Gå til innhold

Økonomi i ett forhold

Anbefalte innlegg

Gjest Måneståle

Jeg og min samboer har vært sammen i 3 år.

Og stort sett så har vi det veldig fint sammen.

Men så er problemet penger. Han er vel ikke den mest økonomiske som går i to sko. Etter mye diskusjoner så har det riktignok bedret seg litt.

MEN en del av problemet er at han jobber svart. Dette ser ut som han "trives" med. Selv om han er klar over de ulempene de KAN medføre.

For meg er det bare ulempe med det. Joda,sÅ lenge han jobber så går det jo økonomisk på ett vis.

Men så er det noen dager med lite jobbing, og da sliter vi jo med en gang. Jeg får vel legge til at å jobbe svart er ikke med min godkjenning. Dette har han holdt på med i ca 1 år.

Han kan gå på internett å se etter jobb en liten stund. Men han kommer aldri videre med å søke. Jeg har sagt jeg kan hjelpe han med det.

Jeg er selv jobbsøker for tiden, men jeg SØKER.

Jeg sender søknader her og der.

Og føler jeg gjør det jeg kan for å få meg en jobb.

Er sjelden vi kan snakke fornuftig om dette. For jeg bare maser ifl han. Og så blir han sur, lukker ørene og da er det jo som å snakke til en vegg.

Han snakker stadig om å få seg en annen jobb, men det nytter jo ikke om en ikke gjør noe med det.

Vi har en avtale om at han skal betale husleien.

Men nå sist så hadde han ikke penger til det. Og da må jeg bruke penger som jeg skulle betale andre regninger med.

Jeg vil vel ikke si at han utnytter meg økonomisk heller. For de pengene får jeg igjen, om noen uker. Og i mellomtiden kommer det støv på regningene. Har riktignok fått utsatt noen av de.

Jeg vet med meg selv at er vi i samme situasjonen om ett år fremover, så vil jeg nok hente frem kofferten. Men det er utrolig trist å tenke på om det skal bli slutt pga dette.

Noen som har erfaringer?

Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88618-%C3%B8konomi-i-ett-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eks-samboeren min brukte penger på andre ting enn det han skulle, pengene til strømregninga gikk til spill til Playstation og sånn.

Når han ikke hadde penger til det han skulle betale, måtte jeg betale og hvis ikke jeg hadde penger lånte han av mora si.

Tro, meg, kjæresten din kommer aldri til å bli bedre.

Mitt råd er å gå, og finne deg noe bedre før det er for seint!!

Lykke til!

petter smart

Jeg ville heller ikke sagt at han utnytter deg økonomisk så lenge han betaler husleien og sikkert en del mer da det kun er han som jobber. Det er vel heller du som lever på han.

Og det er mer til jobbsøking enn å slenge inn noen søknader i ny og ne.

Stakker deg som har en kjæreste som vil bruke litt av pengene han tjener på seg selv. For en egoist.

Gjest Måneståle

Jeg ville heller ikke sagt at han utnytter deg økonomisk så lenge han betaler husleien og sikkert en del mer da det kun er han som jobber. Det er vel heller du som lever på han.

Og det er mer til jobbsøking enn å slenge inn noen søknader i ny og ne.

Stakker deg som har en kjæreste som vil bruke litt av pengene han tjener på seg selv. For en egoist.

Til Petter Smart. Nå er vel ikke problemet det at han "bruker" litt penger på seg selv. Selfølgelig må han få gjøre det. Men regningene må alikavel betales.

De pengene som vi måtte bruke for å betale husleien var mine som skulle vært brukt til å betale andre regninger med.

Det er derfor jeg ønsker at han skal søke jobb sånn at vi vet hvor mye penger vi har. Det er vanskelig\ umulig å planlegge noe. For hvem vet hvor mye han tjener.

Forøvrig så lever jeg ikke på han.Jeg har riktignok gått på skole i ett halvt år, og søker nå på fast jobb. Men siden det var nedbemanning i min tidligere jobb så fikk jeg ett økonomisk sluttvederlag.

Til Starship. Det er kanskje sant som du skriver. Og det gjør meg litt skrekk slagen. Jeg kommer nok ikke nok å gjøre noe drastisk med det første. Kanksje dumt av meg, men...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...