Gjest Von Richthofen Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Homofili - synd i Guds øyne! Gud elsker homofile, og Han sendte sin elskede Sønn Jesus til jorden for å dø slik at homofile og resten av menneskeheten skulle bli frelst ved at de tar imot Jesus i sitt liv. Gud hater derimot de homofile handlingene. Selv om det ikke virker slik, skriver jeg dette i kjærlighet til alle mennesker, og i dette tilfellet; de homofile. Jeg ser ikke ned på deg og jeg opphøyer heller ikke oss kristne som særdeles hellige og perfekte mennesker. Tvert imot, kristne er mennesker som alle andre, og gjør feil iblant som alle andre. Homofili kom inn i verden i syndefallet, sammen med all annen synd og sykdom. Gud skapte ikke mennesker til å være homofile, Han skapte oss heterofile, til mann og kvinne skapte Han oss! Du som er homofil er ikke født homofil! Det er en sannhet du må forstå, og denne sannheten, sammen med Guds uendelig store kjærlighet til deg, vil sette deg fri! Men jeg kan ikke tillate meg selv å gå rundt grøten og pusesnakke med deg og si at det går nok bra, for Bibelen stadfester det jeg skal si nå; homofili er synd i Guds øyne. Gud jevnet to byer, Sodoma og Gomorra, med jorden fordi innbyggerne drev på med homofile handlinger, voldtekter og andre utuktige handlinger. Historien om dette kan du lese i 1. Mosebok. 18:16 - 19:38. Sodoma og Gomorra hendelsen er nevnt mange manger gjennom GT og NT til skrekk og advarsel på hva Gud gjør med slike synder. Men Gud gjør ikke forskjell på synd. Det er like ille, ifølge Bibelen, å baksnakke som å drive med homofile handlinger eller å drepe. Synd er likestilt for Gud, det finnes ikke gradering av synd hos Gud. I 3. Mosebok 18:22 står det: Du skal ikke ligge med en mann slik som du ligger med en kvinne. Det er en styggedom. Dette er Guds egne bestemmelser. Gud har ikke behag i dette! 2. Pet. 2:6 forteller om at Gud satte folket i Sodoma og Gomorra til forbilde for de ugudelige i framtiden, så det er tydelig at Gud ville at vi skulle ta lærdom av det som skjedde! Gud er i går, idag den samme, ja til evig tid den samme!! se Heb. 13:8 Og Guds Ord vil alltid ha en betydning uansett i hvilken tidsalder vi befinner oss! se Matt. 24:35. Paulus skriver i Romerne 1:26-27 noe om homofili som gjør det svært vanskelig for de som leser å tro at Gud aksepterer homofili. For deg som ikke har en Bibel foran deg når du leser dette, skal jeg gjengi hva Paulus skriver om dette: 26. "Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Deres kvinner byttet om det naturlige samliv med et som er mot naturen." 27. "På samme vis forlot også mennene den naturlige omgang med kvinnen og brant i sitt begjær etter hverandre. Menn drev skammelig utukt med menn, og fikk på sin egen kropp den straff de fortjente for sin forvillelse." Noen teologer prøver å vrenge på disse versene slik at betydningen skal være at Gud fordømmer heterofile mennesker som gjør disse tingene, og at disse handlingene er akseptert hvis du er homofil. Hvis det hadde vært tilfelle, tror du ikke Paulus hadde skrevet det da?! Paulus skriver om slike mennesker i Rom. 1:21. Gud skapte Adam og Eva, ikke Adam og Even. Menneskene er skapt til mann og kvinne, andre kjærlighetsforhold er galt og ikke naturlig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 OK. Enten vil du provosere, eller så trenger du medisinsk behandling. Tror neppe den nestekjærlige "Gud" hadde applaudert den tiraden der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-469509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Huffa meg, får frysninger av slike mennesker som deg. Dere skal av en eller annen grunn forsøke å heve seg over oss andre. I slike kretser så florer dobbelmoralen. Dere blir hjernevasket etter en stund i miljøene dere vanker i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-469599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 OK. Enten vil du provosere, eller så trenger du medisinsk behandling. Tror neppe den nestekjærlige "Gud" hadde applaudert den tiraden der. Hei Dewey, Du skriver: "Enten vil du provosere, eller så trenger du medisinsk behandling." Behøver det være "enten-eller"; kan det ikke være "både-og"? :-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-469602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Det er også skam å dømme andre mennesker sånn som du gjør! Hvordan kan du vite at det er Guds meninger som står i bibelen? Tullprat! La nå folk få være som de vil, enten de er homofile, lesbiske, biseksuell eller hva de måtte ønske - så lenge de ikke skader andre med sin legning ser jeg ikke noe galt i det.. Vi lever i 2002, ikke 850, slutt å vær så trangsynt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-469674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leenie Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 ...så blir de stående disse tre; tro, håp og kjærlighet, men størst blant dem er kjærligheten... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-469874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Von Richthofen Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 ...så blir de stående disse tre; tro, håp og kjærlighet, men størst blant dem er kjærligheten... Denne artikkelen fikk jeg 6,3 i karakter på av mulige 6 av norsklæreren og sensorer. Bare for å få understreket dette, så er jeg IKKE homofob. Jeg har ingenting imot homofile, så lenge de ikke plager meg. Jeg er ikke kristen en gang. Denne artikkelen laget jeg for å provosere folk. læreren min sa at det er mennesker som meg som hates av de fleste. Jeg fikk mange responser fra dere. Jeg la dette ut for å provosere å se reaksjonen deres. Jeg la merke til at ingen av dere har noe imot homofile, og har mye imot meg etter denne artikkelen. Jeg håper dere ikke hater meg nå, jeg gjorde det som sagt for å provosere å for å se responsen fra andre enn læreren. En ting til er til den som sa at de homofobe ofte er homofile selv. Det jeg skrev var ikke homofobisk. Homofobi er at man har en fobi mot homofile, man frykter de. Denne artikkelen viste ingen frykt mot homofile. Dette syntes jeg du burde studere,og det å kanskje få litt mer kjennskap til argumentene dine hadde heller ikke vært så dumt. Vær sikker på hva du sier, hvis ikke kommer du ikke langt i verden!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-470233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Von Richthofen Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 OK. Enten vil du provosere, eller så trenger du medisinsk behandling. Tror neppe den nestekjærlige "Gud" hadde applaudert den tiraden der. Denne artikkelen fikk jeg 6,3 i karakter på av mulige 6 av norsklæreren og sensorer. Bare for å få understreket dette, så er jeg IKKE homofob. Jeg har ingenting imot homofile, så lenge de ikke plager meg. Jeg er ikke kristen en gang. Denne artikkelen laget jeg for å provosere folk. læreren min sa at det er mennesker som meg som hates av de fleste. Jeg fikk mange responser fra dere. Jeg la dette ut for å provosere å se reaksjonen deres. Jeg la merke til at ingen av dere har noe imot homofile, og har mye imot meg etter denne artikkelen. Jeg håper dere ikke hater meg nå, jeg gjorde det som sagt for å provosere å for å se responsen fra andre enn læreren. En ting til er til den som sa at de homofobe ofte er homofile selv. Det jeg skrev var ikke homofobisk. Homofobi er at man har en fobi mot homofile, man frykter de. Denne artikkelen viste ingen frykt mot homofile. Dette syntes jeg du burde studere,og det å kanskje få litt mer kjennskap til argumentene dine hadde heller ikke vært så dumt. Vær sikker på hva du sier, hvis ikke kommer du ikke langt i verden!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-470235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Von Richthofen Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Denne artikkelen fikk jeg 6,3 i karakter på av mulige 6 av norsklæreren og sensorer. Bare for å få understreket dette, så er jeg IKKE homofob. Jeg har ingenting imot homofile, så lenge de ikke plager meg. Jeg er ikke kristen en gang. Denne artikkelen laget jeg for å provosere folk. læreren min sa at det er mennesker som meg som hates av de fleste. Jeg fikk mange responser fra dere. Jeg la dette ut for å provosere å se reaksjonen deres. Jeg la merke til at ingen av dere har noe imot homofile, og har mye imot meg etter denne artikkelen. Jeg håper dere ikke hater meg nå, jeg gjorde det som sagt for å provosere å for å se responsen fra andre enn læreren. En ting til er til den som sa at de homofobe ofte er homofile selv. Det jeg skrev var ikke homofobisk. Homofobi er at man har en fobi mot homofile, man frykter de. Denne artikkelen viste ingen frykt mot homofile. Dette syntes jeg du burde studere,og det å kanskje få litt mer kjennskap til argumentene dine hadde heller ikke vært så dumt. Vær sikker på hva du sier, hvis ikke kommer du ikke langt i verden!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-470236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Von Richthofen Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Dette var bare for å provosere. Denne artikkelen fikk jeg 6,3 i karakter på av mulige 6 av norsklæreren og sensorer. Bare for å få understreket dette, så er jeg IKKE homofob. Jeg har ingenting imot homofile, så lenge de ikke plager meg. Jeg er ikke kristen en gang. Denne artikkelen laget jeg for å provosere folk. læreren min sa at det er mennesker som meg som hates av de fleste. Jeg fikk mange responser fra dere. Jeg la dette ut for å provosere å se reaksjonen deres. Jeg la merke til at ingen av dere har noe imot homofile, og har mye imot meg etter denne artikkelen. Jeg håper dere ikke hater meg nå, jeg gjorde det som sagt for å provosere å for å se responsen fra andre enn læreren. En ting til er til den som sa at de homofobe ofte er homofile selv. Det jeg skrev var ikke homofobisk. Homofobi er at man har en fobi mot homofile, man frykter de. Denne artikkelen viste ingen frykt mot homofile. Dette syntes jeg du burde studere,og det å kanskje få litt mer kjennskap til argumentene dine hadde heller ikke vært så dumt. Vær sikker på hva du sier, hvis ikke kommer du ikke langt i verden!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-470628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Denne artikkelen fikk jeg 6,3 i karakter på av mulige 6 av norsklæreren og sensorer. Bare for å få understreket dette, så er jeg IKKE homofob. Jeg har ingenting imot homofile, så lenge de ikke plager meg. Jeg er ikke kristen en gang. Denne artikkelen laget jeg for å provosere folk. læreren min sa at det er mennesker som meg som hates av de fleste. Jeg fikk mange responser fra dere. Jeg la dette ut for å provosere å se reaksjonen deres. Jeg la merke til at ingen av dere har noe imot homofile, og har mye imot meg etter denne artikkelen. Jeg håper dere ikke hater meg nå, jeg gjorde det som sagt for å provosere å for å se responsen fra andre enn læreren. En ting til er til den som sa at de homofobe ofte er homofile selv. Det jeg skrev var ikke homofobisk. Homofobi er at man har en fobi mot homofile, man frykter de. Denne artikkelen viste ingen frykt mot homofile. Dette syntes jeg du burde studere,og det å kanskje få litt mer kjennskap til argumentene dine hadde heller ikke vært så dumt. Vær sikker på hva du sier, hvis ikke kommer du ikke langt i verden!!!!!!! Ja, det var ikke verst skrevet, faktisk. Og karakterene får du jo for formen - ikke innholdet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-470653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leenie Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Denne artikkelen fikk jeg 6,3 i karakter på av mulige 6 av norsklæreren og sensorer. Bare for å få understreket dette, så er jeg IKKE homofob. Jeg har ingenting imot homofile, så lenge de ikke plager meg. Jeg er ikke kristen en gang. Denne artikkelen laget jeg for å provosere folk. læreren min sa at det er mennesker som meg som hates av de fleste. Jeg fikk mange responser fra dere. Jeg la dette ut for å provosere å se reaksjonen deres. Jeg la merke til at ingen av dere har noe imot homofile, og har mye imot meg etter denne artikkelen. Jeg håper dere ikke hater meg nå, jeg gjorde det som sagt for å provosere å for å se responsen fra andre enn læreren. En ting til er til den som sa at de homofobe ofte er homofile selv. Det jeg skrev var ikke homofobisk. Homofobi er at man har en fobi mot homofile, man frykter de. Denne artikkelen viste ingen frykt mot homofile. Dette syntes jeg du burde studere,og det å kanskje få litt mer kjennskap til argumentene dine hadde heller ikke vært så dumt. Vær sikker på hva du sier, hvis ikke kommer du ikke langt i verden!!!!!!! Jeg skrev: så blir de stående disse tre; tro, håp og kjærlighet, men størst blant dem er kjærligheten. Så ta det ganske med ro, jeg er mer enn sikker nok på hva jeg skriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-470661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Denne artikkelen fikk jeg 6,3 i karakter på av mulige 6 av norsklæreren og sensorer. Bare for å få understreket dette, så er jeg IKKE homofob. Jeg har ingenting imot homofile, så lenge de ikke plager meg. Jeg er ikke kristen en gang. Denne artikkelen laget jeg for å provosere folk. læreren min sa at det er mennesker som meg som hates av de fleste. Jeg fikk mange responser fra dere. Jeg la dette ut for å provosere å se reaksjonen deres. Jeg la merke til at ingen av dere har noe imot homofile, og har mye imot meg etter denne artikkelen. Jeg håper dere ikke hater meg nå, jeg gjorde det som sagt for å provosere å for å se responsen fra andre enn læreren. En ting til er til den som sa at de homofobe ofte er homofile selv. Det jeg skrev var ikke homofobisk. Homofobi er at man har en fobi mot homofile, man frykter de. Denne artikkelen viste ingen frykt mot homofile. Dette syntes jeg du burde studere,og det å kanskje få litt mer kjennskap til argumentene dine hadde heller ikke vært så dumt. Vær sikker på hva du sier, hvis ikke kommer du ikke langt i verden!!!!!!! Hvordan kan man få 6,3 i karakter av 6 MULIGE? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-470668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leenie Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Hvordan kan man få 6,3 i karakter av 6 MULIGE? Hehe, bra... Var redd jeg var den eneste som stusset på det. Det går selvsagt ikke an. Men kanskje det bare er for å provosere.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-470674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Denne artikkelen fikk jeg 6,3 i karakter på av mulige 6 av norsklæreren og sensorer. Bare for å få understreket dette, så er jeg IKKE homofob. Jeg har ingenting imot homofile, så lenge de ikke plager meg. Jeg er ikke kristen en gang. Denne artikkelen laget jeg for å provosere folk. læreren min sa at det er mennesker som meg som hates av de fleste. Jeg fikk mange responser fra dere. Jeg la dette ut for å provosere å se reaksjonen deres. Jeg la merke til at ingen av dere har noe imot homofile, og har mye imot meg etter denne artikkelen. Jeg håper dere ikke hater meg nå, jeg gjorde det som sagt for å provosere å for å se responsen fra andre enn læreren. En ting til er til den som sa at de homofobe ofte er homofile selv. Det jeg skrev var ikke homofobisk. Homofobi er at man har en fobi mot homofile, man frykter de. Denne artikkelen viste ingen frykt mot homofile. Dette syntes jeg du burde studere,og det å kanskje få litt mer kjennskap til argumentene dine hadde heller ikke vært så dumt. Vær sikker på hva du sier, hvis ikke kommer du ikke langt i verden!!!!!!! Til å "bare ville provosere" synes jeg du har vel mange skrevne referanser... Alle har rett til å mene hva de vil, og mener du dette er det revnende likegyldig for de fleste andre her inne. Mener du det ikke, har du lagt ned vel mye arbeid i tull og tøys... Men, for all del, hver sin smak... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/86213-homofili-synd-i-guds-%C3%B8yne/#findComment-471525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.