Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei og godt nyttår til dere alle. Har dere fått med dere nyheten på NRK i dag om at Barne- og Familieminister Laila Dåvøy vil gjøre mye for at fødselstallene skal stige igjen? Her er en link, men lytt heller på radioen, så får dere mer utfyllende opplysninger. http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/2418087.html

En ting som Laila Dåvøy kan gjøre er å fjerne all egenbetaling på assistert befruktning. Utifra mitt eget ståsted støtter jeg også at adopsjonsstøtten økes betraktelig. Det kan det bli flere barn av.

Ellers så ønsker jeg alle nye og gamle på forumet et riktig fruktbart og godt år. Håper at flest mulig av dere får deres største ønske oppfyllt i dette året. :o)

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87718-i-nyhetene-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nord-Trønder

Hjemme hos oss hørte vi nyhetene på akkurat samme måte som deg Yogi (og vi var sikkert ikke alene om det). Sett fra vår værden virker det nærmest litt frekt av en KrF-politiker å være bekymret for nedgang i fødselstallene og erklære at "her må vi sette inn tiltak for å motvirke trenden". De var ikke mye bekymret for fødselstallene for nøyaktig et år siden.

Neida - når man er gravid og når man har barn så skal det nærmest kastes penger etter en. Da står politikerne i kø for å love både det ene og det andre. Det var nesten så jeg grein av fortvilelse da jeg sto klar med lommeboka etter første svangerskapskontroll og jeg ble minnet på at dette var helt gratis. Nei, nå skulle det ikke koste noe nå!

Men det er vel for mye å forlange overfor politikerne å krevet at de skal kunne se at støtte til assistert befruktning er et tiltak for å høyne fødelstallene. Det er jo to forskjellige poster på budsjettet må vite - assistert befruktning hører hjemme på helsebudsjettet og har med helse å gjøre (til tross for at de hardnakket står på at det ikke er noen sykdom) og bekymringer for fødselstallene er Barne- og familiedep. sitt område. Det blir to forskjellige ting det for en politiker og nå må vi ikke blande kortene.

Da får vel vi som er i stand til å se ting i sammenheng påpeke overfor vår kjære minister at FØR hun nå lanserer mer eller mindre gode forslag for å øke fødelstallene bør hun fjerne egenandelen for assistert befruktning og gjeninnføre blåreseptorningen og høyne støtten til adopsjon så det merkes (og ikke med de 200-300 kronene de justerer med årlig).

Kanskje vi her skal tone flagg sammen og starte en massiv e-post aksjon til Laila fra både prøverørere og adopsjonsforeldre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87718-i-nyhetene-i-dag/#findComment-479250
Del på andre sider

Hjemme hos oss hørte vi nyhetene på akkurat samme måte som deg Yogi (og vi var sikkert ikke alene om det). Sett fra vår værden virker det nærmest litt frekt av en KrF-politiker å være bekymret for nedgang i fødselstallene og erklære at "her må vi sette inn tiltak for å motvirke trenden". De var ikke mye bekymret for fødselstallene for nøyaktig et år siden.

Neida - når man er gravid og når man har barn så skal det nærmest kastes penger etter en. Da står politikerne i kø for å love både det ene og det andre. Det var nesten så jeg grein av fortvilelse da jeg sto klar med lommeboka etter første svangerskapskontroll og jeg ble minnet på at dette var helt gratis. Nei, nå skulle det ikke koste noe nå!

Men det er vel for mye å forlange overfor politikerne å krevet at de skal kunne se at støtte til assistert befruktning er et tiltak for å høyne fødelstallene. Det er jo to forskjellige poster på budsjettet må vite - assistert befruktning hører hjemme på helsebudsjettet og har med helse å gjøre (til tross for at de hardnakket står på at det ikke er noen sykdom) og bekymringer for fødselstallene er Barne- og familiedep. sitt område. Det blir to forskjellige ting det for en politiker og nå må vi ikke blande kortene.

Da får vel vi som er i stand til å se ting i sammenheng påpeke overfor vår kjære minister at FØR hun nå lanserer mer eller mindre gode forslag for å øke fødelstallene bør hun fjerne egenandelen for assistert befruktning og gjeninnføre blåreseptorningen og høyne støtten til adopsjon så det merkes (og ikke med de 200-300 kronene de justerer med årlig).

Kanskje vi her skal tone flagg sammen og starte en massiv e-post aksjon til Laila fra både prøverørere og adopsjonsforeldre?

Er helt med på e-postras. Adresse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87718-i-nyhetene-i-dag/#findComment-479495
Del på andre sider

Bra formulert som vanlig Nord-Trønder :-)

Men husk at en e-postaksjon - det betyr jo at vi er ressurssterke mennesker som klarer å sende ministrene e-post i flokk, og det betyr at vi ikke trenger noen hjelp og støtte. Husker du fra i fjor?

*sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87718-i-nyhetene-i-dag/#findComment-479664
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...