Gjest Gal av kløe!!! Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg har problem med sopp i underlivet. Jeg er 43 år.Har hatt sopp nå siden i slutten av juli-02. Først kjøpte jeg Canesten vagitorer og krem, det hjalp ikke.Prøvde det igjen, men uten resultat.Det ble litt bedre noen dager bare, så begynte det å klø og svi igjen.I november var jeg til doktor.Han skrev ut diflucan til meg.Da ble det bra, men så fort jeg og min man hadde hatt samleie igjen, så gikk det tre, fire dager, så begynte det å klø igjen.Nå har jeg kjøpt enda en til diflucan (den tredje blir det nå )Men kan ikke min mann ha det,?? jeg har kjøpt canesten salve til han nå, men det står jo ikke noe om hvordan menn skal bruke den.Og som han sier han vasker seg alltid føre samleie, jeg syns det er litt slitsomt. Jeg har litt tørre slimhinner, men bruker alltid glidemiddel, som fungerer bra.Det må jo være noe feil med min PH eller???Er det noe jeg skal spise som kan hjelpe??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89227-candida-sopp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Prøv og spis melkesyrebakterier og/eller yogurt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89227-candida-sopp/#findComment-488668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jubalong 70 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Har du candida så bør du gå på diett en måneds tid for å bli kvitt det. Diflucan hjelper ikke i lengden. På dietten skal du unngå enkle karbohydrater (hvitt mel, sukker, poteter osv.) og gjær (alt som er gjæret!). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89227-candida-sopp/#findComment-489538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Man regner ikke sopp som en seksuelt overført sykdom, men menn kan også få sopp og symptomer med kløe. Bare da skal de ha behandling. Så det har ikke hensikt å behandle ham. Ved sopp er det normal pH i skjeden, så det er nok ikke der det ligger. Er du skikkelig undersøkt hos legen? Med prøvetaking? Iblant kan det være andre årsaker til symptomene med kløe, f.eks. en hudlidelse. Se vedlagte informasjon. Vennlig hilsen Mette H Moen SOPP SOM KOMMER IGJEN OG IGJEN Det antas at 75% av alle kvinner får skjedekatarr forårsaket av sopp minst en gang i livet og 2-3 % av disse vil få tilbakevendende infeksjoner. Forskjellige faktorer kan disponere for dette: Graviditet, antibiotika, diabetes, karbohydrat-rik kost, tettsittende syntetiske klær, allergi overfor såpe eller parfyme og muligens hormoner (f.eks, i p-piller). Det er lett å behandle en enkel episode med sopp, men meget vanskelig å forebygge ny infeksjon. Det anbefales å forsøke langtidsbehandling (6 måneder) med enten Canesten stikkpille (500 mg) eller Diflucan tablett (50-100 mg) hver uke. Det vil halvere risiko for tilbakefall, men hindrer ikke hos alle. Det er ikke vist at skylling med eddik, bruk av yoghurt eller lignende har effekt, men det er jo lov å prøve, om alt annet svikter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89227-candida-sopp/#findComment-489656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Man regner ikke sopp som en seksuelt overført sykdom, men menn kan også få sopp og symptomer med kløe. Bare da skal de ha behandling. Så det har ikke hensikt å behandle ham. Ved sopp er det normal pH i skjeden, så det er nok ikke der det ligger. Er du skikkelig undersøkt hos legen? Med prøvetaking? Iblant kan det være andre årsaker til symptomene med kløe, f.eks. en hudlidelse. Se vedlagte informasjon. Vennlig hilsen Mette H Moen SOPP SOM KOMMER IGJEN OG IGJEN Det antas at 75% av alle kvinner får skjedekatarr forårsaket av sopp minst en gang i livet og 2-3 % av disse vil få tilbakevendende infeksjoner. Forskjellige faktorer kan disponere for dette: Graviditet, antibiotika, diabetes, karbohydrat-rik kost, tettsittende syntetiske klær, allergi overfor såpe eller parfyme og muligens hormoner (f.eks, i p-piller). Det er lett å behandle en enkel episode med sopp, men meget vanskelig å forebygge ny infeksjon. Det anbefales å forsøke langtidsbehandling (6 måneder) med enten Canesten stikkpille (500 mg) eller Diflucan tablett (50-100 mg) hver uke. Det vil halvere risiko for tilbakefall, men hindrer ikke hos alle. Det er ikke vist at skylling med eddik, bruk av yoghurt eller lignende har effekt, men det er jo lov å prøve, om alt annet svikter. Jeg har prøvd litt ulike saker.Jeg har ikke så trange klær.Jeg bruker P-Piller, som heter yasmine.Jeg er 43 år, har fått tre barn.Den yngste er snart tre. Lurer på hvorfor jeg fikk dette helt plutselig i slutten av juli.Det har ikke hvert noen forandringer i hverken matveien eller tabletter, elller livet ellers.Har prøvd og spise yougurt og kulturmelk.Har prøvd med eddik usj og fy.Men jeg blir kvitt det med diflucan tabletten.Men så fort jeg og min man har hatt samleie en eller to ganger.. så tar det tre fire dager.Da begynner det å klø igjen.Skal det fortsette sånn så vill jeg ikke ha samleie med han mere.Nå har de sagt på apoteket att han skal prøve salven hver morgen og kveld i ca en uke.Jeg tok en diflucan tablett igår.Og jeg kommer ikke til å ha sex føre denne uken er helt omme. Dette er så slitsomt.Det må da gå an å bli kvitt dette.??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89227-candida-sopp/#findComment-489666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest metooo Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg har prøvd litt ulike saker.Jeg har ikke så trange klær.Jeg bruker P-Piller, som heter yasmine.Jeg er 43 år, har fått tre barn.Den yngste er snart tre. Lurer på hvorfor jeg fikk dette helt plutselig i slutten av juli.Det har ikke hvert noen forandringer i hverken matveien eller tabletter, elller livet ellers.Har prøvd og spise yougurt og kulturmelk.Har prøvd med eddik usj og fy.Men jeg blir kvitt det med diflucan tabletten.Men så fort jeg og min man har hatt samleie en eller to ganger.. så tar det tre fire dager.Da begynner det å klø igjen.Skal det fortsette sånn så vill jeg ikke ha samleie med han mere.Nå har de sagt på apoteket att han skal prøve salven hver morgen og kveld i ca en uke.Jeg tok en diflucan tablett igår.Og jeg kommer ikke til å ha sex føre denne uken er helt omme. Dette er så slitsomt.Det må da gå an å bli kvitt dette.??? Jeg holder på med den andre kuren med canesten og er også redd for at det ikke skal hjelpe. Tok en diflucan tablett i tillegg til canesten forrige gang. NÅ: Jeg kommer til å prøve den karohydratfattige dietten som ble nevnt under her, drikke eplecidereddik, bruke bomullstruser som kan _kokes_ og slutte med søtsaker (jmf. dietten). Legen min sa at mannen min også måtte ta krem på i 14 dager, så det er gjort. Jeg tør ikke ha sex med ham før jeg er kvitt dette problemet. Det er slitsomt med denne sølibaten, men føler at det er tryggest.. Alle buksene min er litt trange, så får håpe at det ikke er den viktigste grunnen.. Krysser fingrene. Foresten hos meg tror jeg det har sammenheng med mensperioden. Begge gangene dukket problemet opp like etter mens. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89227-candida-sopp/#findComment-489695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.