Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tillik1365380445

Har forsøkt å bli gravid i ca 1 1/2 år nå, og i høst sjekket ut at det ikke er noen påviselig grunn til at vi sliter. Jeg har en del problem med spenningshodepine, og tar i snitt ca 5-8 ganger per måned en dose på 500 mg Ibuprofen. Har imidlertid hørt at man bør unngå dette stoffet når man prøver å bli gravid, siden det er et såkalt NSAID.

(Dette hadde ikke legen min hørt om dog..). Er det sannsynlig at dette er grunnen til at vi sliter med å bli gravid??? Bør jeg slutte å ta midlet helt, eller holder det at jeg unngår det i visse perioder av syklusen? Jeg har forsøkt mange typer smertestillende som ikke har fungert, mens Ibuprofen virkelig hjelper. Hvis jeg må slutte helt med dette midlet vil jeg få store problem med å fungere i hverdagen, siden hodepinen virkelig sitter hardt og i lang tid når den først kommer.

Vil det at jeg har brukt Ibuprofen såpass hyppig i flere år kunne påvirke når vi skal sette i gang med IVF etter hvert (sendte innsøkning til Riksen 2. jan)??

Veldig takknemlig for svar!!!

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

spiller en avgjørende rolle for barnløshet. Med IVF-forsøk skulle det i all fall ikke spille noen rolle da eget suges ut av eggstokken.

At du har brukt Ibux betyr ikke noe for din IVF-søknad.

En annen ting er at man vil fraråde NSAIDs brukt under graviditet, så med henblikk på evt graviditet var det kanskje en ide å prøve å finne et annet medikament?

Lykke til, vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...