Helene Harepus Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Hei... Er det noen som har synspunkter på dette? Er det ok at en person sier til kjæresten sin at h*n må slanke seg? På en side er det jo snakk om at man skal føle seg tiltrukket av den andre parten, og kanskje ikke gjør det hvis den har lagt mye på seg fra den gangen de ble sammen... På den andre siden kan dette kanskje medføre at vedkommende får skikkelig komplekser og dårlig selvtillit, noe som igjen kan ødelegge forholdet helt.... Noen som har tanker eller opplevelser rundt dette....? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pzychobitch Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 For det første:( om dette gjelder deg da f.eks):Om en skal slanke seg, er personen det gjelder sitt valg! Om det er rett av typen/dama di og si no sånt, spørs jo på hvordan pers. sier det.Men hvis kjæresten din elsker deg, har dette ingenting og si, mener nå jeg... Tenk deg om før du gjør noe, lov meg det! Lykke til!! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Blir man sammen med et veltrent kvinnemenneske på 60 kg, og etter 5 år så er dette veltrente kvinnemennesket på tidligere 60 kg plutselig blitt et langt fra veltrent troll på 90 kg, så er det lov til å si fra, ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubia Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Ja, litt erfaring har jeg... Pappan til mine barn ville ikke ta i meg meg med tang engang forde jeg la på meg under graviditeten..... Det er jo sårende og bidrar ikke til gode vibrasjoner i et forhold... Han jeg er sammen med nå sier ikke så mye men har fått frem at han ikke ser meg gå opp 5 kg til...og jeg er meeeget slank nå.... Dette gir meg litt trassfølelser og igjen vil jeg si at det gir en liten bitter smak.. Slanke seg er vel helst noe man bør gjøre etter eget initiativ....også for det sikkert lykkes bedre da... Skjønner at hvis man går opp en haug kg etterhvert i samlivet at den andre kan reagere litt, men på den andre siden er det vel ikke så mange som gjør dette med vilje så man bør nok gå frem med silkehandsker...... Har aldri vært i den situasjonen at min type har lagt mye på seg og selv har jeg bortfra sisste graviditeten alltid vært ganske slank.... Så mitt svar burde nok taes med ei klype salt... Du får kanskje svar fra andre med bedre erfaring på området 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Harepus Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Ja, litt erfaring har jeg... Pappan til mine barn ville ikke ta i meg meg med tang engang forde jeg la på meg under graviditeten..... Det er jo sårende og bidrar ikke til gode vibrasjoner i et forhold... Han jeg er sammen med nå sier ikke så mye men har fått frem at han ikke ser meg gå opp 5 kg til...og jeg er meeeget slank nå.... Dette gir meg litt trassfølelser og igjen vil jeg si at det gir en liten bitter smak.. Slanke seg er vel helst noe man bør gjøre etter eget initiativ....også for det sikkert lykkes bedre da... Skjønner at hvis man går opp en haug kg etterhvert i samlivet at den andre kan reagere litt, men på den andre siden er det vel ikke så mange som gjør dette med vilje så man bør nok gå frem med silkehandsker...... Har aldri vært i den situasjonen at min type har lagt mye på seg og selv har jeg bortfra sisste graviditeten alltid vært ganske slank.... Så mitt svar burde nok taes med ei klype salt... Du får kanskje svar fra andre med bedre erfaring på området Jeg skjønner hva du skriver.. Det er ikke så lett å finne den riktige balansen.. Jeg mener at det må være lov til å si fra.. Til en viss grad.. I mitt tilfelle sa samboeren min til meg at han ikke ville være sammen med meg lengre dersom jeg ikke slanket meg.. (jeg er 181 cm og veier 74 kg...er vel ikke smell-feit da..).. Jeg var tynnere da vi traff hverandre, men da hadde jeg vært syk lenge og hadde gått ned til under normalvekt... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Det er ikke noe problem for meg å gå ned noen kilo... Men, det er ikke så lett når man ikke får oppmuntring.. Bare stygge kommentarer... Det må finnes en måte å fortelle ting på uten å være tvers gjennom slem.... Eller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg skjønner hva du skriver.. Det er ikke så lett å finne den riktige balansen.. Jeg mener at det må være lov til å si fra.. Til en viss grad.. I mitt tilfelle sa samboeren min til meg at han ikke ville være sammen med meg lengre dersom jeg ikke slanket meg.. (jeg er 181 cm og veier 74 kg...er vel ikke smell-feit da..).. Jeg var tynnere da vi traff hverandre, men da hadde jeg vært syk lenge og hadde gått ned til under normalvekt... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Det er ikke noe problem for meg å gå ned noen kilo... Men, det er ikke så lett når man ikke får oppmuntring.. Bare stygge kommentarer... Det må finnes en måte å fortelle ting på uten å være tvers gjennom slem.... Eller? Din høyde og vekt høres da veldig normal ut - hvertfall så kan du umulig være feit. Hvs samboeren din samtidig sier det på en slem måte hadde jeg vurdert å droppe hele fyren. Greit nok at han kunne ønske seg at du var slankere - men da får han si det på en pen måte. Han virker litt for utseendefokusert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg skjønner hva du skriver.. Det er ikke så lett å finne den riktige balansen.. Jeg mener at det må være lov til å si fra.. Til en viss grad.. I mitt tilfelle sa samboeren min til meg at han ikke ville være sammen med meg lengre dersom jeg ikke slanket meg.. (jeg er 181 cm og veier 74 kg...er vel ikke smell-feit da..).. Jeg var tynnere da vi traff hverandre, men da hadde jeg vært syk lenge og hadde gått ned til under normalvekt... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Det er ikke noe problem for meg å gå ned noen kilo... Men, det er ikke så lett når man ikke får oppmuntring.. Bare stygge kommentarer... Det må finnes en måte å fortelle ting på uten å være tvers gjennom slem.... Eller? Jeg skjønner godt at du reagerer, og spesielt på ordvalget hans. Hvis han sier at han ikke vil være sammen med deg hvis du ikke slanker deg, (og du høres helt normalvektig ut), stiller han jo rett og slett et ultimatum. Da føler man seg ikke mye elsket. Samtidig er det viktig for begge parter i et forhold å unngå kroppslig forfall (NB! Nå snakker jeg ikke om deg! Jeg antyder altså ikke at du lider av kroppslig forfall!). Men den kjærlige og gode måten å takle dette på, vil være å foreslå felles trening og felles omlegging til sunnere kosthold. Og det er helt unødvendig å være taktløs. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Harepus Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg skjønner godt at du reagerer, og spesielt på ordvalget hans. Hvis han sier at han ikke vil være sammen med deg hvis du ikke slanker deg, (og du høres helt normalvektig ut), stiller han jo rett og slett et ultimatum. Da føler man seg ikke mye elsket. Samtidig er det viktig for begge parter i et forhold å unngå kroppslig forfall (NB! Nå snakker jeg ikke om deg! Jeg antyder altså ikke at du lider av kroppslig forfall!). Men den kjærlige og gode måten å takle dette på, vil være å foreslå felles trening og felles omlegging til sunnere kosthold. Og det er helt unødvendig å være taktløs. Enig med deg.. Jeg har forelått at vi kan trene sammen.. Han trener på SATS i dag, men jeg føler meg ikke vel der.. Vil heller trene på et mindre sted hvor man ikke må stå i kø foran alle apparater.. Men, det er ikke noe han er villig til å gjøre... Jeg skal gjøre mitt for at dette skal fungere... Jeg vippes ikke av pinnen så lett.. Men... Vil han takle at jeg legger på meg under en evt. graviditet...? (mange spm her i dag...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Enig med deg.. Jeg har forelått at vi kan trene sammen.. Han trener på SATS i dag, men jeg føler meg ikke vel der.. Vil heller trene på et mindre sted hvor man ikke må stå i kø foran alle apparater.. Men, det er ikke noe han er villig til å gjøre... Jeg skal gjøre mitt for at dette skal fungere... Jeg vippes ikke av pinnen så lett.. Men... Vil han takle at jeg legger på meg under en evt. graviditet...? (mange spm her i dag...) Hvis han ikke takler at du legger på deg som gravid, må han ha et alvorlig problem. Det er jo det naturligste av verden. Er han veldig umoden? Er han selv livredd for å legge på seg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Harepus Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Hvis han ikke takler at du legger på deg som gravid, må han ha et alvorlig problem. Det er jo det naturligste av verden. Er han veldig umoden? Er han selv livredd for å legge på seg? *ler* I enkelte tilfeller kan han sikkert være umoden.. Dvs.. Han har ikke hatt noen ordentlige seriøse forhold før meg og tror sikkert at alt skal være rosenrødt.. Litt av problemet tror jeg ligger i at han selv ikke klarer å se at han ikke er perfekt.. Jeg er den type kjæreste som gjør det jeg kan for at den jeg er glad i skal føle seg vel.. Og jeg har ikke sagt til han at han faktisk også ikke ser like bra ut som han gjorde før.. Jeg er glad i han som den han er.. Og så lenge han ikke forfaller til det sykelige så er han den mannen jeg er vil være sammen med.. uansett... Men, men.. han må vel bare på et lite oppstrammingskurs... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Blir man sammen med et veltrent kvinnemenneske på 60 kg, og etter 5 år så er dette veltrente kvinnemennesket på tidligere 60 kg plutselig blitt et langt fra veltrent troll på 90 kg, så er det lov til å si fra, ja. Men nå er ikke Helene Harepus et lite veltrent troll på 90 kg da.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Riksklysa Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg skjønner hva du skriver.. Det er ikke så lett å finne den riktige balansen.. Jeg mener at det må være lov til å si fra.. Til en viss grad.. I mitt tilfelle sa samboeren min til meg at han ikke ville være sammen med meg lengre dersom jeg ikke slanket meg.. (jeg er 181 cm og veier 74 kg...er vel ikke smell-feit da..).. Jeg var tynnere da vi traff hverandre, men da hadde jeg vært syk lenge og hadde gått ned til under normalvekt... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Det er ikke noe problem for meg å gå ned noen kilo... Men, det er ikke så lett når man ikke får oppmuntring.. Bare stygge kommentarer... Det må finnes en måte å fortelle ting på uten å være tvers gjennom slem.... Eller? ut i fra det du skriver, vil jeg påstå at han er et fjols, unnskyld uttrykket... han kan da ikke få si sånt? nei, man kan ikke kreve at ens partner skal gå ned i vekt, spesielt ikke på den måten... hadde han derimot oppmuntret deg til trening og medførende vektreduksjon, så skulle jeg ikke sagt noe, men dette ga meg en vond smak i munnen, samt at jeg nesten skammer meg på vegne av oss menn... når det er sagt, SDD er faktisk inne på noe, hadde det vært sånn at man hadde forfalt betraklig i løpet av noen få år, uten å vise vilje til å endre på det, så er det FAKTISK lov å si i fra... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Riksklysa (sinna nå) Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Enig med deg.. Jeg har forelått at vi kan trene sammen.. Han trener på SATS i dag, men jeg føler meg ikke vel der.. Vil heller trene på et mindre sted hvor man ikke må stå i kø foran alle apparater.. Men, det er ikke noe han er villig til å gjøre... Jeg skal gjøre mitt for at dette skal fungere... Jeg vippes ikke av pinnen så lett.. Men... Vil han takle at jeg legger på meg under en evt. graviditet...? (mange spm her i dag...) pokker heller, det er NORMALT å legge på seg når man er gravid, takler han ikke det, så synes jeg du skal sende ham på dør, du fortjener så meget bedre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Harepus Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 pokker heller, det er NORMALT å legge på seg når man er gravid, takler han ikke det, så synes jeg du skal sende ham på dør, du fortjener så meget bedre... hehe.. Du hisser deg opp her.. Deilig å se at menn tenker som deg.. Vel, jeg skal spikre han til veggs og si han noen sannhetens ord.. Det er ikke verdt å få servert slike ting.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Men nå er ikke Helene Harepus et lite veltrent troll på 90 kg da.... Det vet jeg fint lite om. Hun skrev ikke noe om det i hovedinnlegget sitt. Enkelte skifter væremåte når de går inn i forhold. De holder seg i form når de er single for å "ha draget", og så etablerer de seg og gir faen i hvordan de ser ut. Det er dumpegrunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Det vet jeg fint lite om. Hun skrev ikke noe om det i hovedinnlegget sitt. Enkelte skifter væremåte når de går inn i forhold. De holder seg i form når de er single for å "ha draget", og så etablerer de seg og gir faen i hvordan de ser ut. Det er dumpegrunn. Du har helt rett i at man bør ta vare på kroppen sin selvom man er "blitt gift". Personlig synes jeg også det er mye viktigere å holde seg slank og veltrent enn å stashe seg opp med netting og lær. Om det er dumpegrunn å la kroppen forfalle er en annen sak. Jeg tror ikke jeg ville dumpe en mann om han fordoblet vekten sin, hvis vi ellers hadde det bra sammen og jeg var glad i ham. Men så synes jeg sumo-brytere er litt sexy, da.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg skjønner hva du skriver.. Det er ikke så lett å finne den riktige balansen.. Jeg mener at det må være lov til å si fra.. Til en viss grad.. I mitt tilfelle sa samboeren min til meg at han ikke ville være sammen med meg lengre dersom jeg ikke slanket meg.. (jeg er 181 cm og veier 74 kg...er vel ikke smell-feit da..).. Jeg var tynnere da vi traff hverandre, men da hadde jeg vært syk lenge og hadde gått ned til under normalvekt... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Det er ikke noe problem for meg å gå ned noen kilo... Men, det er ikke så lett når man ikke får oppmuntring.. Bare stygge kommentarer... Det må finnes en måte å fortelle ting på uten å være tvers gjennom slem.... Eller? Du er mer slank enn overvektig vurdert ut fra vekten din. Men det kommer jo også an på hvordan kiloene sitter. Men det er ikke overvektig og det er bare tull å be deg slanke deg. Godtar han deg ikke som du er, er han ikke noe å samle på. Bare tenk at etterhvert som dere blir eldre blir dere gjerne tyngre og legger dere ut her og der (og tyngdekraften setter inn). Skal du da slanke deg konstant fordi han vil ha den perfekte kroppen? Er han ikke glad i deg som person? Dama mi veier ca 90 kg, men det kunne aldri falle meg inn å kreve at hun skulle slanke seg. Det bestemmer hun selv, og hun er på vei ned nå. (hun gikk opp pga sykdom). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg skjønner hva du skriver.. Det er ikke så lett å finne den riktige balansen.. Jeg mener at det må være lov til å si fra.. Til en viss grad.. I mitt tilfelle sa samboeren min til meg at han ikke ville være sammen med meg lengre dersom jeg ikke slanket meg.. (jeg er 181 cm og veier 74 kg...er vel ikke smell-feit da..).. Jeg var tynnere da vi traff hverandre, men da hadde jeg vært syk lenge og hadde gått ned til under normalvekt... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Det er ikke noe problem for meg å gå ned noen kilo... Men, det er ikke så lett når man ikke får oppmuntring.. Bare stygge kommentarer... Det må finnes en måte å fortelle ting på uten å være tvers gjennom slem.... Eller? Jeg hadde aldri godtatt at kjæresten min snakket til meg på den måten der! Selv om jeg hadde lagt på meg 50 kg hadde jeg ikke godtatt det. Det er respektløst og hjerteløst. Jeg forstår rett og slett ikke at det går an å ta en sånn tone til en man er glad i. Det er klart at det er viktig å holde seg sånn noenlunde velstelt og ikke forfalle helt selv om man har vært sammen en stund. Man skal jo tross alt tenne på den man er sammen med. Men med den høyden du har er du da ikke overvektig, jente! Du høres da helt normalvektig ut:-) Det høres ut som om _han_ har et litt merkelig syn på hvordan jenter skal se ut. Kan det være andre ting som ligger bak? Er forholdet bra ellers? Ikke slank deg hvis du ikke trenger det, og stram opp den fyren din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Du har helt rett i at man bør ta vare på kroppen sin selvom man er "blitt gift". Personlig synes jeg også det er mye viktigere å holde seg slank og veltrent enn å stashe seg opp med netting og lær. Om det er dumpegrunn å la kroppen forfalle er en annen sak. Jeg tror ikke jeg ville dumpe en mann om han fordoblet vekten sin, hvis vi ellers hadde det bra sammen og jeg var glad i ham. Men så synes jeg sumo-brytere er litt sexy, da.... For min del går det der mer på holdning enn akkurat det som har med utseende å gjøre. Jeg vil aldri la meg selv forfalle, og jeg forventer at den jeg er sammen med deler min innstilling i forhold til dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Harepus Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Du er mer slank enn overvektig vurdert ut fra vekten din. Men det kommer jo også an på hvordan kiloene sitter. Men det er ikke overvektig og det er bare tull å be deg slanke deg. Godtar han deg ikke som du er, er han ikke noe å samle på. Bare tenk at etterhvert som dere blir eldre blir dere gjerne tyngre og legger dere ut her og der (og tyngdekraften setter inn). Skal du da slanke deg konstant fordi han vil ha den perfekte kroppen? Er han ikke glad i deg som person? Dama mi veier ca 90 kg, men det kunne aldri falle meg inn å kreve at hun skulle slanke seg. Det bestemmer hun selv, og hun er på vei ned nå. (hun gikk opp pga sykdom). Takk for svaret! Jeg mener selv at jeg ikke er overvektig.. Jeg har arvet slektens hofter.. Men, det er så mange andre som gir meg komplimenter for at jeg har så fin rumpe.. Så det kan ikke være så ille.. :-) Jeg tror jeg bare må sette hardt mot hardt og be han reise og ryke dersom han ikke skjønner at vi jenter ikke ser ut som supermodeller hele livet.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/#findComment-464352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.