Gå til innhold

Pasienterstatning

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppa75

Min samboer ble født med kronisk ørebetennelse på ett øre. Da han ble litt eldre måtte han operere dette øret. Legen som opererte opererte FEIL øre. Dette er over 20 år siden. Foreldrene hans gjorde aldri noe med det (de levde sin egen verden). Det jeg lurer på, og som hanogså har lurt på i mange år, men ikke gjort noe med - er om han har krav på erstatning på grunn av denne feilen??

Det skal også være sagt at det friske øret, ble mye verre enn det øret som skulle vært operert, så han hører nesten ingenting på det øret i dag.

Er det for sent å gjøre noe med? Har han rett til å se journalen fra den tiden? Han har ikke gjort noe med det, fordi han synes det er ekkelt. Jeg mener han må gjøre noe, fordi han har lidd veldig under dette.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88575-pasienterstatning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Dersom du ikke melder skaden til NPE innen 3 år etter at du ble klar over skaden, mister du kravet på erstatning. Erstatningskrav mot sykehuseier foreldes etter samme 3-års regel. Denne fristen avbrytes enten ved samtykke fra/avtale med sykehuseier, forliksklage eller stevning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88575-pasienterstatning/#findComment-484314
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...