Gå til innhold

Holde sammen for barnas skyld?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Punkt 1 er å gjøre gubben klar over at hans uvaner og uvilje mot å ta sin del av jobben gjør at du har tanker om å gå fra han.

Det er det eneste som kan få mannfolk til å 'ta seg sammen', at de er redd for å miste kona. Er de ikke glad i kona si, så gidder de kanskje ikke gjøre forandringer. Er de en slabbedask så gidder de heller ikke. Man isåfall har du det bedre alene.

Vi har tenåringer nå. For egen del vet jeg ikke om det har vært verdt 'å holde ut'. Men for ungenes del vet jeg (nesten sikkert) at det har vært til det beste. Det er mye som spiller inn i denne vurderingen og den må bli forskjellig fra familie til familie. Ingen kan vurdere hva andres familieliv er verdt (selv om de prøver).

Men tilbake til 'strategien'. De gangene jeg 'fikk nok', så gav jeg tydelig beskjed om at hvis det er slik det skal fortsette resten av livet, så kan ikke jeg orke å leve med det. Beklager. Og jeg mente det! Det er viktig at han skjønner det.

Heldigvis behøvde jeg ikke ta konsekvensen av 'trusselen'. Min mann valgte å gjøre de endringene som måtte til. Selvfølgelig skled det ut av og til, men han hadde viljen!

Og så må vi huske på at det er nok ting vi kunne forandre på også.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

5

• shandy

2

• dewey

2

• fabriana

1

Mest aktive i denne tråden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...