Gå til innhold

Stivhet, stølhet i ledd etter graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hei,

Jeg fikk en datter for 3 mnd. siden og har etter dette vært veldig stiv og støl i kroppen. Jeg har vondt for å reise meg og må liksom gå meg i gang...Jeg hadde keisersnitt. I tillegg er jeg ofte svimmel. Noen ganger så har jeg tenkt på om jeg har fått leddgikt, men jeg har ingen hovne ledd, bare veldig stiv og støl, men jeg føler meg frisk ellers. Men føler meg veldig sliten i kroppen. Kan det være vanlig med slik stivhet i kroppen etter et svangerskap eller er det noe jeg bør undersøke videre?

Hilsen,

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan ikke stille diagnose, men kan komme med noen forslag.

Etter en fødsel og til menstruasjonen kommer tilbake er kvinnens hormonforhold omtrent som i overgangsalderen, og da kan en del kvinner kjenne seg stive med verkende ledd.

Noen kvinner kan i forb. med en fødsel få lavt stoffskifte som også kan gi slike symptomer.

Hvis symptomene sitter i bekkenet kan det være bekkenløsning som i sjeldne tilfeller kan oppstå først etter en fødsel.

Jeg synes du skal snakke med din lege om dine symptomer,.

Vennlig hilsen

Gjest Athea36

Etter 4 svangerskap,så vet jeg at dette ikke er unormalt. Det er hormonene dine som årner seg,slik at du skal bli deg "selv" igjen.

Ettersom jeg har forstått påvirker hormonene slimhinnene, muskelatur og sener...

Fysioterapi kan hjelpe deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...