Gå til innhold

Utro, eller bare tankeløs?

Anbefalte innlegg

filip1365380443

min mann og jeg har vært sammen i tre år. Han er en hjelpsom og omtenksom person. Han er alltid den som er der og støtter andre når de trenger det. Han er flink til det, og jeg tror det gir ham en følelse av å være nyttig og ønsket. Men hvor går grensen? Når hans kvinnelige kolleger og venner sender ham tekstmeldinger 10-20 ganger dagen, på juleaften, 1. juledag, midt på natten etc. for å få trøst mener jeg at han også har et ansvar overfor meg som hans kone og bør stoppe det når det blir så store mengder og på "vår" tid sammen. Det begynner med støtte i en vond situasjon og ender med masse tull og flørt fra jentenes side ihvertfall. Jeg har også "tatt ham på fersken" i å si han sov over på jobb, men egentlig overnattet hos en av disse jentene. Han innrømmet det kun etter han ikke kunne bevise det motsatte, og sier det ikke har skjedd noe, at det bare var fordi hennes leilighet var nerme jobben, fordi han jobbet sent og hun inviterte og han ikke orket reisen hjem etc. Sier han ikke ville fortelle det fordi jeg kunne finne på å tro han var utro. Dette har skjedd to ganger som jeg vet om. Nå har han sluttet å svare på meldinger fra henne - ihvertfall i mitt nærvær - og han er så søt og oppmerksom mot meg. Sier han vil vi skal gå til samlivsterapeut for å finne ut av ting etc. Han virker så ekte og elsker meg mer enn alle andre og vil leve resten av livet sammen med meg, sier han. Sier jeg er spesiell og den han r glad i. Er jeg dum som tror på ham? Eller er jeg slem og sjalu som tviler? Er det urettferdig av meg å be ham kutte ut disse jentene? Jeg har pratet åpent med hans "siste" og vet at hun er hodestups forelsket i ham. Han påstår at han ikke skjønte det før jeg sa det. Nå surrer det en redsel i meg for at han kanskje egentlig heller vil være sammen med henne. Vil så gjerne høre andres synspunkter her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87745-utro-eller-bare-tankel%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dum som tror på ham? Nja... du har åpenbart funnet deg en som er avhengig av oppmerksomhet og bekreftelse fra ganske mange kanter på èn gang.

Å dra hjem og overnatte hos en annen dame og i tillegg legge skjul på det... du vet nok hva du skal synes om det.

Jeg synes du kan forlange av ham at han slutter å svare på teksmeldinger og opptre som støtte og flørt for andre damer. Videre synes jeg du skal kreve at han kommer hjem og sover uansett hvordan situasjonen er forøvrig. Hva han har gjort sist han "overnattet borte" får du kanskje aldri vite og kan du leve med den uvissheten, er det vel mulig å få ting til å fungere.

Om han ikke er villig til å endre livsførsel, synes jeg du skal prøve å være sterk og helle ut fyren. Det han driver med nå er i muligens respektfullt overfor alle de andre men ikke overfor deg.

Du skriver at han sier at han 'elsker deg mer enn alle andre'. Jaja. Han elsker altså alle litt, men deg mest?

Beklager, dette er en rotekopp av en fyr som er åpen for å få oppmerksomhet fra andre og som trives med det.

Det virker på meg som om han ikke har modnet til å forstå hva et forpliktende forhold innebærer, bl.a. respekt for sin partner og det jeg velger å kalle definerte grenser for hvorledes han forholder seg til andre kvinner.

Kort sagt, jeg skjønner godt at du er usikker og sjalu.

Det er vel også en sterk pekepinn fra ham når han snakker om samlivseksperter og 'finne ut av ting'? Dette kan heller ikke tolkes annerledes enn at han er på vaklende grunn i forhold til deg.

Nå må du sette krav. Hvis ikke kan dette ende med 'katastrofe'.

Enten kan du prøve samme metode som ham: Overnatte hos menn du har hyppig og sånn passe hemmelig kontakt med osv.osv. Løft lokket såvidt av _dine_ hemmeligheter, vis at du ikke kryper rundt ham - det gidder du ikke...

Eller ta et endelig oppgjør.

Lykke til med din umodne, elskelige tullball :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...