Gå til innhold

Slanking....?

Anbefalte innlegg

Vi snakker ikke om å fordele skyld og ansvar her, slik som du snakker høres det ut som om man må forvente å høre slikt "fordi det er ens egen feil". Det kan godt hende, men spørsmålet er hva godt som kommer ut av det!

Noen ganger kan det være riktig å si/gjøre ting i teorien, men man lar være fordi det bare gjør ting verre.

Du må også huske på at mange kvinner legger på seg pga fødsler og andre ting, som f.eks. stoffskiftesykdommer (som i mitt tilfelle) og rett og slett alder. Det er ikke alle som sitter i sofaen og spiser seg feite på sjokolade!

Men uansett, om man har skyld i det eller ikke, de færreste kvinner vil beholde selvbildet sitt og trives like godt med å vise seg fram for typen, dersom han uttrykker misnøye med kroppen hennes. Så spørsmålet er igjen om det er verdt det. Dersom hun f.eks. er 20 kg overvektig, og du klarer å overtale henne til å slanke seg, vil det ta 1-2 år før hun er formøyd med sin egen kropp igjen, og i den perioden har du levd med et usikkert kjedelig menneske.

I ditt tilfelle er det bedre å slå opp.

". Det kan godt hende, men spørsmålet er hva godt som kommer ut av det!"

Det gode er at hun slanker seg, kommer tilbake til god gammel form, og blir glad i seg selv igjen.

"Noen ganger kan det være riktig å si/gjøre ting i teorien, men man lar være fordi det bare gjør ting verre."

Så man bør bare la henne ese ut, i stedet for å prøve å hjelpe henne?

(Jeg snakker trossalt ikke her om å skjelle ut jenta pga noen kg).

"Du må også huske på at mange kvinner legger på seg pga fødsler og andre ting, som f.eks. stoffskiftesykdommer (som i mitt tilfelle) og rett og slett alder. Det er ikke alle som sitter i sofaen og spiser seg feite på sjokolade!!"

Det går likevel ann å gjøre noe med det, og de fleste kvinner får ikke plutselig en stoffskfitesykdom.

Det er klart mange jenter går opp pga fødsler, men er det rart der de sitter og bokstavlig talt dytter i seg mat for to stk? Jeg var ute og spiste med noen venner for en tid tilbake, deriblant en gravid dame, og tror du ikke at kjerringa faktisk bestilte to hovedretter! Rett og slett fordi, som hun sa: - Hun spiste for to!

Med den innstillinga er det ikke rart man blir feit.

"Men uansett, om man har skyld i det eller ikke, de færreste kvinner vil beholde selvbildet sitt og trives like godt med å vise seg fram for typen, dersom han uttrykker misnøye med kroppen hennes. Så spørsmålet er igjen om det er verdt det. Dersom hun f.eks. er 20 kg overvektig, og du klarer å overtale henne til å slanke seg, vil det ta 1-2 år før hun er formøyd med sin egen kropp igjen, og i den perioden har du levd med et usikkert kjedelig menneske."

Ja, det tar tid å gå ned i vekt. Men nå går ikke de fleste jenter opp 30 kg over natta, og man begynner så smått å gjøre noe med det allerede når man ser hvilken vei det går.

Det er heller ikke mannen sin jobb at du skal bli glad i din egen kropp. Tvert i mot. Er du selv glad i din egen kropp, enten den veier 50 eller 90 kg, så blir det også lettere for mannen å bli glad i den.

Jeg tror ikke jeg kjenner noen jenter som er veldig overvektige og trives med det. Likevel gjør de ikke noe med det.

"I ditt tilfelle er det bedre å slå opp."

Hvorfor det? Denne jenta har tidligere likt å se bra ut, likt sin egen kropp, trent, spist sunt, osv. Hvis jeg ser henne forfalle så mener du at det er bedre av meg å gå enn å hjelpe henne tilbake til rett vei?

DET ville vært galt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/page/3/#findComment-465461
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

8

• Helene Harepus

8

• leila

4

• Sofline

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pricilla

jeg har lagt på meg en del i det siste og synes sjøl jeg begynner å bli litt rund, eller fleskete rett og slett. jeg klager ofte over dette til typen, men han sier han synes ejg er deilig uansett for det er MEG han er glad i, ikke den (tidligere) faste magen min.

Skjønner at man kan ha problemer med å tenne på en som er direkte feit, men tror ikke det er noe god ide å be vedkommende slanke seg. Det er utrolig sårende og knekker selvtillitten. Hadde ikke typen min backa opp meg så hadde jeg kjøpt meg en strisekk og gått rundt med. Er ike fornøyd selv, men det hjelper mye at han fortsatt synes jeg er deilig og at han ikke snakker engativt om det overflødige jeg har.. hadde han gjort det hadde jeg ikke følt meg vel naken sammen med han. hender jeg prøver å skjule litt flesk da, men hanvet jo hvordan ejg ser ut uansett og han er gud skje lov fornøyd med meg! : )

Synes heller man burde oppmuntre til å gå turer sammen, trene på helsestudio sammen eller beynne med en sport der man kan være sammen, ha det morr og samtidig får trent.

Tror også det er viktig å legge om kostholdet, ikke bare spise grønntfor, men kanskje bruke mere vann i sausen i stedet for smør, kutte ut godis og brus på hverdager osv.

Etter jul er det min tur! : ) fram til da skal jegbare spise, se på tv og slappe av....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/page/3/#findComment-465900
Del på andre sider

Helene Harepus

jeg har lagt på meg en del i det siste og synes sjøl jeg begynner å bli litt rund, eller fleskete rett og slett. jeg klager ofte over dette til typen, men han sier han synes ejg er deilig uansett for det er MEG han er glad i, ikke den (tidligere) faste magen min.

Skjønner at man kan ha problemer med å tenne på en som er direkte feit, men tror ikke det er noe god ide å be vedkommende slanke seg. Det er utrolig sårende og knekker selvtillitten. Hadde ikke typen min backa opp meg så hadde jeg kjøpt meg en strisekk og gått rundt med. Er ike fornøyd selv, men det hjelper mye at han fortsatt synes jeg er deilig og at han ikke snakker engativt om det overflødige jeg har.. hadde han gjort det hadde jeg ikke følt meg vel naken sammen med han. hender jeg prøver å skjule litt flesk da, men hanvet jo hvordan ejg ser ut uansett og han er gud skje lov fornøyd med meg! : )

Synes heller man burde oppmuntre til å gå turer sammen, trene på helsestudio sammen eller beynne med en sport der man kan være sammen, ha det morr og samtidig får trent.

Tror også det er viktig å legge om kostholdet, ikke bare spise grønntfor, men kanskje bruke mere vann i sausen i stedet for smør, kutte ut godis og brus på hverdager osv.

Etter jul er det min tur! : ) fram til da skal jegbare spise, se på tv og slappe av....

Så deilig å høre at du har en kjæreste som er glad i deg slik som du er!

Det er jo sånn det skal være!

Så lenge du er fornøyd med deg selv så stråler du det ut.. Og da tror jeg du blir mye mer attraktiv overfor partneren din!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85403-slanking/page/3/#findComment-466020
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...