Gå til innhold

Om utflod etter fødsel......

Anbefalte innlegg

Gjest Eggehvite?

Jeg fikk baby i februar iår, og har vært plaget av mye utflod etterpå. Særlig i senere tid. Utfloden er luktfri, blank og slimete. Minner igrunn om eggehvite, nesten. Jeg har ikke vondt eller kløe.

Har ikke vært plaget av utflod før. Hadde ikke regelmessig mens før graviditet, og lider av ploycystiske ovarier. Har vært til 6 ukerskontroll hos lege, og da var alt ok.

Er slik utflod vanlig? Håper du kan svare meg. Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8894-om-utflod-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for ditt svar, testdummy!

Ja, jeg ammer. Hva i all verden er ammeslim, da? Er det helt vanlig, eller?

Eggehvite?

Jeg vet dessverre ikke så mye om det, annet enn at jeg fikk dette som svar på det samme spørsmålet hos legen min. Da var det ca. 9 måneder siden jeg fødte.

Tenkte jo ikke på å spørre om hvor lenge det kunne opptre, men hun sa iallefall ingenting om at jeg burde passe på at det sluttet, så...

Har det iallefall fra tid til annen enda, og nå er det snart 12 måneder siden fødselen.

Får håper Moen svarer!

mvh

Annonse

Gjest Eggehvite?

Hvis du ikke har faatt mensen tilbake, er forholdene i skjeden unormale (hormonmangel!) og man kan faa utflod. Kan det vaere forklaringen hos deg?

Jeg har ikke fått mensen tilbake. Som jeg nevnte, har mensen vært ustadig, og jeg hadde ikke mens på svært lenge, før jeg ble gravid.(Ble gravid med prøverørsforsøk).

Tviler på at jeg får noen mens. Legen min sa at jeg skulle få medisin for å få mens, eventuelt vil jeg ta et nytt prøverørsforsøk innen ett år.

Tilbake til utfloden; kan jeg konkludere med at slik blank, slimet utflod er vanlig når jeg ammer/ikke har mens?

Takker også for en flott side, dr.Moen!

Vennlig hilsen "Eggehvite".

Gjest Eggehvite?

Hvis du ikke har faatt mensen tilbake, er forholdene i skjeden unormale (hormonmangel!) og man kan faa utflod. Kan det vaere forklaringen hos deg?

Jeg har ikke fått mensen tilbake. Som jeg nevnte, har mensen vært ustadig, og jeg hadde ikke mens på svært lenge, før jeg ble gravid.(Ble gravid med prøverørsforsøk).

Tviler på at jeg får noen mens. Legen min sa at jeg skulle få medisin for å få mens, eventuelt vil jeg ta et nytt prøverørsforsøk innen ett år.

Tilbake til utfloden; kan jeg konkludere med at slik blank, slimet utflod er vanlig når jeg ammer/ikke har mens?

Mette Moen, Gynekolog

Du kan forsøke Ovesterin stikkpiller eller krem. De kan kjøpes uten resept. Det kan ikke skade barn eller påvirke amming. Det oppbygger slimhinnen i skjeden og får mer normal bakterieflora.

Mette Moen, Gynekolog

Du kan forsøke Ovesterin stikkpiller eller krem. De kan kjøpes uten resept. Det kan ikke skade barn eller påvirke amming. Det oppbygger slimhinnen i skjeden og får mer normal bakterieflora.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...