Gå til innhold

Hvorfor er IKKE du utro?

Anbefalte innlegg

Moral....? Ojjjjjj...nå tror jeg du skryter litt.....;-)

Alt for mye moral og alt for mye samvittighet.

Jeg hater å såre noen. Hater det virkelig. Det gnager like jævlig i meg som å bli såret av noen. Så jeg er faktisk ærlig her. Jeg er født med en fucka samvittighet. Alt for mye.

Fortsetter under...

Alt for mye moral og alt for mye samvittighet.

Jeg hater å såre noen. Hater det virkelig. Det gnager like jævlig i meg som å bli såret av noen. Så jeg er faktisk ærlig her. Jeg er født med en fucka samvittighet. Alt for mye.

:-) Men det er da egentlig ikke noen -alvorlig- dårlig egenskap....?? Eller?

Har også -altfor- mye samvittighet.. Får til og med dårlig samvittighet jeg om jeg lar noen i "stikken" selv om jeg vet de utnytter meg....:-/

:-)

:-) Men det er da egentlig ikke noen -alvorlig- dårlig egenskap....?? Eller?

Har også -altfor- mye samvittighet.. Får til og med dårlig samvittighet jeg om jeg lar noen i "stikken" selv om jeg vet de utnytter meg....:-/

:-)

Samvittighet er en fin ting, men ikke for mye av det. Jeg får dårlig samvittighet om jeg setter på plass noen som fortjener det, og siden jeg ofte er god til å snakke for meg så treffer jeg der det svir - i hvertfall om jeg vil treffe der det skal svi.

Og da får jeg dårlig samvittighet. Selv om det er fullt fortjent.

Jeg har for mye av det gode.

Samvittighet er en fin ting, men ikke for mye av det. Jeg får dårlig samvittighet om jeg setter på plass noen som fortjener det, og siden jeg ofte er god til å snakke for meg så treffer jeg der det svir - i hvertfall om jeg vil treffe der det skal svi.

Nikker gjenkjennende. I r.l. kommer mine synspunkter frem ganske så fort og kontant også.

Nikker gjenkjennende. I r.l. kommer mine synspunkter frem ganske så fort og kontant også.

Får du dårlig samvittighet om du skjeller ut noen selv om de uten noen som helst tvil fortjener ordene du sender ut til dem?

Det er litt kjipt.

Og spesielt med damer. Jeg kan ikke lyve eller noe sånt når jeg er på byen. F.eks. har jeg aldri kjørt det sjekketrikset om at jeg har vært sammen med jenta, i et taterforhold, i 1750, eller noe i den duren :)

Annonse

Får du dårlig samvittighet om du skjeller ut noen selv om de uten noen som helst tvil fortjener ordene du sender ut til dem?

Det er litt kjipt.

Og spesielt med damer. Jeg kan ikke lyve eller noe sånt når jeg er på byen. F.eks. har jeg aldri kjørt det sjekketrikset om at jeg har vært sammen med jenta, i et taterforhold, i 1750, eller noe i den duren :)

"Får du dårlig samvittighet om du skjeller ut noen selv om de uten noen som helst tvil fortjener ordene du sender ut til dem?"

Jo, jeg får nok det, men ingen får hindret meg ifra å fortelle dem sannheten heller - hvis jeg er i det hjørnet da. Men dette gjelder kun drittsekker, ikke vanlig hyggelige mennesker. De bruker jeg mildere tone til.

"Får du dårlig samvittighet om du skjeller ut noen selv om de uten noen som helst tvil fortjener ordene du sender ut til dem?"

Jo, jeg får nok det, men ingen får hindret meg ifra å fortelle dem sannheten heller - hvis jeg er i det hjørnet da. Men dette gjelder kun drittsekker, ikke vanlig hyggelige mennesker. De bruker jeg mildere tone til.

Jeg er også snill mot hyggelige mennesker.

Men jeg har tatt meg i å være virkelig verbalt ufin mot noen ekser, og selv om det var faen så fortjent og jeg egentlig ikke burde fått dårlig samvittighet, så gjorde jeg det.

Men jeg er stort sett hyggelig og grei, så det er egentlig ikke noe stort problem :)

Jeg får også dårlig samvittighet for å sette andre på plass.

Er veldig redd for å være urettferdig mot andre, så jeg må alltid dobbeltsjekke med meg selv for å se om jeg hadde rett i det jeg gjorde/sa og om jeg var for krass. Livredd for å såre andre. Kjip følelse:-(

Jeg tror det er en god egenskap allikevel for man tenker seg kanskje litt ekstra om og prøver ikke å være urettferdig. Usaklig kjeft er det verste jeg vet. Prøver å være saklig og gi konstruktiv kritikk.

Men hvis noen er urettferdig mot meg -da bjeffer jeg tilbake! ;)

Det er litt kjipt.

;)

Annonse

Hm. Det er en prinsippsak ikke å være utro.

Selvfølgelig hender det jeg tenner på andre, men jeg gjør ingenting med det.

Skulle jeg ville pule rundt, hadde jeg dumpet samboeren min først. Og såpass husker jeg fra min tid som ung og attraktiv (jeg var det!:-)) singel: Puling rundt er ikke så mye å trakte etter.

1. Fordi du ikke vil ha sex med noen annen enn din utkårede? Ja

2. Fordi muligheten ikke har dukket opp. Nei

3. Fordi du er for glad i din utkårede til å skuffe vedkommende. Ja

4. Fordi konsvensene ve å bli oppdaget er for store? Ja

5. Fordi det strider mot din oppdragelse og moral, og du ville fått samvittighetskvaler Ja

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...