Gå til innhold

Oppdrar svigermor meg??

Anbefalte innlegg

Gjest kvitsymra

I går glemte jeg mobilen i bilen på parkeringsplassen, og glemte helt at "svigerfar" skulle melde meg om når jeg skulle kjøre han til et bilverksted på ettermiddagen.

Jobben min krever full konsentrasjon og eg glemte fullstendig hele greia. Da eg kom og henta "svigerfar" 1,5 time senere enn antydet tid, (samboeren min ringte meg på jobben) var han KJEMPE sint! (oi, oi, oi)

Men vi ordnet opp under bilturen.

Så kommer det.

"Svigermor" har en tendens å mene alt om alle, og sier meningene sine ofte. (Ikke alltid direkte til den det gjelder heller.)

Det plager meg at hun legger seg opp i ting. Hva vi gjør, hvordan vi kler og ter oss. Jeg vet at neste gang vi kommer på besøk til dem i morgen for å ønske dem god tur til syden, blir gårsdagens episode tatt opp som tema. Samboeren min er bevisst på å kunne si "vi vet vi har et problem" og "vi jobber med det" (Problem: Vi er siste-liten personer)

Jeg vil føle meg totalt ydmykt av å høre på henne.

Samboeren min har skikkelig respekt for foreldrene sine, og mener moren mener det beste. Men han kan ikke svare på hva hennes intensjon er når hun kommer pakker på oss/meg preken om skikk og bruk. (Jeg er snart 30, og flyttet hjemmefra da jeg var 19. (Han da han var 26))

Han ønsker ikke at eg sier klart i fra når hun begynner med meningsytringene, for da legger jeg opp til krangel. ... og hun kan bli såret.

Og jeg respekterer hans ønske.

så... grrrr... Jeg er selv veldig liberal. Fordømmer lite andres evt. originale levesett, religion eller legning. Bli helt rar av at andre skal mene så mye om meg når jeg ikke ber om å vite det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88481-oppdrar-svigermor-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke si "ja, huff, jeg beklager virkelig at jeg glemte avtalen i går. Svigerfar og jeg gjorde opp dette i går, så jeg håper vi slipper å snakke mer om det i dag" med en gang hun nevner det? Det er jo du som har gjort noe dumt..

Jepp! Ganske enkelt. Klipp henne av med en gang.

Lykke til!

:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88481-oppdrar-svigermor-meg/#findComment-483632
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...