Lyon Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg mener ikke å kverulere, og hvis det oppfattes sånn så må jeg bare beklage det. Det er bare det at dette har jeg tenkt på nesten hver gang jeg har sett navnet ditt her inne, og siden jeg nå er gravid igjen så kommer tankene fra sist tilbake. Det gjelder ditt svar i Vi Menn for ca halvannet år siden. Der spurte en vordrende far deg om dette med samleie i slutten av svangerskapet hvorpå du svarte" det frarådes samleie i slutten av svangerskapet pga risikoen for en fortidlig fødsel" !!!??? Husker du etter dette, evt har du fortsatt samme innstilling til dette? Nå har det seg slik at samleie i slutten av svangerskapet _ikke_ frarådes! Ja, det kan sette igang fødselen... MEN da må alle forhold ligge til rette for fødselen, dvs at kvinnen er "klar" til å føde uansett, og at sædutløsninga blir den faktoren som setter igang selve riene. Når det gjelder fare for "premature" fødsel så finnes det ingen risiko for å det. Dette har blitt meg fortalt/forklart av både jordmor og fødselsleger. Derfor reagerte jeg på svaret ditt den gangen fordi jeg syntes det virket like "uvitende" som spørsmålet. Og det endte sikkert med at det paret ikke turde ha sex de siste ukene hun hadde igjen pga redsel for fortidlig fødsel. Og _det_ er synd! I gamle dager.... feks da min bestemor gikk gravid ble kvinnene frarådet å ha sex de siste 6 ukene før fødselen, rådene var selvfølgelig godt ment men basert på uvitenhet. Heldigvis for dagens vordrende foreldre så har denne "myten" opphørt, og vi kan nyte sex helt frem til fødsel. Noe annet er kvinner som blir frarådet samleie pga. feks fare for spontanabort etc. _det_ er noe helt annet og er ikke det vi snakker om her. Var jeg ekkel nå? Beklager men jeg måtte bare "få det ut" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88337-gro-isaksen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest saara Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Gikk over 14 dager over med begge barna.. Fikk beskjed om å ha sex mye... Om det var det som startet fødselen el ikke, vet jeg ikke.. Men skadet iallefall ikke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88337-gro-isaksen/#findComment-482849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.