Tyr 81 Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Hei på dere som kanskje har noen svar til meg,Dette er ikke enkelt. Jeg har vært sammen med typen i 4 år, og i løpet av denne tiden har han lagt på seg rundt 20 kg. Og det er fælt å si det, men dette har jeg rett og slett et problem med. Til vanlig går han på skole, trimmer ikke, og hobbyen hans er data. Vi har pratet om det, for han var ikke direkte slank når vi ble sammen heller, og han vet godt om det selv (vet at han plages av det selv og ikke er fornøyd med kroppen sin lengre). Men det som irriterer meg litt da er "hvorfor gjør han ikke noe med det?" Jeg klarer bare ikke la være å irritere meg hver gang han spiser godteri rett før mat, osv osv osv... Jeg prøver jo å ikke si noe, men er det noe jeg kan si eller gjøre uten å såre? Jeg er slank selv og har egentlig ikke noen ide om åssen det er å legge på seg så lett.. Det bare hadde gjort meg så glad om han kunne gått ned noen kilo og bli enda kjekkere og finere og attraktiv!! men det er kanskje for mye å forlange? Er jo kjempe-glad i han... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87198-vanskelig-tema-vekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest poipoipoi Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 20 kilo pluss på en person som i utgangspunktet ikke var slank, vil medføre en helserisiko. Det gjør det mer "legitimt" å ta det opp, synes jeg. Snakk med ham, tilby hjelp (lag og kjøp inn god, sunn og mager mat) og støtte og oppmuntre til å følge et kurs etc (grete roede har egne mannekurs). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87198-vanskelig-tema-vekt/#findComment-475930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyr 81 Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 20 kilo pluss på en person som i utgangspunktet ikke var slank, vil medføre en helserisiko. Det gjør det mer "legitimt" å ta det opp, synes jeg. Snakk med ham, tilby hjelp (lag og kjøp inn god, sunn og mager mat) og støtte og oppmuntre til å følge et kurs etc (grete roede har egne mannekurs). 20 kilo var kanskje litt mye, men si 15 da. synes du virkelig jeg kan blande meg inn såpass? har EGENTLIG ikke noe med det da.. *sukk* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87198-vanskelig-tema-vekt/#findComment-476008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupido Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 SELVFØLGELIG har du noe med det !!! Det er jo mannen din. Jeg har selv slitt hele livet med det samme, og min kone følte det nok veldig likt som meg. Og tro meg: Det å trimme osv er det de færreste som klarer. Det vil jo være både tungt og ubehagelig, spes. den første tiden. For mitt vedkommende, tok jeg kontakt med Ullevål universitetssykehus, senter for Kardiologi. Der arbeider Norges fremste ekspert på overvekt/fedme. Dr. Serena Tonstad. Og joda, - de hadde et forsøk på gang, og trengte personer som var overvektige til en studie. (vi snakker IKKE sykelig overvekt her). Dette medførte primært gode råd til meg, men ekstremt viktig (synes jeg) var at man måtte inn til kontroll JEVNLIG. På den måten følte jeg at jeg var forpliktet til å komme, og ikke minst forpliktet til å høre på rådene de gav. Har tatt av 26 kilo, UTEN å trimme, eller spise så forferdelig annerledes enn tidligere. Men jeg tenker LITT oftere på hvordan jeg lager mat, hva jeg lager osv. Jeg spiser fortsatt ikke mye grønt etc, men over 1 år, har alle DE SMÅ tingene altså hjulpet meg den mange kilo :-) Det ALLER beste: Jentene på jobben viser interresse, og det er en SÅÅ deilig følelse, selv om jeg er lykkelig gift. Uff, ble kanskje litt i feil forum dette her, men la gå: Sexlivet er blitt MYE bedre, BÅDE på grunn av vektreduksjonen, men også på grunn av økt selvtillit :-) Summa summarum: 1. Ta tiden til hjelp 2. Ta kontakt med et sykehus, kanskje de kan hjelpe, selv om man ikke ser "syk". Det er gratis også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87198-vanskelig-tema-vekt/#findComment-476282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyr 81 Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 SELVFØLGELIG har du noe med det !!! Det er jo mannen din. Jeg har selv slitt hele livet med det samme, og min kone følte det nok veldig likt som meg. Og tro meg: Det å trimme osv er det de færreste som klarer. Det vil jo være både tungt og ubehagelig, spes. den første tiden. For mitt vedkommende, tok jeg kontakt med Ullevål universitetssykehus, senter for Kardiologi. Der arbeider Norges fremste ekspert på overvekt/fedme. Dr. Serena Tonstad. Og joda, - de hadde et forsøk på gang, og trengte personer som var overvektige til en studie. (vi snakker IKKE sykelig overvekt her). Dette medførte primært gode råd til meg, men ekstremt viktig (synes jeg) var at man måtte inn til kontroll JEVNLIG. På den måten følte jeg at jeg var forpliktet til å komme, og ikke minst forpliktet til å høre på rådene de gav. Har tatt av 26 kilo, UTEN å trimme, eller spise så forferdelig annerledes enn tidligere. Men jeg tenker LITT oftere på hvordan jeg lager mat, hva jeg lager osv. Jeg spiser fortsatt ikke mye grønt etc, men over 1 år, har alle DE SMÅ tingene altså hjulpet meg den mange kilo :-) Det ALLER beste: Jentene på jobben viser interresse, og det er en SÅÅ deilig følelse, selv om jeg er lykkelig gift. Uff, ble kanskje litt i feil forum dette her, men la gå: Sexlivet er blitt MYE bedre, BÅDE på grunn av vektreduksjonen, men også på grunn av økt selvtillit :-) Summa summarum: 1. Ta tiden til hjelp 2. Ta kontakt med et sykehus, kanskje de kan hjelpe, selv om man ikke ser "syk". Det er gratis også. Tusen takk for svar cupido *glad på dine vegne* Må være moro Synes kanskje det hørtes litt "brutalt" ut å sende han på sykehuset, og en av tingene er jo at han ikke virker så interessert i å gjøre noe med det enda. Han overser det lissom.. men skal nå gi det mer tid som du sier, og se hva vi kan få til Takk, takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87198-vanskelig-tema-vekt/#findComment-476364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.