Gjest Konstantina Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 I et par måneder nå har jeg vært plaget av sår skjede. Dette gjelder de indre kjønnsleppene, og det er sårt hvis jeg har samleie, spesielt etterpå. Jeg har veldig mye utflod som er tykt og hvitt og ligner faktisk ganske mye på sæd (men det er det ikke, det er utflod) Jeg har nå forsøkt å vaske meg i underlivet med Dr. Greve (begynte i dag så merker jo ikke noen spesielle forandringer enda) Kan det være såpe jeg reagerer på? Sårheten og utfloden kommer og går, forskjellige dagner i måneden. Enkelte perioder har jeg ingen av symptomene, mens andre dager kan jeg ha det. Det hender også at det klør. Jeg har ikke hatt risikabel sex, så jeg tviler sterkt på at det kan være en kjønnssykdom. Jeg er uhyre forsiktig med slike ting, og bruker alltid kondom med kjærestene mine. Er det sopp jeg har eller? Kan jeg bli kvitt dette for godt? Noen som kan forklare meg hva dette kan være? På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85982-s%C3%A5r-skjede/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canesten Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Det høres ut som om det kan være sopp, du får resptfrie midler til å behandle det på apoteket (f.eks canesten). Det er lurt å bruke såpefri hudvask til underlivet (dr. greve, lactacyd, asan osv), men dette vil bare forebygge slike problemer, ikke fjerne det hvis det først oppstår. Sopp kommer lett hvis du vasker deg for mye (eller med for mye såpe), en gang om dagen holder å vaske seg med dr. greve, dusjer du oftere kan du godt bare bruke vann disse gangene. Eller det kommer etter antibiotikakurer. Eller ved hyppigere samleier / andre endringer som kan påvirke miljøet i skjeden. Partneren din behøver ikke bruke canesten hvis han ikke har symptomer på sopp. Men han kan gjerne bruke dr. greve etc daglig han også. Går ikke sårheten over, bestill en time hos legen. Alle bør gå til en underlivskontroll innimellom, for å ta en kreftprøve og for å sjekke at alt ellers er ok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85982-s%C3%A5r-skjede/#findComment-467877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Du ar typiske symtomer på sopp, gå til legen og få deg resept på ett eller annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85982-s%C3%A5r-skjede/#findComment-467878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ravnen Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Det høres ut som om det kan være sopp, du får resptfrie midler til å behandle det på apoteket (f.eks canesten). Det er lurt å bruke såpefri hudvask til underlivet (dr. greve, lactacyd, asan osv), men dette vil bare forebygge slike problemer, ikke fjerne det hvis det først oppstår. Sopp kommer lett hvis du vasker deg for mye (eller med for mye såpe), en gang om dagen holder å vaske seg med dr. greve, dusjer du oftere kan du godt bare bruke vann disse gangene. Eller det kommer etter antibiotikakurer. Eller ved hyppigere samleier / andre endringer som kan påvirke miljøet i skjeden. Partneren din behøver ikke bruke canesten hvis han ikke har symptomer på sopp. Men han kan gjerne bruke dr. greve etc daglig han også. Går ikke sårheten over, bestill en time hos legen. Alle bør gå til en underlivskontroll innimellom, for å ta en kreftprøve og for å sjekke at alt ellers er ok. Er det lett at en slik soppinfeksjon blir kronisk? Kjæresten min har vært plaget tre ganger nå, og er bekymret for å få det igjen. Kan dårlig imunforsvar i stor grad bygge opp under en infeksjon? Eller fjerning av hårveksten i underlivet? Hvordan arter symptomene til mannen seg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85982-s%C3%A5r-skjede/#findComment-469823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canesten Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Er det lett at en slik soppinfeksjon blir kronisk? Kjæresten min har vært plaget tre ganger nå, og er bekymret for å få det igjen. Kan dårlig imunforsvar i stor grad bygge opp under en infeksjon? Eller fjerning av hårveksten i underlivet? Hvordan arter symptomene til mannen seg? Noen har stadig tilbakevendene soppinfeksjoner, man kan få resept på sterkere medisin hos legen hvis canesten etc ikke hjelper. Menn vil også ha kløe etc hvis de har sopp, bli evt med til legen du også og sjekk det hvis dere ikke blir kvitt det. Antibiotikakurer etc vil lett føre til sopp. Fjerning av (alt) hår nedetil vil fjerne den "naturlige luftingen" håret gir, håret er jo der for en grunn.. (slippe til luft, hindre at hud gnisser mot hud osv) Så hos _noen_ kan fjerning av håret medføre mer sopp. Bruk undertøy som er i bomull (kan vaskes varmt) og som ikke sitter alt for tett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/85982-s%C3%A5r-skjede/#findComment-471080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.