Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En hilsen til ALLE her inne.

Jeg er en av de heldige som er foreløpig "godt i mål".

Problemet vårt var sædkvaliteten. Mens vi ventet på forsøk i Haugesund (bor i Rogaland) tok vi første private forsøk på Rødekorsklinikk i Oslo. Det endte dårlig - ingen levende celler i prøven fra min kjære (gjengrodde sædledere), så vi måtte reise hjem uten innsetting. Nedturen var stor, og Haugesund ble ikke lenger et alternativ. Kun utlandet ble et alternativ pga operativt sæduttak, og dermed ble det dyrt da medisiner måtte betales selv.

Etter anbefaling fra vår supre gynekolog ble Majgaard vårt alternativ, altså Danmark og Århus.

Vi kjøpte en 3-pakk, og det gjorde vi økonomisk lurt i.

Reiste på høsttur til Århus....feiret nyttår i Århus... men tredje gang som ble i mars da "satt det".

Var begynt å miste troen, så det var bare helt uvirkelig da jeg palmesøndag 2002 tok en hjemmetest, og der ble det 2 blå.

Siden har det gått slag i slag med positiv blodprøve, konstatering av tvillingsvangerskap på ul i 8. uke, sykemelding fra uke 20 og fra 28. uke måtte jeg ligge pga forkortninger i livmorhalsen.

Ble innlagt i uke 34 m svangerskapsforgiftning, og da det var 5 uker igjen sikk vannet, så da satte vi i gang m keisersnitt.

Oppe i stuen ligger de så søtt og sover nå, min skjønne gutt og min skjønne pike.

Det virker mange ganger så uvirkelig...jeg er blitt mamma - vi er blitt foreldre... Det er det beste som har skjedd og jeg unner dere alle det. Hadde jeg visst hvordan vår prosess skulle ende hadde veien vårt så uendelig mye lettere å gå. Derfor er det så deilig å lese glad-meldinger her inne.

Selv om veien er LANG, prosessen er TØFF, pengene kan bli mangelfulle, humøret kan svikte... vi er mange om det, og de som ikke har våre problemer kan vel kanskje ikke forestille seg hvordan det oppleves å gå gjennom behandling for ikke å være barnløs, enten med assistert befruktning, adopsjon, eller innfinne seg med å ønske seg barn men leve uten.

Jeg har fått utrolig mye hjelp, støtte, trøst og råd her inne - TUSEN TAKK.

Kitta!!! Jeg tenker på deg, og husker vi var samtidig i mars. Håper det blir deres tur denne gang!!

Yogi!!! Du er liksom "mammaen" her inne. Alltid trøst og alltid gode råd fra deg. Så fint å ha hatt deg her!

Jeg kommer til å kikke litt her inne fremover, må jo følge med på hvordan det går med dere alle. STÅ PÅ

Klemmer fra en som er rik på lykke, men fattig på penger

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88726-en-hilsen-litt-lang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Ninni! Jeg har jo tenkt på deg og lurt hvordan det går med graviditeten og nå ser jeg at det ikke har vært helt enkelt, men det er kjekt å vite at dere nå er tryggt i mål. Ønsker hele familien all mulig lykke videre!

Jeg har begynt å miste troen på behandlingen men vi må bare prøve, ellers har vi ingen sjanser med den sædkvaliteten som vi har. Fint å høre fra folk som har lykkes!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88726-en-hilsen-litt-lang/#findComment-486407
Del på andre sider

Kjære Ninni! Jeg har jo tenkt på deg og lurt hvordan det går med graviditeten og nå ser jeg at det ikke har vært helt enkelt, men det er kjekt å vite at dere nå er tryggt i mål. Ønsker hele familien all mulig lykke videre!

Jeg har begynt å miste troen på behandlingen men vi må bare prøve, ellers har vi ingen sjanser med den sædkvaliteten som vi har. Fint å høre fra folk som har lykkes!

Klem fra

Takk for hilsen!

Jeg var også i ferd med å miste troen og håpet da vi gikk i gang med det tredje forsøket. Panikken kom - hva skulle vi gjøre om vi ikke lyktes? Kjøpe en ny 3-pakk, eller ta ett og ett forsøk.

Hvorfor lyktes vi ikke? Hva om ikke eggene var brukendes, eller det ikke ble noen befruktning?

Jeg snakket med både vår norske gynekolog og klinikken i Århus.

De svarte jo begge at "det blir deres tur til slutt" men antall forsøk kan jo variere meget. Kanskje ikke noe som trøstet oss så mye, men dog...vi visste jo at det var sant.

Jeg krysser fingrene for dere.

Håper så masse at det skal bli denne gang det fixer seg!!!!!

Håper vi snakkes!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88726-en-hilsen-litt-lang/#findComment-487357
Del på andre sider

Takk for hilsen!

Jeg var også i ferd med å miste troen og håpet da vi gikk i gang med det tredje forsøket. Panikken kom - hva skulle vi gjøre om vi ikke lyktes? Kjøpe en ny 3-pakk, eller ta ett og ett forsøk.

Hvorfor lyktes vi ikke? Hva om ikke eggene var brukendes, eller det ikke ble noen befruktning?

Jeg snakket med både vår norske gynekolog og klinikken i Århus.

De svarte jo begge at "det blir deres tur til slutt" men antall forsøk kan jo variere meget. Kanskje ikke noe som trøstet oss så mye, men dog...vi visste jo at det var sant.

Jeg krysser fingrene for dere.

Håper så masse at det skal bli denne gang det fixer seg!!!!!

Håper vi snakkes!

Klem fra

Jeg har et forslag til deg. Har du kanskje lyst til å holde kontakten utenfor DOL? Jeg er ikke så aktiv her lenger og antar at du er ikke heller det. Så HVIS du har lyst, kan du sende meg en mail til [email protected]. Jeg tar det ikke ille opp hvis du ikke ønsker å skrive.

Håper vi snakkes!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88726-en-hilsen-litt-lang/#findComment-489341
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...