Gå til innhold

Skilsmisse-igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest Sirimarie

Det er forhold som gjør at hele meg skriker at denne mannen fungerer det ikke med, og det kommer ikke til å fungere i fremtiden heller. Men jeg er skilt en gang tidligere, og holder igjen fordi to skilsmisser er så stort et nederlag. Jeg valgte feil, men har problemer med å stå for det. Desssuten er jeg,tross alt redd for å bli alene. Middelaldrende kvinne, skilt to ganger og veldig ensom. Slikt finnes det vel ingen respekt og forståelse for?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86382-skilsmisse-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest wendelin

Finnes det ingen forståelse for at et menneske, gjennom et langt liv, er oppegående nok til å se at man er i et forhold som ikke gir det man trodde?!! Det at du opplever det hele som et nederlag vitner om at du er blant de som har høy moral og de beste intensjoner i forhold til partnerne dine; du tar ikke lett på forhold, og vil så gjerne at de skal vare.

Jeg synes du skal være stolt av deg selv, jeg, som ikke følger blindt det man "bør" gjøre, men er ærlig mot deg selv. Når du føler at du har gjort alt du kan gjøre for å få et forhold til å fungere, og særlig selvsagt om det er mindreårige barn inn i bildet, er sjansen størst for at man har det bra her i livet. Det er jo faktisk ditt liv, det handler om. Skal man følge de smalsyntes oppskrift på alt her i livet blir man til slutt en grå mus uten egenverdi!

Klem fra Wendelin, trass ukjent med skilsmisse likevel klar over livets ulike faser!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86382-skilsmisse-igjen/#findComment-470577
Del på andre sider

Ørkenvandreren

Joda, slikt _kan_ det stå respekt av, det avhenger av deg og ikke antall skilsmisser.

Det er forøvrig litt rart det - man kan gå inn og ut av "ørten" samboerforhold uten at noen reagerer - men å være skilt, da føler man seg langt mer stigmatisert med en gang.

Ut fra det lille du skriver, har jeg en følelse av at du ikke tar lett på dette, og at du har reflektert over situasjonen. Det taler til din fordel.

På den annen side, "man" forventer jo at folk er litt mer avmålte og kritiske ved valg av partner etter en skilsmisse - det er jo ikke urimelig at man faktisk gjør bruk av den livserfaringen man har fått. Ditt problem er kanskje - som du selv sier - at du er redd for å bli alene, noe som kanskje medvirket til at du valgte feil også i runde to?

Mitt råd til deg er; Er du sikker på at forholdet ikke er liv laga, skill deg. Du har bare et liv, og det bør du gjøre det beste ut av. Dernest bør du virkelig jobbe for å klare - og trives - å være alene. Klarer du det, holder du kanskje hodet kaldere når du senere vurderer forhold nr tre.

Lykke til.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86382-skilsmisse-igjen/#findComment-470595
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...