Gå til innhold

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Typen roter. Han produserer søppel i et utrolig tempo. etter ca 5 års helt fruktesløs krangel har jeg frigitt ham alt husarbeid,det skjer nemlig aldri, selvom han skulle føle seg presset til å si at han skal gjøre et eller annet.

Det eneste jeg vil av ham er at han ikke saboterer min rydding. Føler ikke at jeg er hysterisk, det er mer snakk om om han kan skylle tallerker han har brukt, legge cder i rett cover m.m Det synes han er for mye. Han sier at jeg syter og maser hvis jeg ber han sette på plass, ikke legge klærene sine rett ned der han kledde av seg m.m ( Jeg vasker huset vær fredag, tar alt tøyet, vasker opp og rydder vær dag, til sammenligning)

dessuten får han ikke mer skapplass før han rydder i de skap og skuffer han alt har.( Fulle av ringpermer, tomme konvolutter, poser, halve sokkepar m.m) Dette synes han også er ille.

Jeg synes han har en gullkantet deal, og burde klare de få&snille kravene jeg stiller.

Mitt spørsmål er: er det jævlig facist aktig av meg hvis jeg, etter å ha advart ham, kaster sokker og løsøre som han slenger rundt? Er veldig fristet. det må nevnes at vi bor på liten plass og at jeg systematiserer og bruker tid, mens han tillater seg å ta vare på alt, fordi han ikke gidder å sjekke hva han har..(type gamle høvler, blader med eselører fra 95, all slags papir og skit..) Vil veldig gjerne ha tips&råd:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89111-m%C3%A5-det-v%C3%A6re-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes faktisk det høres ut som en god ide. Gi ham en advarsel at fra og med neste uke vil alle _hans_ ting som ikke ligger på plass bli kastet, rett og slett. Da får han selv ta ansvar for å holde orden. Synes virkelig synd på deg, det er veldig slitsomt å bo med en rotekopp og attpåtil måtte rydde alt selv. Jeg er glad for den samboeren jeg har i allefall, han gjør sin del av pakken i det minste. :-)

Gjest Persille

Samboeren min var sånn før han traff meg...

Men så puttet jeg alt skrotet hans i esker og bar det på loftet, han savnet det ikke en gang, ikke før han havnet i "klammeri" ang. en leid vare han mente han hadde levert tilbake, og butikken mente de ikke hadde fått... Da måtte han gå gjennom ALLE kassene for å finne kvitteringe han "visste han hadde et sted", og siden det har det vært mer orden i sakene...

Men det hører med til historien at jeg har begynt å tvinge ham til å vaske opp ol, for da skjønner han viktigheten av å skylle av ting, det funker det.

Dessuten vasker jeg ikke tøy som ikke ligger i skittentøyskurven, og etter å ha sluppet opp for tøy noen ganger, så bedrer det seg også...

Uansett får du ha lykke til, for jeg vet akkurat hvordan du har det =)

Ja, han burde sette pris på tilbudet ditt.

Min samboer er ikke sånn, han rydder og vasker mye mer enn jeg (og det får jeg høre, skikkelig irriterende faktisk), MEN han er litt sleivete med papirer etc. Han samler på aviser fordi det kanskje er en artikkel der han vil lese etc, og han kaster aldri NOE, ikke standardbrev fra banken, ingenting.

Derfor har jeg pappesker med navnet hans på som jeg legger sånne ting i når stablene som ligger fremme blir for høye. Da slipper jeg å få kjeft for å ha kastet noe han mener er viktig, men jeg får det ryddig og får fram poenget: I de årene vi har bodd sammen (4,5 eller noe) har han ALDRI trengt noe av det jeg har stuet inn på loft og kjeller i pappesker. Aldri.

Anbefales:-)

Som rotende mann så synes jeg kanskje det er litt drastisk å bare begynne kaste din samboers ting. Samle sammen tingene i svarte søppelsekker og stabel dem et sted han ser dem. I senga, foran pc, etc. Dersom det ikke virker så kan kanskje søppeldynga vurderes!

Gjest ikke undertegnet

Ta en skikkelig streik nå. Han forandrer seg ikke av seg selv!

Jeg har sliti meg ut på en sånn type. Det er bare hver gang jeg hinter om skilsmisse, og han skjønner at jeg mener det, at han tar seg sammen.

Det med å kaste det som slenger rundt, er en strategi som kan virke. Men du må advare han. Ellers blir det månelyst går jeg utifra. Her blir det et helvete hver gang jeg hiver noe av hans ting. Han har brukt for alt. Ting han ikke har brukt på tjue år og nesten hadde glemt at han hadde.

Har dere ikke barn, så hadde jeg faktisk benyttet sjansen til å stikke nå. Helt ærlig. Hvorfor slite deg ut? Når du til og med får kjeft for det...

Kjenner igjen den der med at det er ikke nok med at drittsekken ikke hjelper til, men han motarbeider deg slik at du får enda mer problemer enn nødvendig i ryddeprosessen.

Grrrr.

*Skilsmisstankene murrer i bakhodet bare jeg tenker på det. Et ryddig hjem uten sur gubbe, tenk så deilig!*

Annonse

Menn forandrer seg ikke, og jo mer du kjefter jo verre blir det. De vil ikke forandres (i alle fall ikke av kvinner).

Ikke helt rett, vi kan forandre oss, men mas hjelper nok ikke nei. Men oppfordringen og kanskje litt skryt når vi skjerper oss.

Ingen forandrer seg for andre, vi forandrer oss fordi vi vil det selv.

laguna1365380434

Hei! Tusen takk for gode råd og svar! tror jeg prøver den der med pakking i esker og poser, før eventuell søppeldynge.. Skal også slutte å vaske tøyet hans, det kommer nok til å virke, mannen er dog et svin her hjemme, men har utmerket pers. hygiene og vil nok synes det er ille å gå tomt for rent..Veldig kjekt å få svar både fra rotete menn og fra medryddere.. Synes det var gode og kreative svar jeg fikk fra dere.. takker:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...