Gå til innhold

Min mann har vært utro -kvinnen er gravid

Anbefalte innlegg

Jeg er så fortvilet og ulykkelig - har ingen å snakke med om dette vanskelige som har skjedd. Mannen min har vært utro, og nå er kvinnen gravid. Jeg er vel fortsatt i sjokk og har brukt alle mine krefter på å kome gjennom julen for mine barns skyld. Er gift for andre gang, og det verste er at det var utroskap som førte til skillsmissen i mitt forrige ekteskap. Jeg er ikke innstilt på skillsmisse igjen nå, etter bare to års ekteskap, ikke før jeg ser at jeg må. Men alt det vonde river meg i stykker innvendig. Han sier at kvinnen skal ta abort og at han ikke har noen kontakt med henne - hun bor i en by langt borte Men hvordan skal jeg noensinne stole på ham igjen etter dette? Jeg merker at jeg sjekker mobilen hans, og går gjennom lommene hans, er på febrilsk jakt etter "noe" hele tiden. Vet at dersom jeg forteller dette til noen så vil de be meg om å skille meg fra ham, men jeg orker ikke en skillsmisse igjen, ikke nå. Men hvordan i all verden skal jeg komme meg gjennom dette? Kan en tilgi noe slikt og komme videre i et samliv?

Fortsetter under...

Stakkars deg. Hva føler du er værst, selve utroskapen eller det at hun ble gravid.

Uansett, JA det går an å leve med det, tilgi og komme seg videre, hvis dere begge er innstilt på det.

Utroskap er GRUSOMT (grøss) men det trenger ikke være slutten.

Men det vil ta tid, og sannsynligvis samtaleterapi for å komme vidre.

Du har min sympati kjære deg.

Ønsker deg et riktig godt nyttår!

Stakkars deg. Hva føler du er værst, selve utroskapen eller det at hun ble gravid.

Uansett, JA det går an å leve med det, tilgi og komme seg videre, hvis dere begge er innstilt på det.

Utroskap er GRUSOMT (grøss) men det trenger ikke være slutten.

Men det vil ta tid, og sannsynligvis samtaleterapi for å komme vidre.

Du har min sympati kjære deg.

Ønsker deg et riktig godt nyttår!

Vet ikke hva jeg synes er verst - begge deler er forferdelig. At kvinnen ble gravid gjør det ekstra vondt selvsagt. At de ikke beskyttet seg engang gjør det hele så ekstra råttent.

Takk for støtten - godt nyttår til deg også!

Lottemor1365380387

Hei.

Du er vell i den posisjon som kan være værst tenkelig i et forhold.

Jeg unner deg overhode ikke denne situasjonen og du har min tanker hos deg.

Slikt klarer man aldri å glemme og du vil bære nag for dette resten av forholdet.

Håper at du kommer best mulig ut av dette.

Lykke til og måtte du få et bedre og godt nytt år.

Trøsteklem fra

Jeg tror det er mulig å komme seg videre, men jeg tror ikke det er så lett for deg å se akkurat nå.

For at du/dere skal komme dere videre, så må mannen din fatte at han må yte betraktelig for å fortjene og opparbeide seg din tillit igjen - og du må bare ta tak i den kjærligheten du tross alt føler og ta en dag av gangen.

Jeg tror at dere vil ha stor nytte av å ta kontakt med en familierådgiver eller en annen ekstern profesjonell person - som kan hjelpe dere igjennom denne kritiske fasen.

Det eksisterer et ordtak som sier "engang utro alltid utro" - det tror jeg ingenting på. Alle kan gjøre en feilvurdering, alle kan drite på draget. Man kan ikke forlange å bli tilgitt, men jeg tror at ALLE kan være utro under de rette omstendigheter.

Hvis dere har kjærlighet og vilje nok - så kan dere klare å jobbe dere igjennom dette - det er jeg helt sikker på.

Det går an å komme seg igjennom dette. Hva vil du? I øyeblikket gjør det vondt og det er naturlig. Du orker ikke tanken på skilsmisse, hvorfor? Hvis du tror du har de riktige følelsene stå på. Du har en vanskelig vei foran deg. Lykke til, tenk på din fremtid. Jeg vet hvor vanskelig dette er og føler med deg.

Annonse

Jeg tror det er mulig å komme seg videre, men jeg tror ikke det er så lett for deg å se akkurat nå.

For at du/dere skal komme dere videre, så må mannen din fatte at han må yte betraktelig for å fortjene og opparbeide seg din tillit igjen - og du må bare ta tak i den kjærligheten du tross alt føler og ta en dag av gangen.

Jeg tror at dere vil ha stor nytte av å ta kontakt med en familierådgiver eller en annen ekstern profesjonell person - som kan hjelpe dere igjennom denne kritiske fasen.

Det eksisterer et ordtak som sier "engang utro alltid utro" - det tror jeg ingenting på. Alle kan gjøre en feilvurdering, alle kan drite på draget. Man kan ikke forlange å bli tilgitt, men jeg tror at ALLE kan være utro under de rette omstendigheter.

Hvis dere har kjærlighet og vilje nok - så kan dere klare å jobbe dere igjennom dette - det er jeg helt sikker på.

Veldig enig med Zirine!

Ta en dag av gangen, og søk familierådgivning.

Ser han alvoret i det han har gjort?

Ønsker deg alt vel, opp med hodet. Er det en mening med dere to, så ordner det seg. Føler med deg.

Godt nyttår!!

Klem fra

Gjest pluppilipp

Dere må snakke med en utenforstående tredjepart begge to. Oppsøk et familievernkontor, en prest, eller noe slikt. Et ekteskap kan overleve utroskap, men da må begge jobbe veldig mye.

Den som har vært utro må tåle å leve med partnerens mistenksomhet helt til den er over. Og den som har blitt bedratt må prøve å stole på partneren sin igjen.

Kjære deg!

Jeg føler sterkt med deg. Vet delvis hvordan du har det.....

DEt går an å jobbe seg gjennom dette. MEn det krever masse av den som var utro. Han må vise at han virkelig angrer.

Det er sant som noen skriver her, at det går an å gjøre en tabbe. Sjøl om dette er en jævlig, jævlig tabbe.....

Ta kontakt med fam.rådgivn.kontor.

Dette var ikke noen bra start på det nye året for deg.

Ønsker deg styrke og kjærlighet.

Håper det går bra med deg.

Varm trøsteklem,

Ta umiddelbart kontakt med _noen_, det være seg en eller flere du er fortrolig med eller et familierådgivningskontor (forklar saken og si at det er alvorlig krise så får du time som snarest).

Ikke sats på å bearbeid dette alene, du risikerer en verkebyll som gnager deg opp innvendig.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...