Gå til innhold

Trinordiol p-piller - nedsatt lyst?

Anbefalte innlegg

~ numb passion ~

Kjæresten min bruker Trinordiol p-piller og har etterhvert fått nedsatt lyst. vi tror det er grunnet disse p-pillene, men kan ikke si dette med sikkerhet.. Er det noen som har erfaringer med disse p-pillene?

Hun sluttet forresten på pillene for et par dager siden og lysten økte enormt :D - men hun fikk mensen:(

Hun skal kanskje begynne på p-piller igjen, så jeg vil vite om det er merket det er noe i veien med? Har dere tips til andre merker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88500-trinordiol-p-piller-nedsatt-lyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes et pakningsvedlegg i esken p-pillene ligger i. Jeg ville anbefale din venninne på det sterkeste å LESE dette. Det er alltid lurt å lese det, FØR man skal stappe i seg noen form for legemiddel!

Det står sikkert nevnt under bivirkninger; "nedsatt libido" eller "redusert sexlyst" (det er det samme).

Såvidt jeg husker, er det en forholdsvis vanlig bivirkning ved p-pillebruk, at sexlysten kan reduseres.

det finnes hovedsaklig to typer p-piller: monofase- og trefase-piller. trinordiol er en type trefasepiller (tre forskjellige type piller) og må tas i riktig fargerekkefølge. monofase-pillene er helt like og kan tas i tilfeldig rekkefølge.

noen kvinner får nedsatt sexlyst, økt vekt, humørsvingninger m.m. av trefasepillene, men tåler monofasepillene veldig bra. noen har det akkurat motsatt. andre har ingen problemer med p-piller i det hele tatt, mens atter andre igjen blir nødt til å finne seg annen prevensjon pga. bivirkningene. så dette er helt individuelt!

spør hva legen anbefaler. tipper dere bør prøve monofasepiller, f.eks yasmin (hørt mange anbefaler denne).

må nevne at jeg selv har gått på trinordiol i litt over et halvt år og har ikke hatt en eneste liten bivirkning i det hele tatt. sexlysten er like bra som alltid, humøret og kvisene strålende, og jeg har til og med gått ned i vekt :)

men det betyr selvfølgelig ikke at de fungerer sånn for deg! snakk med legen! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...