Gå til innhold

Forholdet til min eks og hans nye dame. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest ulukkeleg

Vær så snill å hjelpe meg alle som kan, jeg trenger virkelig hjelp i en "umulig" situasjon.

Har vært sammen med min kjæreste i 3,5 år. (begge i midten av 20-årene) Vi har begge vært innstilt på at det skulle bli oss for alltid. Men så fikk han seg en ny svært nær venninne som jeg følte ble litt for nær. De gikk på cafe sammen, han overnattet hos henne osv. Jeg syntes det gikk litt for langt, og jeg gav beksjed om det. Da ble han svært irritert på meg og sa at han trengte tid for seg selv. Han trengte tid uten at jeg ringte og snakket med han hele tiden, og uten at jeg kom på besøk. Men han fortsatte å være med denne nye venninnen. Jeg gav beskjed om at jeg ble såret. Og jeg gråt. Han ble lei av klagingen min, i tillegg til at han hadde en voldsom irritasjon ovenfor meg som han ikke selv kunne forklare, han var bare sur og sint uten at hadde noen grunn til det. Jeg gjorde alt jeg kunne for å blidgjøre han. Så slipper han bomben om at han ikke vil være kjereste med meg lenger. Jeg trygler han om å få en sjanse, men han er helt avvisende. Jeg sier at jeg takler et brudd, men at jeg kommer til å bli fullstendig knust, dersom han blir sammen med den nye. Dette er nå to uker siden. Vi har hatt et fantastisk forhold sammen i over tre år. Han kjører meg hjem og reiser rett til denne nye venninnen. Tre dager seinere forteller han meg at han er blitt forelsket i denne nye venninnen. Det var ikke meningen at det skulle bli sånn og han beklager det ovenfor meg. Forelskelsen hadde kommet etter at det var slutt mellom oss, og hun hadde fortalt om sine følelser for han. Dagen etter får jeg posititiv graviditetstest. Jeg forteller dette til han, han velger likevel å gå inn i et forhold til henne noen dager seinere. Han sa til meg at han skulle stille opp for meg 110% prosent uansett hva jeg vil gjøre med barnet

Han trygler meg om å fortsatt få være min beste venn. Han er en god mann. Vi har hatt et svært nært og godt forhold til hverandre alltid og jeg vil jo ikke miste han.

Jeg tror det er blitt for mye vondt mellom oss til at vi noen gang kan bli kjærester igjen. Jeg har alltid hatt problemer med å tilgi folk jeg er glad i som sårer meg.

Hver gang vi treffes blir det bare vondt, jeg gråter og han kjefter.

Så spørsmålet er; Hva bør jeg gjøre. Kutte han fullstendig ut? Fortsette å være god venninne? Bli venn med nyedamen hans? Prøve å ødelegge for dem? (Hun har tross alt lagt an på han over lengre tid, jeg har advart han og han har reagert med å kutte meg ut pga at advarslene mine var for tåpelige. Han følte tross alt ingenting for henne da.) Synes ikke at de fortjener å være sammen. Men samtidig så er jeg jo glad i han og vil egentlig ikke ødelegge for han. Selv om han har ødelagt svært mye for meg. Spes. med å gå inn i forholdet til henne siden hun kom inn i bildet før det ble slutt mellom oss. Og at det skjedde så fort.

Vær så snill å hjelpe meg!! Jeg blir gal av å ha det slik!! Hjelp meg alle som har noe å si.

Av og til har jeg lyst å si at jeg aldri mer vil se han. Av og til vil jeg være en god venn for han slik at han kan angre på det dumme han har gjort. Av og til har jeg lyst å ødelegge for dem. Hva i svarte gjør jeg??

Fortsetter under...

Jeg tror det er en ide å ta en "pause" fra denne karen. Selv om dette er vanskelig, så ville jeg prøvd å kutte ham ut og tenke nytt. Gjerne bestemme seg for å være singel en stund.

Det er også stor sannsynlighet for at han vil begynne å oppsøke deg når du tar en pause. Når man "gjør alt" for å beholde noen, virker det ofte mot sin hensikt. Men jeg ville ikke gjort noe aktivt for å få forholdet mellom ham og den nye kjæresten til å ryke.

Lykke til! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...