Dame48 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Er det vanlig å ha eggløsningssmerter i fem dager, så plagsomme at en må ta smertestillende? Jeg har hatt smertefulle eggløsninger i ca 10 år, og virker som det blir verre og verre. Det er alltid på høyre side, og går fra eggstokken og ut til alle kanter, blant annet nedover omtrent halvparten av høyre lår. Det gjør vondt for hvert skritt jeg går i noen tilfeller, men det vanligste er at det gjør ekstra vondt ved litt hardere støt enn det vanlige. Nå har det for eksempel vart i fem dager, og jeg blir sliten og lite tålmodig med folk rundt meg. Og så trøtt at jeg helst ville ha vært hjemme og sovet i stedet for å gå på jobb. Trenger informasjon om dette er normalt, eller om det bør undersøkes. Med vennlig hilsen Dame, 48. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89295-eggl%C3%B8sningssmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Symptomer som du beskriver kan man se ved tilstanden endometriose hvor vev av samme type som livmorslimhinnen har lagt seg f.eks. på bukhinnen eller eggstokken. Det kan gi smerter som du beskriver. Det er en ufarlig tilstand som gir seg når du kommer i overgangsalderen. Du kan lese mer i Helseleksikon. Du kan forsøke med smertelinding med tabletter av typen NSAID, f.eks. Ibux som du kan kjøpe uten resept på apoteket. Selv om dine symptomer ikke tyder på no alvorlig, vil det likevel være lurt å få det avklart med en underlivskontroll. Ganske visst kan man ikke stille diagnosen uten å foreta en laparoskopi (kikkhullsoperasjon) i narkose, men endometriose-cyster på eggstokken vil man kunne se med ultralyd. Les mer i Helseleksikon. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89295-eggl%C3%B8sningssmerter/#findComment-489669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame48 Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Symptomer som du beskriver kan man se ved tilstanden endometriose hvor vev av samme type som livmorslimhinnen har lagt seg f.eks. på bukhinnen eller eggstokken. Det kan gi smerter som du beskriver. Det er en ufarlig tilstand som gir seg når du kommer i overgangsalderen. Du kan lese mer i Helseleksikon. Du kan forsøke med smertelinding med tabletter av typen NSAID, f.eks. Ibux som du kan kjøpe uten resept på apoteket. Selv om dine symptomer ikke tyder på no alvorlig, vil det likevel være lurt å få det avklart med en underlivskontroll. Ganske visst kan man ikke stille diagnosen uten å foreta en laparoskopi (kikkhullsoperasjon) i narkose, men endometriose-cyster på eggstokken vil man kunne se med ultralyd. Les mer i Helseleksikon. Vennlig hilsen Mette H Moen Tusen takk! Det var deilig at noen kunne si noe om noe vanlig med dette. Time hos gynekolog er bestilt, men da går jeg til den med langt mindre frykt enn før dette svaret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89295-eggl%C3%B8sningssmerter/#findComment-490874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.