Gå til innhold

Forvirring ang. oppstart av nytt forsøk!

Anbefalte innlegg

Gjest Vet litt

Hei alle sammen!

Har sittet å lest litt her, og ser at det er mange som skal starte igjen nå snart! Men det ser ut til at vi har forskjellige oppfatninger eller opplysninger angående det å starte opp etter et mislykket forsøk.

Første blødning etter SA eller mislykket forsøk. Altså mens nr 1. Så kan man ringe inn neste altså mens nr 2. Da blir det regnet ut nårtid man skal starte på spray, ca 1 uke før 3. mens. Det blir også regnet ut når man skal starte med sprøyter.

Så egentlig så er det ingen som kan starte opp ved mens nr 2. Da skal man kun ringe sykehus/klinikk, og rett før 3. mens, DA er man igang...

Det er ialle fall slik jeg har hatt det nå disse forsøkene mine, ogdet er hva jeg har fått beskjed av sykehuset om, og det som står i mine papirer. Men for all del, jeg kan ha misforstått også..

Eller??

Fortsetter under...

Hei! Det er sikkert litt forvirring, ja... Men jeg kan i alle fall si at vi tar forsøkene på st.olavs i Trondheim, og der tillater de ikke å starte på første mens, altså den som kommer når/etter du oppdager at det gikk galt. Først på neste mens, altså ca en mnd etter test på forrige forsøk, er det oppstart (da på den 20 dagen) selv hadde vi misslykket forsøk rett før jul, og vi har oppstart nå på januarmensen, vi har også fått oppsatt uke til uttak og innsetting, som da sikkert må justeres etter hvert. Vi fikk ikke lov å starte opp på mensen som kom fra det misslykkede forsøket. Slik er iallefall infoen vi har fått. Men det kan sikkert variere fra sykehus til sykehus.

Hei! Det er sikkert litt forvirring, ja... Men jeg kan i alle fall si at vi tar forsøkene på st.olavs i Trondheim, og der tillater de ikke å starte på første mens, altså den som kommer når/etter du oppdager at det gikk galt. Først på neste mens, altså ca en mnd etter test på forrige forsøk, er det oppstart (da på den 20 dagen) selv hadde vi misslykket forsøk rett før jul, og vi har oppstart nå på januarmensen, vi har også fått oppsatt uke til uttak og innsetting, som da sikkert må justeres etter hvert. Vi fikk ikke lov å starte opp på mensen som kom fra det misslykkede forsøket. Slik er iallefall infoen vi har fått. Men det kan sikkert variere fra sykehus til sykehus.

Hei igjen! Tror det er mange ulike formuleringer ute og går, og litt forvirring på hva som kalles første mens osv. Har skjønt det på samme måte som vet litt, bare at "vet litt" regner den mensen som kommer under spraying for oppstart, mens jeg regner opstartsmensen den måneden du ringer inn og teller dag 20 ut ifra. Men i utgangspunktet tror jeg vi er enige?

Gjest Vet litt

Hei igjen! Tror det er mange ulike formuleringer ute og går, og litt forvirring på hva som kalles første mens osv. Har skjønt det på samme måte som vet litt, bare at "vet litt" regner den mensen som kommer under spraying for oppstart, mens jeg regner opstartsmensen den måneden du ringer inn og teller dag 20 ut ifra. Men i utgangspunktet tror jeg vi er enige?

joda, jeg forstod med en gang at vi tenkte og har samme opplysninger.

Godt nyttår

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...