En gang? Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Hei, Jeg er på rugedag 5 idag. Fikk satt tilbake tre egg på Ciconia i Århus på søndag, men de var dessverre av ganske dårlig kvalitet. De første dagene var jeg veldig optimistisk, følte meg gravid rett og slett! Men i går begynte det å dale inni meg. Jeg ble rett og slett kjempelei meg, satt i sofaen og tutet i går kveld uten egentlig noen spesiell grunn. Idag kjenner jeg også at jeg er veldig lei meg. Kanskje det er intuisjonen som forteller meg at dette har gått galt? Kjære dere som har blitt gravide, kan dere fortelle litt om hvilke symptomer dere fikk etter innsetting og når det kome? Jeg går og kjenner etter hele tiden, er liksom helt inni magen min, men jeg kjenner ingen verdens ting. Puppene er litt ømme og såre men det kommer vel av eggløsningssprøyta eller eventuelt progesteronen jeg tar. Er det noen av dere som har vært deppa i rugetiden og allikevel fått to blå....? Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85669-til-dipsey-og-dere-andre-som-har-blitt-gravide/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dipsey Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Kjære lille søte deg! Fikk du tilbake 3 egg du da? Heldig! Du skal vite det, at desto bedre er det for eggene at de ikke er alene inni der. De stimulerer visst hverandre positivt! Skal prøve å fortelle deg litt hvordan det foregikk for oss! Tok det veldig med ro de første dagene. Hadde som deg, såre bryster og var liksom veldig innstilt på at dette gikk sååå bra. På 9. rugedag våknet jeg opp, tok kapslene, og lå der de 20. min. Kjente på magen som hadde vært sånn helt slafsete, og det var den ikke lenger. Kjente så på brystene som hadde vært såååre! De var bare stinn, ikke såre lenger! Jaja tenkte jeg, det var det! Hele dagen gikk jeg slik, overbevist at noe hadde gått galt. En natt hadde jeg også en drøm om at to hønse-egg datt ut av meg...ikke det at det betydde noe, men ironien ligger der jo! hehe Mannen kom hjem, og utolmodig som han er, så ba han meg om å ta en test for å roe meg ned. Liker ikke det å ikke vite noe! Testen tok vi, og den var jo positiv! siden tok jeg test hver dag frem til jeg skulle til legen...og alle var positive! Ikke gi opp enda! Egget/ene, har nettopp festet seg! Pust rolig med magen og ta det med ro om du kan! Jeg fikk også sånn fornemmelse for tap, men det viste seg å være falske bekymringer! Inget håp er ute! Når skal du ha test-dag?? Venter spent på å høre hvordan det går med deg!!! Stor stor klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85669-til-dipsey-og-dere-andre-som-har-blitt-gravide/#findComment-465950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En gang? Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Kjære lille søte deg! Fikk du tilbake 3 egg du da? Heldig! Du skal vite det, at desto bedre er det for eggene at de ikke er alene inni der. De stimulerer visst hverandre positivt! Skal prøve å fortelle deg litt hvordan det foregikk for oss! Tok det veldig med ro de første dagene. Hadde som deg, såre bryster og var liksom veldig innstilt på at dette gikk sååå bra. På 9. rugedag våknet jeg opp, tok kapslene, og lå der de 20. min. Kjente på magen som hadde vært sånn helt slafsete, og det var den ikke lenger. Kjente så på brystene som hadde vært såååre! De var bare stinn, ikke såre lenger! Jaja tenkte jeg, det var det! Hele dagen gikk jeg slik, overbevist at noe hadde gått galt. En natt hadde jeg også en drøm om at to hønse-egg datt ut av meg...ikke det at det betydde noe, men ironien ligger der jo! hehe Mannen kom hjem, og utolmodig som han er, så ba han meg om å ta en test for å roe meg ned. Liker ikke det å ikke vite noe! Testen tok vi, og den var jo positiv! siden tok jeg test hver dag frem til jeg skulle til legen...og alle var positive! Ikke gi opp enda! Egget/ene, har nettopp festet seg! Pust rolig med magen og ta det med ro om du kan! Jeg fikk også sånn fornemmelse for tap, men det viste seg å være falske bekymringer! Inget håp er ute! Når skal du ha test-dag?? Venter spent på å høre hvordan det går med deg!!! Stor stor klem fra Tusen tusen takk for oppmuntrende svar! Jeg skjønner at du vet hvordan jeg har det akkurat nå. Jeg har fått beskjed om å teste lille julaften, og det er dag 16 etter innsetting. Spørs om jeg klarer å vente så lenge, da. Skal ihvertfall følge dine råd og puste med magen og ta det med ro. Gratulerer med graviditeten, kos deg og ta det med ro du også da! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85669-til-dipsey-og-dere-andre-som-har-blitt-gravide/#findComment-466155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skytte1365380395 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Hei på deg! Ikke ta bekjymringene på forskudd. Alle vil oppleve rugetiden forskjellige fordi kroppen jobber forskjellig med alle hormonene som er i kroppen. Jeg følte meg oppblåst i magen og hadde såre pupper. På rugedag 9 begynte jeg å få smerter i magen og de fortsatte nesten 1 hel uke. Det samme med kvalme. Sykehuset trodde jeg hadde blitt overstimulert og var sykemeldt 1 uke. I tillegg fikk jeg litt forstoppelse som vistnok ikke er så unaturlig i begynnelsen. Men nå har jeg vært på jobb i en uke og er kvitt alle symptomer, bare litt øm i magen. Er bare 3 uker på vei. Fått beskjed om 2 venninner av meg som har fått blødninger i dag og mulig mister og jeg blir så nervøs selv. Dette er bare så spennende. Jeg hadde ikke klart å vente så lenge for å teste om jeg var deg. Testet selv allerede på rugedag 10. litt tidlig, men den viste en svak strek. Og som jeg har lært i dette forumet her så en strek er en strek uansett hvor svak eller sterk den er, og det stemte for meg og Dipsey om jeg ikke tar feil. Men fortvil ikke om den skulle være negativ for det er litt tidlig. Rugedag 12 tok jeg blodprøve på sykehuset og den var helt klar. Ønsker deg bare lykke til i rugetiden. Klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85669-til-dipsey-og-dere-andre-som-har-blitt-gravide/#findComment-466188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En gang? Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Hei på deg! Ikke ta bekjymringene på forskudd. Alle vil oppleve rugetiden forskjellige fordi kroppen jobber forskjellig med alle hormonene som er i kroppen. Jeg følte meg oppblåst i magen og hadde såre pupper. På rugedag 9 begynte jeg å få smerter i magen og de fortsatte nesten 1 hel uke. Det samme med kvalme. Sykehuset trodde jeg hadde blitt overstimulert og var sykemeldt 1 uke. I tillegg fikk jeg litt forstoppelse som vistnok ikke er så unaturlig i begynnelsen. Men nå har jeg vært på jobb i en uke og er kvitt alle symptomer, bare litt øm i magen. Er bare 3 uker på vei. Fått beskjed om 2 venninner av meg som har fått blødninger i dag og mulig mister og jeg blir så nervøs selv. Dette er bare så spennende. Jeg hadde ikke klart å vente så lenge for å teste om jeg var deg. Testet selv allerede på rugedag 10. litt tidlig, men den viste en svak strek. Og som jeg har lært i dette forumet her så en strek er en strek uansett hvor svak eller sterk den er, og det stemte for meg og Dipsey om jeg ikke tar feil. Men fortvil ikke om den skulle være negativ for det er litt tidlig. Rugedag 12 tok jeg blodprøve på sykehuset og den var helt klar. Ønsker deg bare lykke til i rugetiden. Klemmer fra Tusen takk for svar og gratulerer så mye med graviditeten! Det må være helt fantastisk. Jeg er så spent på dette her at jeg nesten ikke klarer å tenke på noe annet. Det går rundt oppi hodet mitt hele tiden. Da er det godt å ha dere der. Lykke til videre! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85669-til-dipsey-og-dere-andre-som-har-blitt-gravide/#findComment-466234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest håpfull Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 hei på deg!! Huff ja, du har noen laaange dager foran deg, men for en julegave det kanskje blir til slutt!! etter innsetting under 2 forsøket hadde jeg akkurat samme symptomer i mange dager som jeg hadde under 1 forsøket: superømme bryster. Var derfor helt sikker på at vi ikke skulle lykkes andre gangen heller... Men etter 6(?) dager med ruging hadde jeg en god del vondt i magen i form av menssmerter - og det er noe jeg aldri har vært plaget med tidligere. Ble derfor enda mer pessimist. Gjorde akkurat sånn som deg: gråt og gråt. Ville bare være i fred fra alle andre enn samboeren min. Mensen min kom ikke... testet på rugedag 13, men det var litt for tidlig. Det var nok en strek der, men den var så svak at jeg trodde det var innbilning. Testet på nytt to dager senere og da var det heldigvis ingen tvil lenger... Det er helt vanlig det du føler, men det føles jo ikke noe bedre bare fordi det er vanlig;) Det er en stor påkjenning det vi har vært igjennom! Jeg synes du skal få ut følelsene dine jeg. Mye bedre det enn å ha masse sorg inne i hjertet som sprenger på... Tenk den dagen du tester to blå, for den sjansen er nemlig ganske stor. Da kan de som blir "naturlig" gravid etter å ha prøvd i to måneder gå lykkelige i sin uvitenhet om hvilket fantastisk mirakel de bærer på Fatt mot jenta mi, dette klarer du så fint! Lykke til videre, og kom med oppdatering! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85669-til-dipsey-og-dere-andre-som-har-blitt-gravide/#findComment-466296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Jeg har lest her i noen år, og kan skrive under på at det er maaange som har vært både deppa, motløse og bombesikre på at det har gått nedenom, og likevel fått to blå. Husker spesielt en dansk jente som hadde forsøk nr. 2. Hun var helt uten symptomer og neppe hadde testet i det hele tatt, hvis det ikke var fordi hun skulle til legen den dagen eller noe sånt. Hun var gravid med tvillinger. Svært mange av "symptomene" er uansett ettervirkninger etter forsøket og behandlingen i forkant. Reelle graviditetssymptomer er det ikke mange som har så tidlig. Håper du får en gledelig overraskelse...! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85669-til-dipsey-og-dere-andre-som-har-blitt-gravide/#findComment-466710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En gang? Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Jeg har lest her i noen år, og kan skrive under på at det er maaange som har vært både deppa, motløse og bombesikre på at det har gått nedenom, og likevel fått to blå. Husker spesielt en dansk jente som hadde forsøk nr. 2. Hun var helt uten symptomer og neppe hadde testet i det hele tatt, hvis det ikke var fordi hun skulle til legen den dagen eller noe sånt. Hun var gravid med tvillinger. Svært mange av "symptomene" er uansett ettervirkninger etter forsøket og behandlingen i forkant. Reelle graviditetssymptomer er det ikke mange som har så tidlig. Håper du får en gledelig overraskelse...! Kjære begge to. Tusen takk for oppmuntrende svar! Jeg kommer til å gå inn og lese dem hver dag fram til testing. Det er så godt å ha sånne positive meldinger å trøste seg med når alt føles helt bånn. Lykke til videre dere også! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85669-til-dipsey-og-dere-andre-som-har-blitt-gravide/#findComment-466832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.