Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er mann på 38 år og er gift, sammen har vi to barn på 5 og 1,5.

Vi har bodd sammen i ca 10 år, men de siste 4 årene har hun hatt LANGE perioder uten lyst på sex. Jeg anser meg selv som en tålmodig og forståelsesfull mann, men når periodene uten sex blir på 3-4-5 måneder tærer det på motivasjonen for å tenke monogamt.

Hun er en meget livlig og god elskerinne, som får kraftige orgasmer når hun er "i støtet", og jeg nyter dette stort. Men plutselig en dag kjenner hun smerter/ubehag el.l. og det går lange perioder hvor hun er helt avvisende. Jeg har sagt at hun må gå til lege med problemet, men dette blir utsatt gang på gang...

Selv begynner jeg å gå grundig lei av at jeg skal vente på at hun er klar når hun ikke tar dette opp med lege selv! Jeg vurderer sterkt å ta imot tilbud fra kvinner som signaliserer overfor meg at de kunne tenke seg intim kontakt. Foreløpig hat jeg avstått, men skal jeg ikke kunne unne meg et sexliv??? Jeg onanerer som en gymnasiast i smug, og dette hadde jeg håpet var en fase jeg var ferdig med!

Hører gjerne råd/kommentarer fra andre som kjenner igjen dette scenariet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88065-n%C3%A5r-hun-ikke-vil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest testpilot

Vi har bodd sammen i ca 10 år, men de siste 4 årene har hun hatt LANGE perioder uten lyst på sex. Jeg anser meg selv som en tålmodig og forståelsesfull mann, men når periodene uten sex blir på 3-4-5 måneder tærer det på motivasjonen for å tenke monogamt.

SV.:::Dette i seg selv skulle være nok til at du fikk frihet til å skaffe deg kos på andre kanter. 3-4 ganger i mnd. må være et minimumskrav hvis en av partene har lyst.

Hun er en meget livlig og god elskerinne, som får kraftige orgasmer når hun er "i støtet", og jeg nyter dette stort.

Sv.::::Kan det være en annen i hennes tanker eller har hun bare gått lei, har selv sliti med ei som i lengre perioder ikke hadde lyst, men når jeg først kom til var det full pakke.

Men plutselig en dag kjenner hun smerter/ubehag el.l. og det går lange perioder hvor hun er helt avvisende. Jeg har sagt at hun må gå til lege med problemet, men dette blir utsatt gang på gang...

SV.::::Bestill time til henne hos lege så fort som mulig, hjelp til så hun ikke har unnskyldninger for ikke å gå. Jeg bestillte og det funket bra hos oss, legen forsto det, ofte er det venteid til neste ledd, gynekologen.

Det kan være mange grunner til smerten, den mest vanlige er vannsyste ellers kan nevnes at kobberspiral noen ganger er vond for kvinnen, (hos oss også hos mannen som skadet seg på den snortappen når han bunnet henne), I hennes underliv er det mengder av små ting som gir henne ulyst.

Selv begynner jeg å gå grundig lei av at jeg skal vente på at hun er klar når hun ikke tar dette opp med lege selv! Jeg vurderer sterkt å ta imot tilbud fra kvinner som signaliserer overfor meg at de kunne tenke seg intim kontakt.

Sv.::::: Ser ikke noe galt i dette i ditt tilfelle, mange ganger kan det gi forholdet et puff og sexlivet blomstrer opp igjen, litt krem til kosen hjelper også godt eller kanskje hun venter på den sjansen, å bruke det som brekkstang for å komme ut av forholdet ved å gi deg skylda for utroskap? Kvinnens veier er uransaklige.

Foreløpig har jeg avstått, men skal jeg ikke kunne unne meg et sexliv???

Sv.:::: Jo det skal du, mye av hverdagen bygger jo på at du har det gdt hjemme.

Jeg onanerer som en gymnasiast i smug, og dette hadde jeg håpet var en fase jeg var ferdig med!

Sv.::::: Si det rett ut til henne at pga. hennes ulyst må du på badet å runke, eventuellt gjør det i senga ved siden av henne, så kanskje hun forstår ditt behov også. Det vekket noe i min halvdel.

Sv.::::: Kjenner igjen senariet og svarer derfor deretter. Bruker anonymt nick i dette tilfellet da jeg regner med harde angrep på mennspersonen.

Lykke til, du må ikke finne deg i alt, uten sexliv blir du bare en finansiell trygghet for din kvinne i hjemmet.

PS: Hvis dere deler husarbeidet rettferdig så har du ingenting å frykte om du skeiier litt ut, men ofte hører man man at du gjør ingenting hjemme så da sliter jeg meg ut å orker ikke sex:-((, hørt den før?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88065-n%C3%A5r-hun-ikke-vil/#findComment-481391
Del på andre sider

Jeg synes absolutt at du burde være utro, det er alltid en lur løsning! Det er jo bare å lese seg gjennom mange av innleggene her, så ser man hvor genialt dette er. Ikke tenk på barna dine, de er for små til å forstå noe allikevel. Du blir sikkert ikke oppdaget og får i det hele tatt et MYE bedre liv når du endelig kan UNNE deg et sexliv. Ikke hør på "familievernere" som forteller om alskens tragedier i kjølvannet av folks utroskap; de er sikkert bare ute etter å ...tjene penger eller reklamere for Bibelen eller noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88065-n%C3%A5r-hun-ikke-vil/#findComment-481496
Del på andre sider

Jeg synes absolutt at du burde være utro, det er alltid en lur løsning! Det er jo bare å lese seg gjennom mange av innleggene her, så ser man hvor genialt dette er. Ikke tenk på barna dine, de er for små til å forstå noe allikevel. Du blir sikkert ikke oppdaget og får i det hele tatt et MYE bedre liv når du endelig kan UNNE deg et sexliv. Ikke hør på "familievernere" som forteller om alskens tragedier i kjølvannet av folks utroskap; de er sikkert bare ute etter å ...tjene penger eller reklamere for Bibelen eller noe.

Hmm...

Ironi/sarkasme med snert..!

Skjønner hva du mener, men er det ikke en form for utroskap å ikke vise interesse for sex i det hele tatt/ikke ville gjøre noe med det??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88065-n%C3%A5r-hun-ikke-vil/#findComment-481659
Del på andre sider

Annonse

SV.:::Dette i seg selv skulle være nok til at du fikk frihet til å skaffe deg kos på andre kanter. 3-4 ganger i mnd. må være et minimumskrav hvis en av partene har lyst.

Hun er en meget livlig og god elskerinne, som får kraftige orgasmer når hun er "i støtet", og jeg nyter dette stort.

Sv.::::Kan det være en annen i hennes tanker eller har hun bare gått lei, har selv sliti med ei som i lengre perioder ikke hadde lyst, men når jeg først kom til var det full pakke.

Men plutselig en dag kjenner hun smerter/ubehag el.l. og det går lange perioder hvor hun er helt avvisende. Jeg har sagt at hun må gå til lege med problemet, men dette blir utsatt gang på gang...

SV.::::Bestill time til henne hos lege så fort som mulig, hjelp til så hun ikke har unnskyldninger for ikke å gå. Jeg bestillte og det funket bra hos oss, legen forsto det, ofte er det venteid til neste ledd, gynekologen.

Det kan være mange grunner til smerten, den mest vanlige er vannsyste ellers kan nevnes at kobberspiral noen ganger er vond for kvinnen, (hos oss også hos mannen som skadet seg på den snortappen når han bunnet henne), I hennes underliv er det mengder av små ting som gir henne ulyst.

Selv begynner jeg å gå grundig lei av at jeg skal vente på at hun er klar når hun ikke tar dette opp med lege selv! Jeg vurderer sterkt å ta imot tilbud fra kvinner som signaliserer overfor meg at de kunne tenke seg intim kontakt.

Sv.::::: Ser ikke noe galt i dette i ditt tilfelle, mange ganger kan det gi forholdet et puff og sexlivet blomstrer opp igjen, litt krem til kosen hjelper også godt eller kanskje hun venter på den sjansen, å bruke det som brekkstang for å komme ut av forholdet ved å gi deg skylda for utroskap? Kvinnens veier er uransaklige.

Foreløpig har jeg avstått, men skal jeg ikke kunne unne meg et sexliv???

Sv.:::: Jo det skal du, mye av hverdagen bygger jo på at du har det gdt hjemme.

Jeg onanerer som en gymnasiast i smug, og dette hadde jeg håpet var en fase jeg var ferdig med!

Sv.::::: Si det rett ut til henne at pga. hennes ulyst må du på badet å runke, eventuellt gjør det i senga ved siden av henne, så kanskje hun forstår ditt behov også. Det vekket noe i min halvdel.

Sv.::::: Kjenner igjen senariet og svarer derfor deretter. Bruker anonymt nick i dette tilfellet da jeg regner med harde angrep på mennspersonen.

Lykke til, du må ikke finne deg i alt, uten sexliv blir du bare en finansiell trygghet for din kvinne i hjemmet.

PS: Hvis dere deler husarbeidet rettferdig så har du ingenting å frykte om du skeiier litt ut, men ofte hører man man at du gjør ingenting hjemme så da sliter jeg meg ut å orker ikke sex:-((, hørt den før?

Høres ut som at du har vært i samme farvann, ja!

Jeg er eneforsørger, jobber lange dager og tar min tørn i huset når jeg kan. Har større grunn til å være "for sliten" enn henne!

Har jeg psykiske problemer kan jeg gå til psykolog.

Har jeg et fysisk handicap kan jeg få medisinsk hjelp.

Kjøre debatt om offentlige bordeller..??

Det psykiske ved utroskap med en jeg kjenner er verre enn det fysiske!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88065-n%C3%A5r-hun-ikke-vil/#findComment-481663
Del på andre sider

Hmm...

Ironi/sarkasme med snert..!

Skjønner hva du mener, men er det ikke en form for utroskap å ikke vise interesse for sex i det hele tatt/ikke ville gjøre noe med det??

In short: Jo. Fortell henne at du ikke kan (vil) fungere uten sex og at du har fått tilbud som du snart ikke vet om du klarer å motstå. Da får hun i alle fall en fair sjanse til å skjerpe seg. Tro du meg, det er _temmelig_ mye verre å ordne opp når skaden først er skjedd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88065-n%C3%A5r-hun-ikke-vil/#findComment-482018
Del på andre sider

Gjest Yunalesca 23

Du bør iallefall informere henne om dette først!

Hun burde absolutt gå til lege med problemet ja, men du skal ikke være utro fordi om hun ikke har lyst på sex.

Pisspreik. Er det du har å fare med i innlegget ditt spør du meg.

OM ikke kona di gir deg sex så er det UANSETT din skyld om du trår til utroskap. HVA slags mann er du som ikke takler 3-4 mnd uten sex? Alvorlig talt?

Ikke mye til mann spør du meg!

Hvis pikken din betyr såpass mye mer enn hva kona di gjør, så er det noe som heter SEPERASJON og i verste fall SKILSMISSE!

Vær nå mann nok til å ta DET valget istedet for en pyse og ta det andre valget.

Unne deg selv et sexliv sier du? På bekostning av hva? barna, ekteskapet ditt?

Hva er så jævla vanskelig med å skille seg da om du ikke klarer å holde pikken i buksa?

ALVORLIG TALT!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88065-n%C3%A5r-hun-ikke-vil/#findComment-484115
Del på andre sider

Gjest Felixia

OM ikke kona di gir deg sex så er det UANSETT din skyld om du trår til utroskap. HVA slags mann er du som ikke takler 3-4 mnd uten sex? Alvorlig talt?

Hvis pikken din betyr såpass mye mer enn hva kona di gjør, så er det noe som heter SEPERASJON og i verste fall SKILSMISSE!

Hva er så jævla vanskelig med å skille seg da om du ikke klarer å holde pikken i buksa?

ALVORLIG TALT!

Angela, dette handler om mere enn kjønnsorgan, forstår du ikke det?!!

Joda, vi kan mistenke alle menn for å bare tenke med pikken, men det er reelt at ofte har menn og kvinner ulik måte å oppleve nærhet på - OG DETTE ER NOE MAN MÅ RESPEKTERE!!! Seksuell avvisning over tid kan for en mann sidestilles med hvordan vi kvinner opplever å aldri bli tatt på/hørt på av mannen; altså respekt og omsorg.

Til Lone Ranger vil jeg ikke anbefale utroskap, selvsagt, selv om jeg forstår deg så inderlig godt. Nå er vel din kone like kompleks som menneske som alle oss andre, så å gi deg detaljerte råd er nok vanskelig for utenforstående. Jeg har likevel tro på den gode samtalen, som fordrer ærlighet og oppriktighet omkring følelser og tanker omkring et forhold.

Ønsker deg all lykke, og vit selvsagt også at en skilsmisse også kan være lykkelig, til og med for barna!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88065-n%C3%A5r-hun-ikke-vil/#findComment-484341
Del på andre sider

ALVORLIG TALT!

Du høres ut som en skummel dame!!!

Rett i strupen og prøver å ta ballen(e...) og ikke problemet.

Takker dere andre som har vist en mer empatisk måte å hjelpe på!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88065-n%C3%A5r-hun-ikke-vil/#findComment-484757
Del på andre sider

Gjest Yunalesca 23

Du høres ut som en skummel dame!!!

Rett i strupen og prøver å ta ballen(e...) og ikke problemet.

Takker dere andre som har vist en mer empatisk måte å hjelpe på!!!

Vel, når din løsning på problemet er er å være utro, så får du et slikt svar.

Utroskap er ikke svaret.

Kommunikasjon ER!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88065-n%C3%A5r-hun-ikke-vil/#findComment-485035
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...