Gå til innhold

tvillingfødsel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har nettopp født tvillinger, og tok dette opp med min gynekolog.

Han sa at en ikke kunne tvinge noen til å føde, så uannsett så _kunne_ ingen nekte en gravid keisersnitt.

Men, det bør være tungtveiende grunner for valg av snitt.

Jeg var inne på tanken på snitt pga. av at begge tvillingene lå i seteleie, men min lege annbefalte vaginal fødsel.

At jeg fødte vanlig er jeg uendelig glad for i dag.Dette var min 3. fødsel, og tro meg det var den letteste av dem også.

Venter du tvillinger- i tilfelle ønsker jeg deg lykke til og gled deg masse.

Hilsen Karlista

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87834-tvillingf%C3%B8dsel/#findComment-479857
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Camelon

Du får nok ikke automatisk keisersnitt, med mindre noe tilsier at det er fare for barn / mor å føde vanlig. Har du sterk fødselsangst, så ta det opp med jordmor/lege. I noen tilfeller blir det gitt keisersnitt ved sterk fødselsangst.

Jeg venter selv på tvilling fødselen min. Er i uke 33 nå, og håper jeg går i allefall fram til uke 37 før jeg føder.

Nå ligger begge i hodeleie, og det er jeg glad for! For jeg vil heller føde vanlig enn med keisersnitt, da det er mere komplikasjoner for mor og barn ved keisersnitt.....

Men jeg er forberedt på at det faktisk kan skje at man føder en tvilling vanlig, også snur den andre seg pga plutselig god plass.... Og man må ta haste keisersnitt....

DET må jo være det værste... Å måtte både føde vanlig + keisersnitt...

*smiler*

Men vi får være positive, er det noe en kvinne er født til i denne verden er det å føde! Det er vi spesial laget for!

HELDIGE OSS!!!! *smiler*

LYKKE TIL I SVANGERSKAPET!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87834-tvillingf%C3%B8dsel/#findComment-488019
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...