Gå til innhold

Når kjæresten er så uintelligent...

Anbefalte innlegg

Gjest Aina E

"Da skjønner ikke jeg hva du tyter etter. Hun gir uttrykk for en tanke, og jeg tror neppe at hun noen gang har kalt ham dum. Har aldri DU tenkt at noen er dum? Svaret er garantert ja. Hva gjør det deg til, da?"

Jo, det hender stadig at jeg tror enkelte er mindre smarte, men dette har fint lite med deres kunnskaper om "hva-som-helst" å gjøre.

Sosial intelligens er tydelig noe han mangler, det kan beskrives ved at han ikke forstår div. sammenhenger, problemer med fagforståelsen i diskusjoner og ikke henger med slik at hun blir flau på hans vegne.

Teoretisk intelligens vet jeg ikke om han innehar, men hun hadde vel ikke sett på han som dum, dersom han hadde evnen til å løse oppgaver på fornuftig måte... Derfor konkluderer jeg med at fyren nok har en iq under gjennomsnittet.

Så kommer vi til kunnskapsnivå. Her er han ikke av de dårligste. Problemet er at han har begrenset kunnskapsnivået til å involvere _ett_ tema, med de underkategorier dette måtte ha.

Kunnskapen hans er derfor ikke særlig god mht. andre ting som vedrører denne verden, derfor vil jeg nok også kalle mannen en smule "dum".

Jeg selv ville nok ikke for mitt bare liv klart å forsone meg med tanken å bo sammen med en sportsfanatiker som ikke visste hvordan man kokte poteter. Så der må du nok enten godta eller ikke, for noe lurere blir nok ikke gubben. Hans interesse er sport og han ønsker ikke mer lærdom vedr. andre tema enn dette. Det kan nok ike du hjelpe han med. Men snill er han - det skal han ha! Det er en sjanse å ta. Kanskje neste gang treffer du en superintelligent fyr som bare er slem?

Husk, man kan ha doktorgrad i en musemattes oppbygning, men man behøver ikke være smart for det.

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

7

• Altman

5

• favn

4

• Ulv I Faarikaal

4

Gjest julianne

Her er det flere ting jeg lurer på. Med fare for å bli oppfattet som både frekk og ubehøvlet:

Hvem er du kjæreste med? Ham eller vennene dine? Hvis han er den rette for deg, hva har vennene dine med dette å gjøre?

Hvorfor føler du at det er din plikt å rette på ham når dere er ute med dine venner? Er du kjæresten hans, eller er du guvernanten hans?

Hvorfor føler du at det er flaut at han ikke forstår fagspråk når dere er sammen med dine venner? Hvorfor blir du i det hele tatt flau? Bryr vennene dine seg i det hele tatt om at han ikke forstår alle fremmedordene de sier? Eller er det bare du som legger merke til det?

Snu det på hodet: Sett at du bodde sammen med en nevrokirurg og ikke skjønte bæra av all den legelatinen hans venner pratet over hodet på deg. Hadde du følt det rettferdig om han da syntes du var dum? Og hva når han klappet deg på hodet mens han rettet på deg og forklarte hvordan ting hang sammen? Hadde ikke du følt deg litt teit da? Og dårlig behandlet?

Jeg har møtt mange topp utdannede mennesker som har vært: ja, stokk dumme. Og så har jeg møtt en hel del som knapt har fullført grunnskolen, som langt overgår de fleste i intelligens. Man blir aldeles ikke smartere av å ta en utdanning og snakke en masse våsete fagspråk!

Ta heller vare på den snille mannen din du. Fortsett med å se ned på ham og rette på ham, og kanskje han går av seg

selv - så slipper du å lure på om han er smart nok.

Gjest synseren

Det innlegget du skrev der er faen steike meg det verste innlegget jeg har lest i dag. Du snakker om ting hun ikke har nevnt engang. Les innlegget mitt over og innrøm at jeg har rett.

SDD er snart til å hogge hodet av jenter som har egen mening og tør å stå for den!

SDD er snart til å hogge hodet av jenter som har egen mening og tør å stå for den!

Jeg hogger mer enn gjerne hodet av gutter også.

Men du misforstår litt om du tror jeg hogger hue av noen som tør å stå for sine meninger. Tvert i mot.

Gjest -Riksklysa (lettere rystet i aften)

hmm, hva kan man si, ser det er mye som er skrevet i denne tråden, så jeg gidder ikke hisse meg opp, men for din egen del så bør du evaluere ditt forhold til din kjære... han er ikke nødvendigvis dummere enn deg selv om han ikke er like belest eller han færre vekttall enn deg. at han ikke orker å saumfare alskens litteratur har ingenting med iq å gøre...

skille mellom eq og iq, så skal du se alt blir bra...

Gjest -Riksklysa (lettere rystet i aften)

hmm, hva kan man si, ser det er mye som er skrevet i denne tråden, så jeg gidder ikke hisse meg opp, men for din egen del så bør du evaluere ditt forhold til din kjære... han er ikke nødvendigvis dummere enn deg selv om han ikke er like belest eller han færre vekttall enn deg. at han ikke orker å saumfare alskens litteratur har ingenting med iq å gøre...

skille mellom eq og iq, så skal du se alt blir bra...

Annonse

Jeg husker det, ubetalelig humor.

Dama med intelligensen fortjente ikke noe saklig svar dahh ?

Gidder vel ikke engasjere meg i hennes "problem"...

Syns derimot det var moro å replisere til ditt innlegg, det er slike avsporinger fra temaet som folk her inne er så begeistret for... ;-)

Her er det flere ting jeg lurer på. Med fare for å bli oppfattet som både frekk og ubehøvlet:

Hvem er du kjæreste med? Ham eller vennene dine? Hvis han er den rette for deg, hva har vennene dine med dette å gjøre?

Hvorfor føler du at det er din plikt å rette på ham når dere er ute med dine venner? Er du kjæresten hans, eller er du guvernanten hans?

Hvorfor føler du at det er flaut at han ikke forstår fagspråk når dere er sammen med dine venner? Hvorfor blir du i det hele tatt flau? Bryr vennene dine seg i det hele tatt om at han ikke forstår alle fremmedordene de sier? Eller er det bare du som legger merke til det?

Snu det på hodet: Sett at du bodde sammen med en nevrokirurg og ikke skjønte bæra av all den legelatinen hans venner pratet over hodet på deg. Hadde du følt det rettferdig om han da syntes du var dum? Og hva når han klappet deg på hodet mens han rettet på deg og forklarte hvordan ting hang sammen? Hadde ikke du følt deg litt teit da? Og dårlig behandlet?

Jeg har møtt mange topp utdannede mennesker som har vært: ja, stokk dumme. Og så har jeg møtt en hel del som knapt har fullført grunnskolen, som langt overgår de fleste i intelligens. Man blir aldeles ikke smartere av å ta en utdanning og snakke en masse våsete fagspråk!

Ta heller vare på den snille mannen din du. Fortsett med å se ned på ham og rette på ham, og kanskje han går av seg

selv - så slipper du å lure på om han er smart nok.

Godt sagt! :-)

Mvh

Hei,

Først en kommentar om det som sies flere steder i tråden, nemlig at kunnskap og intelligens ikke henger sammen. Etter min mening er dette tull. En intelligent person vil med nødvendighet tilegne seg kunnskap, h*n kan rett ikke motstå kunnskapstørsten som igjen kan dekkes på flere måter, ikke bare gjennom vekttall. Ikke dermed sagt at det ikke går an å lese seg til idiot...

En intelligent person vil også uten for store vansker kunne gå inn i sosiale settinger og delta i diskusjoner på linje med andre uten nødvendigvis å beherske feltet fra før.

Ellers synes jeg kanskje kritikken din om at han ikke forstår faguttrykk er litt ekkel. Hvis det handler om _smale_ felter er det ikke så rart at andre ikke forstår. På den annen side - sikter du til allmennbegreper kan det knapt kalles faguttrykk og må vel derfor kunne forventes å bli forstått av de fleste.

Skjønner deg godt, jeg. Hadde aldri orket en kjæreste som ikke pirrer hjernen, populært kalt vårt største erotiske organ.

Men hva kan du gjøre? Hvis han er allergisk mot alt unntatt sport må du enten bare godta ham som han er eller finne på noe annet.

Hvis han ikke er bra nok får du bare finne noe annet, for da har du et problem som ikke lett kan rette på uten å finne en annen.

Tror du har sykdommen "kronisk allergi mot dumme folk", og det kan utvikle seg til kreft i foten, så du må amputere hodet. Det er ikke lett å leve uten hode skal jeg si deg.

Men Donald kan sykle uten hode.

Noen som vet hvilken historie jeg sikter til? En skikkelig klassiker.

Og dette var tidenes avsporing på spor B.

Hvis jeg skal si noe i diskusjonen om den "uintelligente" kjæresten:

Jeg synes ikke dama har noen rett til å se ned på fyren og tror hun gjør ham nervøs og usikker ved å rette på ham. Slik at han blir enda mere "uttafor" i diskusjoner.

Samtidig tror jeg det er viktig at man sånn omtrentelig deler ståsted når det gjelder intellektuelt nivå. Det har noe med kommunikasjon og "mental kjemi" å gjøre.

Men Donald kan sykle uten hode.

Noen som vet hvilken historie jeg sikter til? En skikkelig klassiker.

Og dette var tidenes avsporing på spor B.

Hvis jeg skal si noe i diskusjonen om den "uintelligente" kjæresten:

Jeg synes ikke dama har noen rett til å se ned på fyren og tror hun gjør ham nervøs og usikker ved å rette på ham. Slik at han blir enda mere "uttafor" i diskusjoner.

Samtidig tror jeg det er viktig at man sånn omtrentelig deler ståsted når det gjelder intellektuelt nivå. Det har noe med kommunikasjon og "mental kjemi" å gjøre.

'Å sykle uten hode' er en fantastisk Barks-historie :)

Gjest Verona26

Hmm, mye svar her gitt.

Må rette på noen ting og si hva jeg har glemt å si i mitt tidligere innlegg.

Sosial intelligens HAR han så det monner. Det er ingen som kommer så godt overens med folk som han.Han kan bli venner med alle fordi han er så snill og utadvent.

Han er en aldri så liten kokk på kjøkkenet og liker faktisk godt (tro det eller ei) å se på spørreprogrammer.

Når det er sagt, så er det den vitebegjærligheten etter å lære mer, å forstå, å grave etter kunnskap som jeg til tider savner.Og at når vi er blandt mine venner at istedet for å misforstå, at han kan spørre en gang til hva de egentlig mener.

Jeg merker på meg selv at jeg ENKELTE GANGER blir flau, det er ikke noe jeg kan gjøre. Men jeg gir ikke uttryk for det ovenfor han eller mine venner.

Om jeg retter på han, så er det faktisk mer for hans skyld enn min egen.

Jeg vil nok aldri forlate han fordi han ikke er kunnskapsrik nok. Vi diskuterer da fint når det gjelder problemer i verden og ellers.

Det er bare når det kommer til faguttrykk og generell kunnskap om historie jeg blir litt paff hvis han ikke klarer å henge med.

'

Når jeg nå har sett hva dere har skrevet og hva jeg selv skriver, så slår det meg vel kanskje at jeg krever litt for mye og kanskje er litt snobb?

Jeg er den som har universitets utdannelse, han bare videregående.

Men det er vel ikke det som skal avgjøre om vi har et liv sammen eller ei...

Muligens er det også ganske mange andre menn som er slik, og kanskje dummere? Hva vet jeg, jeg har ikke den største erfaring med menn.

Men uansett, takk for svar.

Jeg får prøve å la det ikke påvirke meg i nevneverdig grad og heller gjøre det jeg kan for å godta han som han er.

Hilsen

Jepp. Skaff deg noen mindre snobbete venner, så slipper du å bli flau på hans vegne! :0)

Dessuten, min erfaring der, er at i det man tror man kjenner noen ut og inn og opp og i mente. Stempler dem sånn eller sånn. Så KAZZAAMMM! Finner man nye sider ved personen og møter seg sjøl i døra...

Kan være gøy og spennende. Kan og være ubehagelig å møte sine egne overflatiske ideer om hvordan verden er og skal være.

Annonse

Gjest litesmartkanskje?

Hmm, mye svar her gitt.

Sosial intelligens HAR han så det monner. Det er ingen som kommer så godt overens med folk som han.Han kan bli venner med alle fordi han er så snill og utadvent.

Han er en aldri så liten kokk på kjøkkenet og liker faktisk godt (tro det eller ei) å se på spørreprogrammer.

Når det er sagt, så er det den vitebegjærligheten etter å lære mer, å forstå, å grave etter kunnskap som jeg til tider savner.Og at når vi er blandt mine venner at istedet for å misforstå, at han kan spørre en gang til hva de egentlig mener.

Jeg merker på meg selv at jeg ENKELTE GANGER blir flau, det er ikke noe jeg kan gjøre. Men jeg gir ikke uttryk for det ovenfor han eller mine venner.

Jeg vil nok aldri forlate han fordi han ikke er kunnskapsrik nok. Vi diskuterer da fint når det gjelder problemer i verden og ellers.

Det er bare når det kommer til faguttrykk og generell kunnskap om historie jeg blir litt paff hvis han ikke klarer å henge med.

'

Når jeg nå har sett hva dere har skrevet og hva jeg selv skriver, så slår det meg vel kanskje at jeg krever litt for mye og kanskje er litt snobb?

Muligens er det også ganske mange andre menn som er slik, og kanskje dummere? Hva vet jeg, jeg har ikke den største erfaring med menn.

Jeg får prøve å la det ikke påvirke meg i nevneverdig grad og heller gjøre det jeg kan for å godta han som han er.

Hilsen

STOR HONNØR! En erkjennelse som dette varmet hjertet mitt! Faktisk kommer du her med stor anerkjennelse av mannen og de sterke sidene han faktisk har. Det er mer verd enn allskens vitebegærlighet, bare det at han spør en gang til for å bli sikrere i en sak taler vel for en viss porsjon vitebegjær, eller? Nei, la oss ta vare på det som er godt og dyrke fram de sterke sidene i hverandre. Feilen vi ofte gjør, er at vi dyrker det vi ikke liker, ved å henge oss opp i det i stedet for å overse og være tolerante. Det er i alle fall ingen god grobunn for kjærlighet. Stå på, elsk ham slik han er, jente! Synes han høres flott ut jeg! Jeg har i alle fall valgt mannen min til å være glad i. Vennene har jeg fått bare på bakgrunn av felles interesser og hygge. Dermed VELGER jeg også å ha rett fokus på hva som er grunn til å skjemmes over! Lykke til!

Hmm, mye svar her gitt.

'

Hilsen

Det var kanskje greit med en litt mer balansert framstilling av mannen? Sosial intelligens og evnen til å være nysgjerrig er ikke å kimse av.

Hei,

Først en kommentar om det som sies flere steder i tråden, nemlig at kunnskap og intelligens ikke henger sammen. Etter min mening er dette tull. En intelligent person vil med nødvendighet tilegne seg kunnskap, h*n kan rett ikke motstå kunnskapstørsten som igjen kan dekkes på flere måter, ikke bare gjennom vekttall. Ikke dermed sagt at det ikke går an å lese seg til idiot...

En intelligent person vil også uten for store vansker kunne gå inn i sosiale settinger og delta i diskusjoner på linje med andre uten nødvendigvis å beherske feltet fra før.

Ellers synes jeg kanskje kritikken din om at han ikke forstår faguttrykk er litt ekkel. Hvis det handler om _smale_ felter er det ikke så rart at andre ikke forstår. På den annen side - sikter du til allmennbegreper kan det knapt kalles faguttrykk og må vel derfor kunne forventes å bli forstått av de fleste.

Skjønner deg godt, jeg. Hadde aldri orket en kjæreste som ikke pirrer hjernen, populært kalt vårt største erotiske organ.

Men hva kan du gjøre? Hvis han er allergisk mot alt unntatt sport må du enten bare godta ham som han er eller finne på noe annet.

En intelligent person trenger da ikke være kunnskapstørst.

Det er personer som er mindre smarte som leser alt de kommer over, og det er noen som sikkert har evne til å bli kjernefysikere men som ikke har interessen for å lese i det hele tatt.

Ulv I Faarikaal

En intelligent person trenger da ikke være kunnskapstørst.

Det er personer som er mindre smarte som leser alt de kommer over, og det er noen som sikkert har evne til å bli kjernefysikere men som ikke har interessen for å lese i det hele tatt.

Jeg leser bøker frivillig !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...