Gå til innhold

Hverdagsprostitusjon

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Stopp litt der. Hva med mannen oppi dette? Jeg hørte ikke et skjevt ord om MANNEN?

Jeg vet menn som bor nesten gratis i huset som dama eier, og jeg syns ikke det er riktig, samme hvem som bor gratis.

Kapitalkostnaden på et hus til 1,2 mill er nesten 10.000 pr mnd, og den som ikke eier huset bør kjøpe halvparten eller betale 5.000 i husleie.

Fortsetter under...

Jeg vet menn som bor nesten gratis i huset som dama eier, og jeg syns ikke det er riktig, samme hvem som bor gratis.

Kapitalkostnaden på et hus til 1,2 mill er nesten 10.000 pr mnd, og den som ikke eier huset bør kjøpe halvparten eller betale 5.000 i husleie.

Øh...hva er kapitalkostnad?`

Lånet, mener du? Huslånet altså? Eller driftsutgifter, herunder oppvarming, vedlikehold og hjemforsikringer?

Lånet, mener du? Huslånet altså? Eller driftsutgifter, herunder oppvarming, vedlikehold og hjemforsikringer?

Så vidt jeg husker er kapitalkostnaden det du taper på å ikke f.eks ha pengene i banken og få rente på dem(eller investert et annet sted) i stedet for å ha et hus som jo ikke gir noen inntekt.

Ulv I Faarikaal

Kapitalkostnad er den teoretiske inntekt du kunne hatt hvis pengene hadde vært plassert med normal avkastning i bank eller fond. 10% i året er normalt. Kapitalinntekt beskattes med 28%. Kjøper du hus for dem, blir skatten billigere.

Bor du i et nedbetalt hus til kr 1.2 mill, koster det 10.000 pr mnd bare i kapitalkostnad. Verdiøkning kan du ikke ta hensyn til da den ikke er sikker.

I tillegg kommer alle andre kostnader. Et rekkehus i Oslo koster det nesten 15.000 pr mnd å bo i, med kapitalkostnad, vedlikehold, avskrivninger, forsikringer, avgifter til kommunen, strøm osv. Så det er kanskje ikke så dyrt å leie likevel.

En bil til 300.000 koster 5-6 kr pr km å kjøre 10.000 i året, så det er ikke så dyrt å leie når du trenger en.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...