Gå til innhold

midlertidig sterilisering av menn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det går vel ikke an med midlertidig sterilisering...

Enten er du sterilisert, eller så er du det ikke!

Jeg har hørt at det går ann å ikke kappe av sædlederne, men knyte de sammen. Og det er en reveribel opperasjon..Derfor skrev jeg midlertidig sterilisering..Håper det er noen der ute som vet noe om dette??

Takk for svar

Sterilisering er den desidert sikreste prevensjonsmetoden, men også den mest drastiske. I utgangspunktet er dette permanent prevensjon.

Det vil si at det er vanskelig, i noen tilfeller umulig å gjøre det om. Kun 25-50% av disse forsøkene er vellykkede. Har du først blitt sterilisert må du regne med at du aldri vil kunne bli far på vanlig måte.

Med andre ord: hvis du velger å sterilisere deg, bør du være 100% sikker på at du ikke vil ha barn, verken nå eller senere. Det er et valg for livet.

• 2 uker senere...
Gjest mannen69

Jeg har hørt at det går ann å ikke kappe av sædlederne, men knyte de sammen. Og det er en reveribel opperasjon..Derfor skrev jeg midlertidig sterilisering..Håper det er noen der ute som vet noe om dette??

Takk for svar

Reversibel kalles det. Man har i noen år forsøkt å sy sammen sædlederne på steriliserte menn oppe på Aker, men resultatet er dårlig. 5 prosent av de gjenopererte klarte å få ut noen sædceller i sædvesken, men ingen av de klarte å få en dame gravid. Mulig det går an å først gjenoperere sædlederne, for så å ta prøverør med de få cellene som kommer ut, men man bør regne seg som ugjenkallelig steril etter en "vasectomi" som det heter på fagspråket. Så det blir et valg for livet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...