Gå til innhold

Når kjæresten er så uintelligent...

Anbefalte innlegg

Gjest Verona26

Vært sammen med kjæresten min i 3 år og han er verdens snilleste og mest omtenksomme person. Jeg er elsker han meget høyt og vet at det er han jeg vil dele livet med og ha barn sammen med.

MEN, jeg innehar mye mer kunnskaper enn han. Mye fordi jeg er så glad i historie,lese,dokumentarer og vitebegjærlig.

Han derimot er ikke interessert i sånn, men en kløpper på alt som har med sport å gjøre. (det eneste jeg ikke er)

Problemet er at han ofte mistforstår når vi er blandt mine venner og ellers.

Han kanskje ikke forstår faglig ord osv.

Dette kan irritere meg grenseløst til tider og jeg retter stadig på han, noe han misliker sterkt. (ville jeg vel også gjort).

Men av og til blir jeg så irritert over at man kan være så DUM. Og dette fører av og til at jeg blir flau på hans vegne og ikke har lyst til å ta han med til vennene mine osv.

Hva kan jeg gjøre for å ikke irritere meg over dette? Ikke bry meg? Jeg vil ikke at dette plutselig skal bli et problem for meg, for gutten er bare skjønn og jeg elsker han!

Noen tips?

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

7

• Altman

5

• favn

4

• Ulv I Faarikaal

4

petter smart

Dump han, han fortjener bedre enn deg.

Det virker som om du skjemmes over kjæresten din, spesielt når dere er med dine snobbevenner.

Ikke alle er like intelligente og ikke alle vet like mye (to vidt forskjellige ting). Kan du ikke akseptere det bør du kanskje leve alene?

Ulv I Faarikaal

Hvis han ikke er bra nok får du bare finne noe annet, for da har du et problem som ikke lett kan rette på uten å finne en annen.

Tror du har sykdommen "kronisk allergi mot dumme folk", og det kan utvikle seg til kreft i foten, så du må amputere hodet. Det er ikke lett å leve uten hode skal jeg si deg.

Siden du er så smart at du tror at intelligens og kunnskap er en og samme ting, så tror jeg kanskje du for han sin skyld bør vurdere å avslutte forholdet. Han vil sannsynligvis få det langt bedre med en kjæreste som ikke er flau over han.

Det at du straffer fyren, og skriver her at han er dum rett og slett fordi han ikke er like belest som deg, sier langt mer om deg enn om han.

Ærlig talt.

Det blir som om han skulle begynne å kalle deg dum fordi du ikke kan sport.

Han fortjener nok et bedre kvinnfolk enn deg. Sånne "jeg tror jeg er såååå smart" kjerringer (og gutter for den sags skyld) er for jævlige skapninger. Egentlig er det merkverdig at dere klarer å finne dere en partner i utgangspunktet.

Annonse

Ikke hør på de suppegjøkene under her. På dem høres det ut som om intelligens og viten (jeg skiller disse to) er faktorer som er helt uten betydning i et forhold.

Jeg skjønner deg meget godt, jeg. Når det er sagt så er det vel tvilsomt at dette vil bli bedre. Ikke at det er noe galt med gutten, men han klarer tydeligvis ikke å tilfredsstille dine intellektuelle behov. Dette er et problem jeg tror vil øke i omfang dersom du ikke klarer å akseptere at du ikke vil få det som du ønsker.

For meg er det en forutsetning av en partner ikke bare en bo-partner eller en sengepartner, men også en samtale partner og en partner en trives med i sosiale sammenhenger.

Bortsett fra det så har jeg ingen gode råd å komme med. Det er du selv som avgjør om du vil, eller klarer, å bo sammen med denne mannen på sikt.

Ikke hør på de suppegjøkene under her. På dem høres det ut som om intelligens og viten (jeg skiller disse to) er faktorer som er helt uten betydning i et forhold.

Jeg skjønner deg meget godt, jeg. Når det er sagt så er det vel tvilsomt at dette vil bli bedre. Ikke at det er noe galt med gutten, men han klarer tydeligvis ikke å tilfredsstille dine intellektuelle behov. Dette er et problem jeg tror vil øke i omfang dersom du ikke klarer å akseptere at du ikke vil få det som du ønsker.

For meg er det en forutsetning av en partner ikke bare en bo-partner eller en sengepartner, men også en samtale partner og en partner en trives med i sosiale sammenhenger.

Bortsett fra det så har jeg ingen gode råd å komme med. Det er du selv som avgjør om du vil, eller klarer, å bo sammen med denne mannen på sikt.

Enig med deg - faktisk .

Du og hu derre samboeren din er jo noen jævler på å diskutere. Er der e like aktive i senga så ....

Enig med deg - faktisk .

Du og hu derre samboeren din er jo noen jævler på å diskutere. Er der e like aktive i senga så ....

Hvis han ikke er bra nok får du bare finne noe annet, for da har du et problem som ikke lett kan rette på uten å finne en annen.

Tror du har sykdommen "kronisk allergi mot dumme folk", og det kan utvikle seg til kreft i foten, så du må amputere hodet. Det er ikke lett å leve uten hode skal jeg si deg.

*flirer*

På denne Aukrust-aktuelle dagen, så husker jeg noe fra "Simen", eller var det "Bror min"?

Kjell spurte sine foreldre: "E de faalig å skjæra ta sæ hu'et?"

Faren svarte: "Mor og jeg har alltid lurt litt på deg vi, Kjell"

Enig med deg - faktisk .

Joda, det blir jo noen diskusjoner, men for det meste er vi ganske enige. Vi er forresten myyyye flinkere i senga enn vi er til å diskutere :)

Ulv I Faarikaal

*flirer*

På denne Aukrust-aktuelle dagen, så husker jeg noe fra "Simen", eller var det "Bror min"?

Kjell spurte sine foreldre: "E de faalig å skjæra ta sæ hu'et?"

Faren svarte: "Mor og jeg har alltid lurt litt på deg vi, Kjell"

Jeg husker det, ubetalelig humor.

Dama med intelligensen fortjente ikke noe saklig svar dahh ?

Siden du er så smart at du tror at intelligens og kunnskap er en og samme ting, så tror jeg kanskje du for han sin skyld bør vurdere å avslutte forholdet. Han vil sannsynligvis få det langt bedre med en kjæreste som ikke er flau over han.

Det at du straffer fyren, og skriver her at han er dum rett og slett fordi han ikke er like belest som deg, sier langt mer om deg enn om han.

Ærlig talt.

Det blir som om han skulle begynne å kalle deg dum fordi du ikke kan sport.

Han fortjener nok et bedre kvinnfolk enn deg. Sånne "jeg tror jeg er såååå smart" kjerringer (og gutter for den sags skyld) er for jævlige skapninger. Egentlig er det merkverdig at dere klarer å finne dere en partner i utgangspunktet.

Det innlegget du skrev der er faen steike meg det verste innlegget jeg har lest i dag. Du snakker om ting hun ikke har nevnt engang. Les innlegget mitt over og innrøm at jeg har rett.

Annonse

Jeg har ikke noen tips til deg, annet enn at du velge mellom å akseptere ham slik han er, eller dumpe ham. Han kommer ikke til å bli glupere med tiden. Men jeg ville bare si meg enig med deg. Jeg ville aldri orket å være sammen med en dum person. Jeg har mange gode venner som ikke er blant de skarpeste, flere av dem er av mine aller nærmeste (noen som synes jeg er en drittsekk som kan si slikt om vennene mine? Vel, det er faktisk forskjell på folk. Mener du noe annet er du rimelig naiv). Men å være sammen med en hadde jeg ikke orket.

Det innlegget du skrev der er faen steike meg det verste innlegget jeg har lest i dag. Du snakker om ting hun ikke har nevnt engang. Les innlegget mitt over og innrøm at jeg har rett.

Hvorfor var det innlegget dumt? Hun kaller en fyr DUM fordi han ikke har hennes viten om diverse ting. Jeg ser at du også skiller mellom viten og intelligens, noe dama over tydligvis ikke gjør, og derfor sannsynligvis ikke er så jævla smart som hun later som.

At ens partner er på nogenlunde likt nivå som en selv er selvsagt en forutsetning for at forholdet skal fungere, men dette har fint lite med dumhet å gjøre.

Gjest papirtiger

Jeg har ikke noen tips til deg, annet enn at du velge mellom å akseptere ham slik han er, eller dumpe ham. Han kommer ikke til å bli glupere med tiden. Men jeg ville bare si meg enig med deg. Jeg ville aldri orket å være sammen med en dum person. Jeg har mange gode venner som ikke er blant de skarpeste, flere av dem er av mine aller nærmeste (noen som synes jeg er en drittsekk som kan si slikt om vennene mine? Vel, det er faktisk forskjell på folk. Mener du noe annet er du rimelig naiv). Men å være sammen med en hadde jeg ikke orket.

Sier meg enig med Nemesis og Altman.

Man skal tross alt kunne snakke med kjæresten sin.

Hvorfor var det innlegget dumt? Hun kaller en fyr DUM fordi han ikke har hennes viten om diverse ting. Jeg ser at du også skiller mellom viten og intelligens, noe dama over tydligvis ikke gjør, og derfor sannsynligvis ikke er så jævla smart som hun later som.

At ens partner er på nogenlunde likt nivå som en selv er selvsagt en forutsetning for at forholdet skal fungere, men dette har fint lite med dumhet å gjøre.

Det eneste det handler om i innlegget hennes, er at hun ønsker en likeverdig partner.

Når det er sagt, så tror jeg at man BLIR dum dersom man ikke er interessert i noe. Sport gjør neppe noen intelligent.

"At ens partner er på nogenlunde likt nivå som en selv er selvsagt en forutsetning for at forholdet skal fungere, men dette har fint lite med dumhet å gjøre."

Da skjønner ikke jeg hva du tyter etter. Hun gir uttrykk for en tanke, og jeg tror neppe at hun noen gang har kalt ham dum. Har aldri DU tenkt at noen er dum? Svaret er garantert ja. Hva gjør det deg til, da?

Det eneste det handler om i innlegget hennes, er at hun ønsker en likeverdig partner.

Når det er sagt, så tror jeg at man BLIR dum dersom man ikke er interessert i noe. Sport gjør neppe noen intelligent.

"At ens partner er på nogenlunde likt nivå som en selv er selvsagt en forutsetning for at forholdet skal fungere, men dette har fint lite med dumhet å gjøre."

Da skjønner ikke jeg hva du tyter etter. Hun gir uttrykk for en tanke, og jeg tror neppe at hun noen gang har kalt ham dum. Har aldri DU tenkt at noen er dum? Svaret er garantert ja. Hva gjør det deg til, da?

"Da skjønner ikke jeg hva du tyter etter. Hun gir uttrykk for en tanke, og jeg tror neppe at hun noen gang har kalt ham dum. Har aldri DU tenkt at noen er dum? Svaret er garantert ja. Hva gjør det deg til, da?"

Jo, det hender stadig at jeg tror enkelte er mindre smarte, men dette har fint lite med deres kunnskaper om "hva-som-helst" å gjøre.

Jeg tror at "like barn leker best."

Med det mener jeg ikke at man absolutt må ha felles interesser og tenke helt likt.

Det grunnleggende mener jeg er at man fungerer sammen rent intellektuelt.

Jeg tror heller ikke at du blir mer tollerant med tiden- heller det motsatte kanskje.

Jeg tror at "like barn leker best."

Med det mener jeg ikke at man absolutt må ha felles interesser og tenke helt likt.

Det grunnleggende mener jeg er at man fungerer sammen rent intellektuelt.

Jeg tror heller ikke at du blir mer tollerant med tiden- heller det motsatte kanskje.

Enig med Ova her. Like barn leker best og man blir ikke mer tålerant med årene. Jeg har selv vært i et liknende forhold hvor jeg følte at intelligensen var alt for forskjellig. I tillegg ble jeg lei at hun aldri tenkte gjennom konsekvensene av hva hun gjorde. Jeg fant ut at det var mye bedre å være singel enn i et slikt forhold. Så inntil jeg finner et "likt barn" foretrekker jeg singeltilværelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...