Gjest Mannen til doler Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg lever i et stabilt og godt forhold med en samboer jeg er glad i.Vi har små barn. Min eks, som såret meg stygt, har nå i det siste begynt å sende meg tekstmeldinger og mailer. Det ble slutt med oss ca. halvannet år før jeg ble sammen med min nåværende. Da vi ble sammen begynte eksen min en skikkelig sjarmoffensiv (ringte ofte, dukket litt for tilfeldig opp på byen etc), noe som plaget samboeren min litt, men som hun avskrev som et forsøk fra denne eksens side for å se om hun hadde litt draget på meg likevel. En slags jakt på bekreftelse, en forklaring jeg syntes virket fornuftig. Hun ga seg etter en tid. Men nå, flere år etter, dukker altså mailer og smser opp. Vi har felles venner og bor i samme by, så vi møtes sånn dann og vann, men vi har ingen direkte kontakt eller noe vennskapsforhold. Hun har snust opp min mailadresse og telefonnummer selv og på eget initiativ. Smsene kan ha innhold som "godt nytt år kjære deg" og sånt. Ikke noe ille, hun legger ikke ut garnet liksom, men hva søren vil hun. Som sagt råkes vi innimellom, men verken jeg eller min samboer er interessert i at jeg skal ha noe vennskapsforhold til denne kvinnen. Jeg har altså et bra forhold med barn, hun er alene med sitt barn og har flere mislykkede korttidsgreier bak seg. Hun er ofte på sjekkern i fylla og oppfører seg på mange måter svært patetisk overfor menn (ikke at ons og sånn er patetisk, men hun blir det i fylla på byen, og herregud, dama nærmer seg 40). Jeg kan ikke be henne ligge unna livet mitt, hun har jo ikke akkurat invadert det, og meldinger/mailer er ikke av sånn karakter at jeg mener det er å legge an på meg. Men hva vil hun... Nå sist fikk jeg sms om hvor hun kom til å være (altså på hvilket utested) til helgen - "så vet du det", liksom. Jaha? Kan noen komme med innspill - jeg er som sagt ikke interessert i noen "greie" - verken vennskapelig eller amorøst (liker henne ikke så godt), men det er for teit bare å slå hånden av henne også - jeg vet jo ikke om hun er "ute etter" noe. Samboeren min er avslappa på sånt, og hun vet lite om det også - vi har ikke felles telefon eller mail. Det er jeg som lurer på hvor hyggelig jeg kan være og hvor imøtekommende det er lurt å være og sånt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88818-n%C3%A5r-ekser-plutselig-dukker-opp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Kan ikke se en eneste grunn til at du skal ha kontakt med eksen din. Du vil ikke ha henne tilbake, eller som venn...hva gjenstår da egnetlig? Si at du ikke vil ha kontakt med henne, på en pen måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88818-n%C3%A5r-ekser-plutselig-dukker-opp/#findComment-486048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starship Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Kan ikke se en eneste grunn til at du skal ha kontakt med eksen din. Du vil ikke ha henne tilbake, eller som venn...hva gjenstår da egnetlig? Si at du ikke vil ha kontakt med henne, på en pen måte. Herregud!! Hvis du lurer på hva hun egentlig vil, så kan du jo spørre henne! Jeg tror nok hun er ute å sjekker dybden før hun slipper ut snøret, for å si det sånn. Hvis hun sender deg SMS om hvilket utested hun skal være på i helga og sånn er det jo klart at hun håper du skal dukke opp der! Håper du greier å fortelle henne på en grei måte at du faktisk ikke er interessert i å ha henne i livet ditt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88818-n%C3%A5r-ekser-plutselig-dukker-opp/#findComment-486117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Overse henne. Ikke gi henne noen form for tilbakemelding, så skal du se at det stopper av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88818-n%C3%A5r-ekser-plutselig-dukker-opp/#findComment-486120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ensomfikkdetbra Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Har vært der selv, og kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg ble også fryktelig såret av henne en gang, men tross alt var det noe der som gjorde at jeg reagerte som deg og begynte å tenke over og spørre meg hva jeg skulle gjøre i stedet for bare å avvise kontant. Nå var jeg så heldig at jeg ikke hadde noe nytt forhold med barn, fordi det ble begynnelsen til noe meget bra. Årsaken til at hun tok slik kontakt var at hun hadde tenkt over hva som tidligere hadde skjedd, livet sitt i mellomtiden, og hvordan hun skulle gjøre ting opp. I dag er vi gift og har et godt samliv. Det kan være slike ærlige hensikter som ligger bak, ikke minst bare vise vilje til å be om tilgivelse og bli ferdig med vonde ting. Likevel burde hun ta hensyn til at du nå tilsynelatende har et bra liv og la deg få fred. Du kunne kanskje fortelle henne at du lurer på årsaken til kontakten, og at det er hyggelig at ting blir skværet opp, men at det ikke kan utvikles til noe mer? Dersom du ikke ønsker noe annet da? Vær i alle fall ærlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88818-n%C3%A5r-ekser-plutselig-dukker-opp/#findComment-486157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.