tufsen Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg er 36 år, veier 58 kg. og har ingen barn. Jeg har fra 20/11 og frem til nå hatt noe som jeg synes ligner på menstruasjon med ca 3-4 dagers varighet hver uke. Dvs, ca èn uke etter at en blødning har sluttet, får jeg en ny. Nå har jeg fått tredje blødning/menstruasjon på 3 uker. For meg er ikke dette normalt og jeg begynner å bli urolig. Har ikke smerter. Min historikk er som følger (hvis det kan være relevant). Den 27/5 -02 fikk jeg P-sprøyten av min lege for første gang. Har ikke brukt annen prevensjon enn kondom siste året. De neste 90 dagene hadde jeg litt uregelmessig menstruasjon som varte ca 4-5 dager hver gang. Jeg hadde mer eller mindre blodig utflod hver dag, men ikke mer enn tidligere tror jeg. Fikk høre av min lege at det kunne være en bivirkning og ikke unomalt. 90 dager var slutt 27/8-02, og jeg fikk en liten menstruasjon rundt 20/9-02 som varte 4-5 dager. Deretter fikk jeg ikke menstruasjon igjen før 20/11. Var hos legen i slutten av oktober pga manglende menstruasjon, og hun fortalte at en bivirkning til P-sprøyten kunne være å miste eggløsning i en periode på opptil 9 mnd, med andre ord ikke unormalt at mens uteble. Kroppen ville også bruke litt tid på bygge seg opp igjen mht hormoner. Jeg tok for sikkerhetsskyld en graviditetstest hos legen, som var negativ (tok noen selvinnkjøpte også som også var negative). Jeg skulle nemlig også til Asia 3 uker i november, så jeg ville gjerne sjekke med lege at alt var ok før jeg dro. Som sagt fikk jeg liten blødning (jeg tror det var menstruasjon) 20/11 som varte til 23/11. På nytt fikk jeg blødning (mentruasjon), bittelitt kraftigere men ikke mer enn normalt, den 30/11 som igjen varte til 04/12. Den 9-10/12 fikk jeg igjen blødning, som antagelig også varer noen dager. Jeg har ikke brukt annen prevensjon etter at P-sprøyten gikk ut i august. Jeg føler meg ellers i fin form, men opplever kanskje 1-2 ganger i mnd. litt ivrige og tunge hjertebank med med påfølgende panikkartet pusting, som jeg har lært meg å kontrollere med rolige og dype pust. Den fysiske formen kunne vært bedre. Månedsskifte mai/juni tok jeg også celleprøve hos legen, som jeg fikk beskjed om var ok. Jeg bør antagelig bestille time hos gynekolog, men må vel vente til blødningene stopper igjen. Jeg utnytter derfor ventetiden med å høre om du har en fornuftig forklaring på dette. Så lenge jeg ikke vet hva som er normale bivirkninger etter P-sprøyten, eller om det er bivirkninger, blir jeg litt engstelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85405-bl%C3%B8dninger-hver-uke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Du kan regne med at det er p-sprøyten som enda sitter i kroppen, det kan ta opp til et år før virkningen er borte. Inntil det blir normalt kan blødningene være helt uten mønster. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet. For en ordens skyld bør du få en sjekk for å utelukke annen årsak, det behøver ikke være hos gynekolog, det vil din fastlege kunne klare. Det er en misforståelse at man ikke kan få utført gynekologisk undersøkelse under blødning. Det er bare hvis man skal ha tatt celleprøve at det er problematisk. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85405-bl%C3%B8dninger-hver-uke/#findComment-465534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.