Gå til innhold

Gravid etter bruk av angrepillen??

Anbefalte innlegg

Gjest Nikkaba

Jeg hadde første dag i siste mens den 14. Oktober. Jeg hadde samleie med min samboer Fredag 27. og Lørdag 28. Jeg merket at jeg hadde eggløsning på morgenen Lørdag. Tok angrepillen av merket NorLevo Mandag ca. kl. 09.30, pille nr. to Ca. kl. 01.30 samme dag. Har syklus som varierer, mellom 23 og 28 dager. Har ikke ømme bryster, men synes jeg kan skimte en svakt brun strek fra navlen og ned, og er mye trett. Har ingen tegn til mens, enda, bare noen litt "rivende" smerter i uderlivet av og til. Jeg har født to ganger før. Har tatt test i dag, Clearblue. Den viste en kraftig blå strek i det lille vinduet, og en veldig svak, gjennomsiktig og nesten usynlig blå strek i det store vinduet. Kan jeg allikevel være gravid???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8891-gravid-etter-bruk-av-angrepillen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bruk prevensjon

http://www.dagbladet.no/dinside/2000/11/06/226748.html

Her sier Dr. Anker at det nesten er 50% sjanse for at du er gravid nå (hvis du hadde samleie ved eggløsning, og du og partner er fruktbare).

Angrepillen er ikke sikker, den bare reduserer sjansene for å bli gravid.

Gjest Nikkaba

http://www.dagbladet.no/dinside/2000/11/06/226748.html

Her sier Dr. Anker at det nesten er 50% sjanse for at du er gravid nå (hvis du hadde samleie ved eggløsning, og du og partner er fruktbare).

Angrepillen er ikke sikker, den bare reduserer sjansene for å bli gravid.

takker for svar, men dette visste jeg fra før! Er jeg gravid, får jeg bare ta imot det som kommer, men det er et meget dårlig tidspunkt for meg, derfor ble angrepillen en litn "sikkerhetsbøye" for meg!!! Spørsmålet mitt er ikke om jeg kan være gravid, men OM JEG ER DET!!!! Jeg er så usikker, for noe sier meg at jeg er det, noe annet ikke. Jeg er utålmodig, og vil vite det! Har noen andre opplevd noe liknende, feks. med testen, som jeg ikke vet skal tolkes negativ eller ikke???

Gjest polaris

takker for svar, men dette visste jeg fra før! Er jeg gravid, får jeg bare ta imot det som kommer, men det er et meget dårlig tidspunkt for meg, derfor ble angrepillen en litn "sikkerhetsbøye" for meg!!! Spørsmålet mitt er ikke om jeg kan være gravid, men OM JEG ER DET!!!! Jeg er så usikker, for noe sier meg at jeg er det, noe annet ikke. Jeg er utålmodig, og vil vite det! Har noen andre opplevd noe liknende, feks. med testen, som jeg ikke vet skal tolkes negativ eller ikke???

Det spørs om streken var "svak" eller "usynlig". Svak strek er strek - og altså positiv test. Usynlig strek er ikke strek, og altså negativ test.

Vent noen dager og ta en ny test hvis du er i tvil. HCG-nivået vil øke etterhvert hvis du er gravid, så det blir lettere å teste.

Annonse

Gjest Nikkaba

Det er for tidlig aa si noe om det. Jeg synes du skal ta en ny test om en uke.

Gikk på helsesenteret i dag, og leverte en urinprøve. Jeg tok en hjemmetest i går, som fremdeles var svak og gjennomskinnelig, så jeg var ennå usikker. Men jeg våknet også med ømme bryster i går.... Testen på legesenteret var positiv, så da virket ikke angrepillene, men jeg har i allefall FORSØKT å forhindre det som nå har skjedd. Abort er uaktuelt, så om ca. 8 mnd. blir jeg mamma for tredje gang... Jeg må innrømme at jeg faktisk gleder meg litt, nå som det aller verste sjokket har lagt seg! Det hadde vært trist om jeg ikke var klar over at angrepillen faktisk ikke er helt sikker, men jeg fikk faktisk mistanke allerede den dagen jeg hadde eggløsning, og jeg tenkte: "nå blir jeg gravid"

Snart mamma -igjen:)

Gjest Nikkaba

Det er for tidlig aa si noe om det. Jeg synes du skal ta en ny test om en uke.

Gikk på helsesenteret i dag, og leverte en urinprøve. Jeg tok en hjemmetest i går, som fremdeles var svak og gjennomskinnelig, så jeg var ennå usikker. Men jeg våknet også med ømme bryster i går.... Testen på legesenteret var positiv, så da virket ikke angrepillene, men jeg har i allefall FORSØKT å forhindre det som nå har skjedd. Abort er uaktuelt, så om ca. 8 mnd. blir jeg mamma for tredje gang... Jeg må innrømme at jeg faktisk gleder meg litt, nå som det aller verste sjokket har lagt seg! Det hadde vært trist om jeg ikke var klar over at angrepillen faktisk ikke er helt sikker, men jeg fikk faktisk mistanke allerede den dagen jeg hadde eggløsning, og jeg tenkte: "nå blir jeg gravid"

Snart mamma -igjen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...