Gå til innhold

er det noen som har gode råd mot barberknupper?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Barberhøvelen

Har prøvd både krem og oljer som visstnok skal hjelpe, men har funnet ut at det beste er babypudder et par dager. (Evt.potetmel i en krise)

Det kjøler ned sår hud og holder det tørt (VIKTIG!!) slik at skjeggsoppen ikke får dannet seg. Tøm på en masse med det samme du er ferdig, så skal du kjenne hvor deilig det kjøler ned huden!:-) Både jeg og mine venninner sverger til dette.

Annonse

Har prøvd både krem og oljer som visstnok skal hjelpe, men har funnet ut at det beste er babypudder et par dager. (Evt.potetmel i en krise)

Det kjøler ned sår hud og holder det tørt (VIKTIG!!) slik at skjeggsoppen ikke får dannet seg. Tøm på en masse med det samme du er ferdig, så skal du kjenne hvor deilig det kjøler ned huden!:-) Både jeg og mine venninner sverger til dette.

Hva er babypulver? Hvor får jeg tak i det? Hvor lenge skal det være på?

Gjest blir full av røde prikker

Kommer an på hvor ofte du gjør det. Første gang, ikke noe særlig, men det går vekk. Krem kan brukes.

Har foreløpig ikke gått vekk... har prøvd med både hårfjerningskrem og høvel en god stund nå... tror jeg skal prøve noen av tipsene ovenfor her...

håper det hjelper *grøss*

hvordan mener du? hvis man smører på det etter barbering unngår man da å få det?

Jeg har selv aldri fått sånne problemer, men Aloe Vera funker mot det meste. Små det på. Det skader i hvertfall ikke.

Og så funker det nok som mange andre sier her, at man bør shave seg veldig ofte i starten.

Jeg har vært noe så jævlig plaget med dette både her og der. Så var det en venn som tipset meg om at jeg skulle bruke skum istedetfor gel. Etter at jeg byttet har nuppene nesten blitt borte

Noe tips til hvilket merke jeg kan bruke i skum? (helst ikke så dyrt som kan kjøpes i vanlige kjedebutikker)

Annonse

Er også plaget av det. Det er noe dritt, fordi jeg helst vil være barbert, både fordi jeg og kjæresten min synes det er best, men det er jo svært lite sexy med de røde nuppene. Pluss at man ofte skjærer seg og begynner å blø litt når man barberer seg, og det er i hvert fall stygt. En annen ting er at håret vokser ut med en gang, og etterlater seg stubber, som stikker og heller ikke er så pent at det gjør noe. Hvorfor i all verden har ingen funnet opp barberingshøvel og skum eller lignende som passer spesielt til denne typen barbering??

Husk å bruke rent barberblad, barber små områder av gangen og skyll høvelen etter hvert tak. Barber først medhårs.

Noen barberer kun medhårs og heller hver dag for å unngå nupper. Jeg tar mothårs tilslutt for å få det skikkelig glatt, kjøler det ned med aloe vera og unngår trange bukser første dagen om jeg kan.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...