Gjest Kristel22 Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hei! Jeg er ei jente på 22 som har vært sammen med gutten min i 4 år nå. Han var min første kjæreste,og vært den eneste siden. Problemet mitt er at jeg har så fryktelige opp, og særlig ned-turer til tider. Nå er jeg midt i en av de verste, og ALT er galt, jeg blir så frustrert. Jeg orker omtrent ikke være i samme rom som han, jeg irriterer meg over absolutt alt, hvordan han ser ut (han har dessverre lagt på seg en del), hvordan han spiser, snakker, hva han snakker om, hvordan han gjør alle mulige slags ting. Jeg orker ikke ha han i nærheten. Merker at jeg unngår han, og det gjør ikke saken bedre. Han skjønner jo ikke hva det er med meg... Føler at vi lever i to helt forskjellige verdener, bare at vi bor i samme hus. Men jeg mistenker at han er den samme hele tiden, han kan jo ikke noe for dette... Selvfølgelig blir jeg da i veldig tvil på hva jeg egentlig føler for han. Han er nemlig en veldig snill gutt, noen ganger nesten for snill. Vet at han elsker meg over alt på jord og at han ville gjort alt for meg. Og i mine dårlige tider lurer jeg på om det er nettopp derfor jeg er sammen med han. Han passer på meg, og det er trygt og godt. Hvordan finner man ut hvor mye følelser man har for et menneske? Til tider føles han mer som en bror for meg enn en kjæreste. Det forvirrende er jo at det er ikke lenge siden vi hadde en veldig god og lang periode, vi var mye nærmere hverandre enn nå, og jeg var glad og fornøyd. Er det meninga at man skal sååå langt ned for å kunne ha det bra etterpå? Jeg mener, i går flyttet jeg nesten ut for en liten periode, for å få litt avstand. Er bare sint og lei meg hele tida. Vi har ikke vært for mye sammen , kanskje heller litt lite. Mye på time-planen for tida... Det er akkurat som om når jeg er i godt humør så ser jeg bare positive ting ved han, og i dårligere perioder ser jeg bare det negative, at vi ikke har noe til felles, osv osv.. Jeg har fått flere råd om å gå fra han i og med at jeg holder på på denne måten, men jeg har lissom ikke lyst til å gi opp heller. Vet jo at det kommer bedre tider! I tillegg kommer han til å bli knust, pluss at vi har jo så mye sammen nå. To hunder og masse møbler, dårlig økonomi så begge måtte eventuelt flyttet hjem til foreldre, noe som blir komplisert. Uff, mange tanker som kretser på en gang, er så trist og lei meg!! Alt er et ork, har mista lysten til alt. Må finne en løsning og det fort.... Men jeg kan vel kanskje bare finne den selv..? Har noen noen tips til en uerfaren jente? Skjønner lissom ikke helt hvor problemet ligger hen heller. Kanskje er jeg for krav-stor, han er bare ikke bra nok for meg akkurat nå, gjør ingenting riktig. Likevel vet jeg inni meg at det er jeg som er kjernen til alt sammen... *sukk* I tillegg er det vanskelig å prate med han, har aldri vært flink til det. Spesielt ikke når jeg ikke vet hva som er galt engang! Can`t think straight... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88903-ekstreme-opp-og-ned-perioder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teria Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hei! For meg høres du en smule depressiv ut, om jeg tør si det. Kan jo ikke vite det, men de opp og ned periodene dine virker slik for meg. Prøv å få tak i antidepressiva og se om det hjelper- det hjalp iallfall meg.. At du og kjæresten ikke ser hverandre så ofte kan nok være litt problematisk vil jeg tro. Kanskje er du ikke fornøyd med situasjonen når dere for engangsskyld har sjansen til å være sammen? Jeg har tro på at dere kan klare dere gjennom dette, du vil iallfall ikke gi opp, og det er bra. Jeg vet dessverre ikke noen konkret måte å finne ut hva du føler for han. Men kanskje dere skulle prøve å være litt fra hverandre for en stund? En av dere kan bo hos foreldre, venner, slekt etc ett par dager? Uansett, lykke til! Håper det ordner seg:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88903-ekstreme-opp-og-ned-perioder/#findComment-486713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ytac Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 hei på du! vet ikke helt hva jeg skal si, men du har nettopp fortalt om mitt samboerskap! vi har bodd sammen i 6år og har to barn sammen. men som du sier ting går i bølgedaler....og dette er en dårlig periode! Alt han sier og gjør er galt! sex er ikke noe jeg har lyst på med han! har tenkt mye på om jeg skulle ha flyttet ut, men jeg får meg ikke til å gjøre det heller. tenker på barna og hvor knust de vil bli! Vi har hatt denne perioden lenge nå! kan knapt huske når det var bra sist! jeg vet jeg er glad i han men om jeg elsker han og om han er er den rette det vet jeg ikke! Tar meg selv i å håpe at han skal være utro, slik at jeg har en reel grunn til å kaste han ut! men samtidig som jeg ikke vet om det er det jeg vil! er så forvirret! jeg har nok ingen gode forslag å komme med! jeg vil egentlig bare ha svar på det samme som deg! hva gjør man? Teria sier noe om at du hørtes deprimert ut. man blir det i en sånn situasjon! men om anti depressive hjelper vet jeg ikke!! hva jeg har hørt om antidepressive fra de to gangene jeg var til psykolog er at man blir likegyldig... og å bli likegyldig i en situasjon som dette tviler jeg på er bra! vel det var min tanke myldring! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88903-ekstreme-opp-og-ned-perioder/#findComment-486940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hei! Det hører til livet at det svinger med opp og nedturer. Men slik du beskriver dine gode og dårlige dager får meg til å tenke på om du lever for tett på din samboer. Du bandt deg til han som 18 åring. I den alderen er det viktig å finne ut av seg selv og bli trygg på hvem du er, hva du vil her i livet. Kanskje forholdet til samboeren din har fått all din oppmerksomhet og tid og dermed bundet deg slik at du ikke har fått utvikle deg fritt i forhold til andre venner.? Når en er forelsket synes en at alt det beste kommer nettopp fra kjæresten og forholdet. Når samlivet kommer inn i hverdagsrytmen, og du også ser de dårlige sidene ved partneren din, er det viktig å ha flere bein å stå på, egen familie, jobb, skole, venner, interesser på fritiden. Det gjelder selvsagt også for din samboer. Et parforhold som bare henter inspirasjon fra forholdet blir sårbart og utsatt for mistrivsel. Det er viktig å føle seg trygg i parforholdet, men hvis samboeren din nesten blir som en snill onkel eller storebror for deg, tror jeg du kanskje vil få et samliv som vil få enda større nedturer på sikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88903-ekstreme-opp-og-ned-perioder/#findComment-486992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristel22 Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 hei på du! vet ikke helt hva jeg skal si, men du har nettopp fortalt om mitt samboerskap! vi har bodd sammen i 6år og har to barn sammen. men som du sier ting går i bølgedaler....og dette er en dårlig periode! Alt han sier og gjør er galt! sex er ikke noe jeg har lyst på med han! har tenkt mye på om jeg skulle ha flyttet ut, men jeg får meg ikke til å gjøre det heller. tenker på barna og hvor knust de vil bli! Vi har hatt denne perioden lenge nå! kan knapt huske når det var bra sist! jeg vet jeg er glad i han men om jeg elsker han og om han er er den rette det vet jeg ikke! Tar meg selv i å håpe at han skal være utro, slik at jeg har en reel grunn til å kaste han ut! men samtidig som jeg ikke vet om det er det jeg vil! er så forvirret! jeg har nok ingen gode forslag å komme med! jeg vil egentlig bare ha svar på det samme som deg! hva gjør man? Teria sier noe om at du hørtes deprimert ut. man blir det i en sånn situasjon! men om anti depressive hjelper vet jeg ikke!! hva jeg har hørt om antidepressive fra de to gangene jeg var til psykolog er at man blir likegyldig... og å bli likegyldig i en situasjon som dette tviler jeg på er bra! vel det var min tanke myldring! Hei og takk for svar! Dette er ikke lett ytac, det er fælt å ha det om det her! Solveig hadde hvertfall rett i mitt tilfelle, har bygd altfor mye på bare samboeren min, har mistet kontakten med alle vennene mine, og har veldig vanskelig for å bli kjent med folk. Derfor har det blitt bare samboeren min.. må gjøre noe med dette, i det minste få med en hobby eller lignende. Han får jo nesten ikke ha noe privat-liv, jeg vil gjerne være det. I tillegg hentet jeg noen tips lenger nede her, for å ha et godt samliv. Tror de kan bli veldig nyttige for meg. Håper det går bedre med deg ytac, det gjør det faktisk allerede med meg. har fått tatt meg sammen litt, og vi har kommunisert litt bedre siden sist. Tanken på å flytte ut gjorde at jeg fant ut at det ikke var det jeg ville!! Men det er kjipt med sånne berg-og dalbane-turer... lykke til med deg!! Håper du finner ut hva du vil.. må ikke tenke for mye på barna heller kanskje....? De merker at et forhold ikke er bra før eller senere, like vanskelig uansett... Hilsen meg, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88903-ekstreme-opp-og-ned-perioder/#findComment-487401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sha-Sha Skrevet 25. januar 2003 Del Skrevet 25. januar 2003 Hei Hei Her har jeg tydeligvis funnet noen som befinner seg i nesten samme spor som meg. Jeg har verdens snilleste kjæreste. Det finnes ikke maken. Og jeg har sikkert trukket alt ned i dass.. Du vet ikke hva du har før det er nesten ut av hendene på deg. Jeg er så ufattelig lei meg. Da jeg innså at det måtte ta slutt på disse bølgedalene mine, ble han fryktelig forvirret. Hvorfor slutt helt sånn uten videre? Han ble taus.. begynte å tenke på alt jeg hadde sagt og gjort mens dette har pågått.. Han visste ikke om han hadde mer energi igjen nå. Jeg er så lei meg.. Værsåsnill og tenk deg godt om før du gjør noe drastisk.. Dette er ille.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88903-ekstreme-opp-og-ned-perioder/#findComment-498727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.