Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et svangerskap utenfor livmoren og opererte i den sammenheng bort høyre eggleder + at det ble fjernet en cyste. I går begynte jeg plutselig å blø veldig mye + at jeg har hatt en del smerter i nakke, hode, skuldre og underliv. Blødningen kan sammenlignes med en vanlig mens, men er det er mye mer blod enn det. Jeg ble fortalt på sykehuset at det ville gå 4 uker før jeg fikk mensen, for at syklusem ville da starte på nytt, men at jeg kunne få småblødninger i ca. en uke. Er det mensen som kan ha kommet nå igjen likevel, eller er dette en grunn til å ta kontakt med lege?

Hvor lenge etter en slik operasjon er det anbefalt å vente med å prøve å bli gravid igjen? Er det mye mindre sjanse for å bli gravid nå da jeg har bare en eggleder, og hvor stor sjanse er det da for at dette skal gjenta seg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89277-bl%C3%B8dning-etter-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dessverre forteller du ikke hvor lenge det er gått siden operasjonen. Hvis graviditeten har vært ’død’ en stund før operasjonen, kan menstruasjonen komme før det er gått fire uker. Er det gått kort tid, kan det være den vanlige ’renselse’, for livmorslimhinnen bygger seg opp uansett hvor graviditeten sitter, og ’abort’-blødningen ved svangerskap uten for livmoren kan være rikeligere enn en vanlig menstruasjon, men ikke helt så mye som ved en normal abort.

Du kan forsøke å bli gravid når du har hatt en normal menstruasjon. Det går fint an å bli gravid med en eggleder, men litt redusert sjanse er det. Risiko for at det skal bli normal graviditet er sannsynligvis over 90%, men det avhenger av tilstanden til egglederen du har tilbake.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...