Gå til innhold

hull hos 3- åring

Anbefalte innlegg

Gjest Kristina 30

Hei!

Jeg har ei datter på litt over tre år som har hull i en jeksel. Dette hullet har hun hatt i ett år nå, og tannlegen har fylt i hvitt for å stoppe utviklingen av hullet. Det som skjer nå er at det hvite fyllet blir gradvis borte. Det ble lagt i fyll for 2 mnd. siden og nå er det lite igjen og jeg kan se det brune rundt denne fyllingen.Jeg var hos tannlegen med henne for et par dager siden, og han sa at han ikke ville gjøre noe mere med det. Det han sa var at hvis hun fikk vondt i tannen, så ville han henvise til en spesialist som ville gi henne lett narkose for så å trekke tanna. Det jeg lurer på er om dette er vanlig? Jeg spurte om de kunne reparere tanna istedenfor å trekke den, men fikk til svar at det kunne de ikke. Jeg fikk ikke noe svar på hvorfor de ikke kunne det. Har du noen mening om dette? Er det vanlig å trekke tenner som det er hull i på små barn? Eller kommer det an på hvem tannlege man er hos?

Jeg er veldig nøye med tannpuss, og hun får ikke noe å tygge på utenom måltider, bare vann. Er det mulig å stoppe utviklingen av hullet over lang tid ved å være "pinlig" nøye med tannpuss, mat osv.? Hvor gammel må hun være før de prøver å reparere tanna ved å borre?

Jeg har hørt at det fins laserborr som ikke lager noe lyd. Er det tilfelle? Går det an å bruke på barn som er på min datters alder? I tilfelle hvor? Vi bor i Buskerud.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88184-hull-hos-3-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...