lbj1365380374 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Hei! Jeg er ei jente på 26 år, ingen barn. Etter at jeg sluttet med p piller for et halvt år siden, har jeg fått sterke menssmerter, også smerter når jeg tror jeg har eggløsning. I det siste har jeg slike smerter flere dager i uken. Både før mensen, under og etter. Det er murring i nedre del av bekkenet, kan også våkne av smerter i korsryggen. Etter trening blir det verre, kan vel ha flere grunner til det. Det hender jeg får smerter like før mensen under samleie. I det siste har jeg smerter nesten daglig.,lurer på om dette er normalt..har ikke tatt opp dette med lege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88480-endometriose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 De typiske symptomer ved endometriose er smerter som kommer i tiden før menstruasjon, både som ’menstruasjonssmerter’ og som samleiesmerter. Eggløsningssmerter kan også være et symptom. P-pille kan være god behandling for endometriose, så kanskje du skal begynne med dem igjen? Hvis du da ikke ønsker å bli gravid. Det finnes også andre medikamenter for endodmetriose, f.eks, prevensjonssprøyten som kan stoppe menstruasjonen totalt. Man kan bare stille diagnose ved en laparoskopi hvor man under full narkose ser inn i magen med et tynt rør, man kam da også brenne endometriosen bort, hvis den egner seg for den behandlingen. Du må vurderes av gynekolog før man bestemmer evt laparoskopi. Noen har problemer med å bli gravide, hvis de har endometriose, men for 60-70% er det ikke noe problem. Vennlig hilsen Mette H Moen Se evt endometrioseforeningens hjemmeside: endonorge.no 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88480-endometriose/#findComment-486305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.