Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har nå vært separert i 7 mnd og skulle i utgangspunktet være en fri og singel mann i hvertfall i ett par år. Men så har det seg sånn at frøken Perfekt kom trippende forbi, og det kan man jo ikke la passere:) Vi har nå vært sammen i snart tre mnd og har det veldig fint sammen.

Jeg har sønnen min annenhver uke og min nye kjæreste har ikke truffet sønnen min enda.

Men siden hun nå er i ferd med å bli en stor del av mitt liv, så vil jeg også at hun skal bli kjent med min sønn på 4. Hvordan fortelle dette til han. Bør jeg si i fra til min eks kone at jeg har fått kjærste og vil fortelle guttungen dette. Tenker mye på dette om dagen, for jeg har lyst til at hun skal bli kjent med han, og at han også skal få bli kjent med henne.

Synes det er veldig vanskelig. Skal vi være veldig alvorlig, og fortelle at pappa har funnet seg en ny kjæreste, eller skal vi bare "late" som at det er en hvilken som helst venn på besøk en stund fremover. Ser frem til svar!

Hilsen en forelska Pappa:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87903-pappas-nye-kj%C3%A6reste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du bør ta det så rolig som mulig, og bruke lang tid på å la de to bli kjent.

Det er sikkert lurt vhis du forteller din eks at du har fått en kjæreste som du ønsker skal møte din sønn. Du kan sikkert også fortelle din sønn at du har fått en ny kjæreste, men hold en svært lav profil dere i mellom den første tiden når dere er sammen med din sønn (Ikke holde hånden, kysse o.s.v)

Jeg tror stikkordet er tid, tid, tid. Ha også respekt for at din nye kjæreste ikke alltid synes det like stor stas med din sønn som du synes. Lytt til henne hvis dette blir alvor. «Stemor-rollen» er absolutt ingen dans på roser.

Jeg synes du bør ta det så rolig som mulig, og bruke lang tid på å la de to bli kjent.

Det er sikkert lurt vhis du forteller din eks at du har fått en kjæreste som du ønsker skal møte din sønn. Du kan sikkert også fortelle din sønn at du har fått en ny kjæreste, men hold en svært lav profil dere i mellom den første tiden når dere er sammen med din sønn (Ikke holde hånden, kysse o.s.v)

Jeg tror stikkordet er tid, tid, tid. Ha også respekt for at din nye kjæreste ikke alltid synes det like stor stas med din sønn som du synes. Lytt til henne hvis dette blir alvor. «Stemor-rollen» er absolutt ingen dans på roser.

Tror nok jeg vill sagt ifra til din eks-kjæreste at du vil la de to hilse på hverandre. Så slipper hun å høre det fra din sønn.

Jeg vil nok ha intodusert henne som en god venninne. og som momsen sier, bruk god tid, så slipper forhåpentligvis noen å bli "skremt".

Virker som taktikken som jeg har tenkt er den samme som disse gode råd.

Takk for gode tips!

Gjest Erfaring

Jeg er "helgestemor" til min kjærestes datter Julie på 4 år.

Min kjæreste fortalte først sin eks om meg, og snakket med henne om hvordan vi skulle gå frem.

Vi møttes alle fire i forbindelse med helge-leveringen.

Det er jo veldig greit for Julies mor også å vite hvem datteren "omgås".

Vi har jo den fordelen at barnests foreldre har et veldig godt forhold.

Vi har brukt masse tid og gjort masse morsomme ting sammen for at dette skulle gå så smertefritt som mulig, og nå har vi det utrolig fint sammen alle tre de helgene Julie er sammen med oss.

Men som Momsen sier, det er ikke alltid like kult å være stemoren heller, prøv å se tingene fra din kjærestes side også!

Men som flere her sier, det er utrolig viktig å bruke masse, masse tid!!!

Din sønn må ikke føle at din nye kjæreste "tar" pappan hans fra han.

Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...