Gå til innhold

Større sjanse for keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Gjest litt bekymret mann

Jeg er en stor mann (2 meter) med en liten, nett kjæreste på 157 cm. Dersom vi skulle bli gravide, er det noen grunn til å tro at sannsynligheten for keisersnitt er større (enn "normalt")? Finnes det ordentlig statistikk på dette?

En sykepleier fortalte meg om slike problemene i mange graviditeter med norske menn med asiatiske koner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86001-st%C3%B8rre-sjanse-for-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke bekymret

Vet du hvor store dere selv var ved fødselen? Det har endel å si. Dessuten kommer det an på bekkenbredden hennes.

Planlagte keisersnitt (som dette i tilfelle sikkert vil bli (de måler fosteret og mors bekken i god tid før termin) er trygge, det er hastesnittene (ved en fødsel som allerede har kommet i gang) som har mye komplikasjoner. Selvsagt er det greiset med normale fødsler, men et planlagt keisersnitt er en god nummer to, hvis grunnene for det er gode.

Min mann (som er så høy som deg) var under tre kilo da han ble født ved termin, og jeg selv var også ganske liten ved fødsel. Så selv om vi begge er høye, fikk vi en datter på 3,5 kilo, ingen kjempe, men helt normal.

Gubben er 186 cm, jeg er 152 cm og begge fødslene gikk kjempefint uten noen hjelpemidler. :o) Ungene var temmelig gjennomsnittlig store. At asiatiske kvinner kan få problemer kan kanskje skyldes at de ofte har spinklere beinbygning enn oss europeiske/amerikanske?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...