Gjest anonym for anledningen Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg fikk mensen i går ettermiddag, etter å ha blitt ferdig med to brett p-piller (Diane) som er tatt i ett strekk uten mensen i mellom. Jeg bytta ob i natt en gang, og syntes det var så merkelig at den ikke var helt rød, eller hadde rødt slim fra "skallet" på egget, slik som det pleier å være. Rundt ob'n (unnskyld beskrivelsen) var det ei tilnærmet cremefarget "remse" som så ut som om den var tvinnet. Den var kanskje 2,5-3 cm lang. Det fantes ikke antydning til blod i denne, men hva i alle dager var det for noe? Jeg blødde litt altså, men denne "remsen" av slim eller hva det nå var, var ikke blodblandet. Den var litt seig, kunne trekkes litt fra hverandre, men det var ikke noe annet spennende å se inni der. (Huffameg så ekkelt dette høres ut!) Var det en spontanabort? Har hørt at mange aborterer uten å vite om det en gang, og tror at det er vanlig menstruasjon. Nå i dag var det normalt, det var små "biter" som var mørke i tillegg til resten. Disse "bitene" er ikke unormale for meg, de er en del av egget som kommer ut... Er det noen som har hatt en lignende opplevelse? Jeg klarer ikke helt å la være å tenke på dette, må innrømme at jeg skvatt ordentlig med det samme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89425-hva-i-alle-dager-var-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg grep meg i å lure på en ting av det du skrev. Det er mulig jeg er litt ute på tynn is nå, men.... Du skriver at du kan se BITER av egget som kommer ut når du har mensen...? Det må vel være en misforståelse, vel!? For det første er egget så lite at man ikke kan se det. (Og hvorfor i alle dager skulle det komme ut i biter?) Det du ser, er ikke noe egg. Bare blodblandede slimrester fra den blodfyllte livmorhinnen. Veggen i livmoren avstøtes jo en gang hver mnd når man menstruerer. Mer eller mindre koalgulerte rester av slim og blod kommer ut i det som ser ut som små "biter". Og for det andre trodde jeg faktisk at p-pillebruk _forhindret_ eggløsning. Du, som bruker p-piller, har da ikke eggløsning, altså. Man blør hver mnd selv om man bruker p-piller, ja, men det er ikke en "ordentlig" mens. Man blør ikke som et resultat av eggløsning da. Slimhinnen i livmoren trenger å skiftes ut fordet, selv om man altså ikke har eggløsning. Når det gjelder det andre du så, så aner ikke jeg hva det var du så. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89425-hva-i-alle-dager-var-dette/#findComment-490099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym for anledningen Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg grep meg i å lure på en ting av det du skrev. Det er mulig jeg er litt ute på tynn is nå, men.... Du skriver at du kan se BITER av egget som kommer ut når du har mensen...? Det må vel være en misforståelse, vel!? For det første er egget så lite at man ikke kan se det. (Og hvorfor i alle dager skulle det komme ut i biter?) Det du ser, er ikke noe egg. Bare blodblandede slimrester fra den blodfyllte livmorhinnen. Veggen i livmoren avstøtes jo en gang hver mnd når man menstruerer. Mer eller mindre koalgulerte rester av slim og blod kommer ut i det som ser ut som små "biter". Og for det andre trodde jeg faktisk at p-pillebruk _forhindret_ eggløsning. Du, som bruker p-piller, har da ikke eggløsning, altså. Man blør hver mnd selv om man bruker p-piller, ja, men det er ikke en "ordentlig" mens. Man blør ikke som et resultat av eggløsning da. Slimhinnen i livmoren trenger å skiftes ut fordet, selv om man altså ikke har eggløsning. Når det gjelder det andre du så, så aner ikke jeg hva det var du så. Joda, det var det du skrev der som jeg egentlig skulle skrive. Jeg fant bare ikke de rette ordene. Jeg lurer nå fortsatt på hva i alle dager de der greiene var... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89425-hva-i-alle-dager-var-dette/#findComment-490342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.