Gå til innhold

Kan jeg stole på kvinner ?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å ha tillit til nye kvinner jeg treffer og lurer på om noen har råd om dette.

Er skilt etter å vært gift i nesten 20 år. Min kone var notorisk utro de siste årene og hadde

muligens flere menn samtidig. Etter å ha blitt avslørt om dette sier hun at hun var ”gått lei av meg”¨

og følelsene var vekk. Jeg skjønner jo at følelser ikke er en av/på bryter, men synes det er en

lite verdig måte å avslutte et ekteskap på. For barna var dette en bombe.

Nå har det seg slik at to av mine beste kamerater har opplevd mye av det samme helt parallelt

med meg.

Setting har vært som følger: Gift i 15 år +, barna blir tenåringer, hun tar mer utdannelse, får oppmerksomhet fra nye menn via skole, kurs og nye jobber. Dropper mann/familie til fordel

for en ny flamme. Det virker som om de nesten har fått løpetid !!!

Nok om det. Etter dette har jeg møtt et par kvinner de siste par årene, men har etter hvert

fått noen skikkelige overraskelser. I flere av tilfellene har det vist seg at de har en elsker

på si som de pleier kontakt med.

Så spør jeg meg, er det slik det skal være? Er det bare meg som er gammeldags?

Ærlig talt dere jenter som driver på slik, hva er det dere vil ? Få i både pose og sekk?

Mulig jeg er konservativ, men jeg vil ikke ha sånne kvinner og tror bla ikke barna våre

ser på dere som noen idealer lenger.

Så tilbake til utgangspunktet mitt. Har jeg bare værte ekstremt uheldig og at dette nødvendigvis

ikke er en trend. Uansett har det endt opp med at jeg har problemer med å stole på kvinner

jeg møter og slik bør det ikke være. Har noen gode råd til meg der ute slik at jeg kan

fri meg fra disse negative tankene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88834-kan-jeg-stole-p%C3%A5-kvinner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes mennesker du kan stole på og mennesker du ikke kan stole på. Det finnes vel omtrent like mange kvinner som menn som ikke er til å stole på, så det har vel ikke så mye med kjønn å gjøre?

Hallo Ivar,

Dette er jeg selvsagt enig i.

Løgn og utroskap er sikkert 50/50 fordelt mellom kjønnene. Spørsmålet mitt var litt tendenisøst og ment å fremprovosere reaksjoner.Problemstillingen er der fremdeles. Hvordan få tillit til andre enn deg selv etter slike erfrainger.

Gjest mislykket

Kjære venn!

Tror du ærlig talt at kvinner er mindre til å stole på enn menn?

I så fall bør du kanskje inngå dine nærmeste relasjoner med menn.

Et alternativt syn ville jo være at det om en er til å stole på eller ikke, er helt uavnegig av om en er mann eller kvinne. Jeg foreslår at du vurderer den tankegangen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...