Gå til innhold

USA's mest populære mann

Anbefalte innlegg

CNN kan i dag vise hvem amerikanerne ser mest opp til, og president George W. Bush slår fullstendig knock-out på sine mannlige konkurrenter.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/12/27/357178.html

Og her snakker vi altså om en mann som bekjentgjør for en hel verden at: "Mesteparten av USA's eksport går til utlandet".

Amerikanere ass. De ekke de glupeste på denne jord ...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87256-usas-mest-popul%C3%A6re-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

"Og her snakker vi altså om en mann som bekjentgjør for en hel verden at: "Mesteparten av USA's eksport går til utlandet"."

Ja, men det har han jo helt rett i. ;-)

Og da snakker han jo til og med om et "land" som flertallet av amerikanere i hvertfall vet hvor er hen. *ler*

Ulv I Faarikaal

"Og her snakker vi altså om en mann som bekjentgjør for en hel verden at: "Mesteparten av USA's eksport går til utlandet"."

Ja, men det har han jo helt rett i. ;-)

Og da snakker han jo til og med om et "land" som flertallet av amerikanere i hvertfall vet hvor er hen. *ler*

Amerikanere flest vet ytterst lite om geografi. En jeg støtte på i fin dress og fin bil, visste ikke om Norge var i Europa. En amerikansk discjockey visste ikke hvor Norge var, han sa bare "out of state ?", og trakk på skuldra.

Annonse

Det er ingen forskjell på nasjonalismen og glupheten hos Nordmenn og Amerikanere. I hvert fall ikke hos meg som ikke er norsk eller amerikansk og har bodd lenge i begge land. Begge tror at de bor i det landet som er verdens navle, begge tror at de er det smarteste, flinkeste og fineste av alle. Tenk på stakkars norsk-amerikanerne som har fått en dobbeldose av dette. De som har kommet til en norsk sjømannskirke i USA vet hva jeg snakker om.

De som er på Dol ser den norske bedrevitenheten hele tiden.

Amerikanere flest vet ytterst lite om geografi. En jeg støtte på i fin dress og fin bil, visste ikke om Norge var i Europa. En amerikansk discjockey visste ikke hvor Norge var, han sa bare "out of state ?", og trakk på skuldra.

Hvor mye vet du om sør-amerikanske, afrikanske, asiatiske stater? Har du aldri møtt et menneske som kommer fra et land du ikke vet noenting om og som til og med kan være større enn Norge? Forresten hvor mye kunnskaper har du om Island og Finland for ikke å snakke om Færøyene og Grønland. Du vet forhåpentligvis at Stockholm er hovedstedet i Sverige, men kjenner du hovedstedene i Ecuador, Ghana osv.

Det er ingen forskjell på nasjonalismen og glupheten hos Nordmenn og Amerikanere. I hvert fall ikke hos meg som ikke er norsk eller amerikansk og har bodd lenge i begge land. Begge tror at de bor i det landet som er verdens navle, begge tror at de er det smarteste, flinkeste og fineste av alle. Tenk på stakkars norsk-amerikanerne som har fått en dobbeldose av dette. De som har kommet til en norsk sjømannskirke i USA vet hva jeg snakker om.

De som er på Dol ser den norske bedrevitenheten hele tiden.

En hel nasjon beundrer en mann som er dum som et stykke brød. En mann som ikke får lov til å uttale seg uten å bli briefet i hode og ræv - og det er jo ikke no rart, vi ser jo hvordan det går når han gjør det. Han må være den absolutt stokk dummeste amerikanske presidenten som har regjert i nyere tid.

Mulig dette har no med nasjonalisme å gjøre for amerikanernes del, men hvorfor du blander Norge oppi dette aner jeg ikke - vi som faen meg ikke klarer å få til en flertallsregjering engang.

Mulig fordi han viser litt "muskler"??

Presidenter blir visst populære når de gjør det!

Et godt poeng naiv. Å "yppe" til krig er nå ikke veldig uvanlig når man tar sikte på en ny presidentperiode. Og nå sikter høyt - BÅDE Irak og Nord-Korea. Det amerikanske folket skal igjen samles mot den store fiende.

En hel nasjon beundrer en mann som er dum som et stykke brød. En mann som ikke får lov til å uttale seg uten å bli briefet i hode og ræv - og det er jo ikke no rart, vi ser jo hvordan det går når han gjør det. Han må være den absolutt stokk dummeste amerikanske presidenten som har regjert i nyere tid.

Mulig dette har no med nasjonalisme å gjøre for amerikanernes del, men hvorfor du blander Norge oppi dette aner jeg ikke - vi som faen meg ikke klarer å få til en flertallsregjering engang.

Synes du det er positivt for Nordmenn ikke å få til en flertallsregjering?

Jeg sammenligner nasjonalismen i begge land og reagerer på at Nordmenn tror de vet best sånn som fremkommer av ditt innlegg og mange andres her. Det er din oppfatning av den amerikanske presidenten som kommer frem her. For mitt vedkommende velger jeg andre ord når jeg skriver innlegg og diskuterer aldri på denne måten.

Synes du det er positivt for Nordmenn ikke å få til en flertallsregjering?

Jeg sammenligner nasjonalismen i begge land og reagerer på at Nordmenn tror de vet best sånn som fremkommer av ditt innlegg og mange andres her. Det er din oppfatning av den amerikanske presidenten som kommer frem her. For mitt vedkommende velger jeg andre ord når jeg skriver innlegg og diskuterer aldri på denne måten.

Synes du det er positivt for "Nordmenn ikke å få til en flertallsregjering? "

Det har jeg ikke sagt noenting om. Jeg bruker det som et eksempel på at nordmenn IKKE kan brukes som et eksempel på at de vet hva som er best for dem. Nordmenn klarer ikke/vil ikke samle seg om en politikk, en politiker - de tenker selv, ergo - de breker mindre enn amerikanerne.

"Jeg sammenligner nasjonalismen i begge land og reagerer på at Nordmenn tror de vet best sånn som fremkommer av ditt innlegg og mange andres her. Det er din oppfatning av den amerikanske presidenten som kommer frem her. "

Har jeg sagt noe annet enn at dette bare er min mening?

"For mitt vedkommende velger jeg andre ord når jeg skriver innlegg og diskuterer aldri på denne måten."

Neivel? Hva gjør du nå da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...