Gjest lillegerd Skrevet 30. desember 2002 Skrevet 30. desember 2002 Er i gang med vårt andre IVF-forsøk. Startet med spray (suprecur) julaften og har sprayet i seks dager. Hadde en underlig følelse om at jeg kanskje kunne være gravid ( årsak UFB er ukjent) og tok en CB-test i går, søndagmorgen( skal ha mensen førstkommende onsdag) og den viste en svak strek... ?!:)Tok en ny test da jeg våknet i dag og i dag var streken mer tydelig.... Det var ingen lege som kunne svare meg i dag om hva jeg skal gjøre. Fikk beskjed av sykepleier'n at jeg skulle forsette å spraye til 8.januar ( det er ti dager til !!) da jeg skal på ultralydkontroll før start på sprøyter- Tok en blodprøve i dag, men den får jeg først svar på en uke. Nå er jeg frustrert. Det er tøft å spraye i vei og stoppe diverse hormoner etter å for første gang har sett to blå!! Av en legevenninne fikk jeg beskjed om at CB-testene er rimelig sikre og at det er sjelden de gir feil resultat. Har lest om økt risiko for abort ved bruk av suprecur. Hva ville dere gjort ? 0 Siter
Trollmor Skrevet 30. desember 2002 Skrevet 30. desember 2002 Hei lillegerd! Jeg ville sluttet med sprayen umiddelbart!! Hadde ikke tatt sjangsen på å spraye videre. Du kan trygt stole på clearblue testene. De skal være like sikre som å ta test hos lege! Og du har jo tatt 2 tester! Testene slår ikke ut positivt hvis ikke kroppen produserer graviditetshormonet HcG. Gratulerer du er gravid ) Lykke til videre ! PS: Gi en tilbakemelding på hvordan det går, da vel? Et riktig GODT NYTT ÅR til deg fra 0 Siter
Gjest meme Skrevet 30. desember 2002 Skrevet 30. desember 2002 Jeg sier som Trollmor, slutt og spray umiddelbart!CB er pålitelige, og du er gravid.Forbausende mange blir gravide i sprayperioden har vi lest her! Det er ikke alle sykepleiere som har så god peiling på dette, følg heller rådene her inne,iallefall i dette spørsmålet! 0 Siter
agape Skrevet 31. desember 2002 Skrevet 31. desember 2002 Her er det bare en ting å gjøre; slutt med sprayen umiddelbart! Clearbluen tar ikke feil; du er gravid - GRATULERER!!! Og uansett hvordan denne graviditeten utvikler seg, er det den du skal fokusere på nå, ikke et ivf-forsøk som uansett kommer til å bli avlyst. For avlyst blir det i samme øyeblikk som du får kontakt med en lege, det kan du i allefall være helt sikker på. Jeg har selv blitt gravid under sprayperioden, og jeg fikk beskjed om å slutte med sprayen umiddelbart. Jeg ble fortalt at sprayen ikke hadde noen betydning for svangerskapet, men at poenget med å ta den var borte når graviditeten allerede var et faktum - og det virker rimelig logisk på meg. Sett deg ned, og gratuler deg selv med at du går inn i det nye året med spiren til et nytt liv i magen. Dette går bra - godt nytt år til dere, alle 3!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.