Gå til innhold

PCO-S relaterte spørsmål

Anbefalte innlegg

arina1365380434

Hei!

Jeg er en kvinne på 30 år som fikk konstantert PCO-S i 1998. Jeg har et barn på snart 10 år. og det er i forbindelse med årene etter fødselen at jeg fikk "mindre" problemer med vekten selv om jeg hadde/har et forholdsvis normalt kosthold. Da jeg kom til spesialist i 1998 veide jeg 80 kg og høyden min er 172 cm. Før jeg ble gravid var min normale vekt ca.64 kg, så dermed var jeg en del overvektig, samt at jeg hadde svært vanskelig for å gå ned i vekt igjen. Jeg fikk Diane p-piller, noe jeg fremdeles går på - og som resulterte i at jeg på neste kontroll hadde gått ned 10 kg, samt at egglederne mine hadde skrumpet inn til vanlig størrelse igjen..på første kontroll var de 1,5 cm større enn normalt. Mine spørsmål dreier seg om følgende:

-Jeg sliter med mye håravfall, er dette relatert til PCO-s og hva kan jeg i såfall gjøre med dette?

-Jeg merker i perioder en vond kul i armhulen, men denne kommer og går i perioder, kan dette være relatert til Diane pillene, og bør jeg være bekymret?

-Kan jeg få vanlige eggløsninger uten medisinell påvirkning, eller andre metoder, og hvordan går jeg i såfall frem?

-Jeg har fått perioder med migrene pga bruken av Diane, kan jeg i perioder for å unngå migrene (eksamensperioder)la være å ta Diane uten at det vil få noen store konsekvenser?

-har også lest litt om Fedon Lindbergs teorier om kosthold og dets funksjon, kan jeg påvirke min hormonelle genfeil ved hjelp av kostholdet?

-jeg gikk på Trionetta p-piller i det tidspunktet som jeg ble gravid, men i det samme tidspunktet gikk det omgangssyke på jobben..jeg regner med at pillevirkningen var nedsatt og at det er derfor jeg klarte å bli gravid. Hvis jeg skal prøve å bli gravid igjen hvordan skal jeg da gå frem? Har fått signaler på at det kan bli vanskelig.

Vennlig hilsen arina

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85650-pco-s-relaterte-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...