Gjest alene du og jeg mitt barn Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Hei Etter jul skal jeg og min samboer flytte fra hverandre. Vi har en datter som fyller 3 etter jul, og nå lurer jeg på hvordan vi skal forberede henne på hva som skal skje. Vi skal selge leiligheten vi bor i i januar, og jeg og snuppa flytter sammen etter det når vi har funnet noe nytt. Er det noen som har erfaring/profesjonelle her inne som har noen gode råd om hvordan vi takler dette. Jeg er så lei meg og redd for datteren min og hvordan hun kommer til ¨å ta dette. Er kjempe glad for tilbakemeldinger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85385-hvordan-fortelle-barnet-at-mor-og-far-skal-skilles/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubia Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Hei. Jeg tror det kommer mye ann på "modenheten" hos barnet på hvordan man skal komme med en beskjed som dette. Uansett er dette et veldig lite barn. Barn er jo forskjellige...hva som er riktig for en kan være galt for en annen... Vi får håpe du får mange svar.. Ble alene selv for snart seks år siden, dengang var barna 3 1/2 år og 3 !/2 måned gamle. Pappa var litt korttenkt og sa til barnet at nå skulle pappa flytte fra oss..barnet gråt og skjønte ingenting...(jeg visste ikke om dette før barnet spurte meg hvorfor) Jeg forklarte barnet at pappa skulle bo en tid ute hos bestemor og så fikk vi se videre..dette fungerte bedre for barnet...og var sannheten på en mere forsiktig måte. Livet gikk videre, med flytting ol. Samværet mellom far og barn var bra...de var hos ham annenhver jul og nyttår samt vanlige vissittider. Har klart å ikke snakke stygt om far, bortforklart episoder, hjulpet til med samvær, fått dem til å ringe på farsdag etc. I dag har jeg to meget harmoniske og fornøyde barn som velger selv hvor de vil være i jula og som har det finere enn mange andre barn. Så dette du skal igjennom kan virke skremmende....men det er full mulig å få til på en tilfredstillende måte både for voksne og barn. Mitt råd må derfor bli å gi barnet en forklaring med sannhet men at den pyntes dit hen at det blir lettere å forstå og godta. Etter bruddet så skal du ta godt vare på deg selv...og mens barnet er på samvær hos far så skal du prøve å gjøre ting som er fint for deg,være litt egoist helt enkelt. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85385-hvordan-fortelle-barnet-at-mor-og-far-skal-skilles/#findComment-464080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pzychobitch Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Hei.jeg tror jeg ser problemet ditt.. selv er jeg skilsmisse-barn, så jeg vet hvordan det er! Hvis du og faren til deres barn, ser hverandre regelmessig, så vil ikke ting virke så unaturlig for "den lille".Da ville hun nok trodd at alt var bra, tror du ikke? Hun er kanskje litt for liten ennå til å skjønne dette, men hun kommer til å forstå når hun blir litt eldre, at alt du og faren hennes gjorde på den tiden dere skilte lag, ikke hadde noe med henne å gjøre og at hun ble tatt godt vare på, på den tiden.det er min mening i hvertfall! Uansett hva du gjør og hvordan dere ordner dette: Lykke til:) Klem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85385-hvordan-fortelle-barnet-at-mor-og-far-skal-skilles/#findComment-464130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest off the record Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Så lenge foreldrene framstår som venner og ikke bruker barnet som våpen i prosessen går det nok greit. Barn omstiller seg lett, og jeg går ut fra at barnet fortsatt får ha kontakt med begge foreldrene etter bruddet. Forklar at dere ikke er kjærester lenger, men at dere begge er kjempeglad i barnet fremdeles. Litt "off the record": Hvorfor vente til januar, flytter en av dere før årsskiftet får den som har omsorgen for barnet skatte i klasse 2 for hele 2002, det kan bli mye penger av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85385-hvordan-fortelle-barnet-at-mor-og-far-skal-skilles/#findComment-464284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.