Gå til innhold

Er jeg unormal

Anbefalte innlegg

alvorlig bekymret

Jeg er en "mann" som liksom skal være 28 år, men mitt problem er at jeg ikke ser ut som jeg er mer enn 20år!! Jeg synes selv(sammenliknet med samboeren som er en dame) at jeg har små fingre!i tillegg så har jeg en liten penis. Det jeg lurer på er om det finnes noe å ta for at jeg skal kunne bli mere mann?? På grunn av dette sliter jeg med enormt dårlig selvtillit! Føler at alle ser rart på meg og at jeg aldri blir tatt helt alvorlig, liksom at jeg blir behandlet som "annerledes" Jeg er 180 cm og veier ca 70kg(har ikke vært på vekta på noen år..)Har bestandig slitt med tynn beinbygning.. Finnes det noen spesialist jeg kunne ha blitt henvist til?? På grunn av mine problemer med mitt utseende så sliter jeg med å sove om natten kvier meg til å stå opp til en ny dag med nedverdigelser. Skulle på et diskotek med 18 årsgrense i helgen som var, og ble bedt om å vise legitimasjon. Har jeg mangel på mannlige hormoner..HJELP!!! (Jeg vil bare være som andre på min alder!!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89452-er-jeg-unormal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var 17 så var jeg like høy som jeg er nå, 184 høy, og jeg veide under 60 kg. Jeg hadde, og har fortsatt, veldig tynn beinbygning, og jeg så tidligere veldig ung ut. Jeg ser fortsatt yngre ut enn mine 28 år, og det er vel ikke mer enn et år siden jeg måtte vise legg når jeg kjøpte cognac på polet. Når jeg viste legget sa dama bak disken: "næmmen, er du såååå gammel?".

Det jeg gjorde når jeg var ung og så på dette som et problem, og som det aldri er for sent å begynne med, er å trene. Drit i beinbygginga, den er det trossalt ingenting du kan gjøre med nå, men musklene dine kan du derimot gjøre noe med. For 2 år siden veide jeg etter mange års trening 105 kg, og var i god form. Etter et opphold på halvannet år veier jeg vel nå mer normale 90 kg, men skal begynne å trene igjen nå.

Jeg har for øvrig også forholdsvis små hender.

Men dette med hard trening og mye mat er en mulighet for å bli kraftig.

En annen mulighet, og som du vel bør gjøre uansett, er å stikke til legen å måle ditt testosteronnivå. Dersom dette er veldig lavt, og kanskje har vært helt siden puberteten, så er det ikke rart at du ser yngre ut enn vanlig. Dersom testosteronnivået er veldig lavt så vil du nok da få utskrevet testosteron av legen din. Om dette kan gjøre noe med "problemet" ditt når du er så gammel som du er, det vet jeg fint lite om, men det vet legen du isåfall går til.

Sannsynligvis er dette et problem du selv tror du har, men som ikke så veldig mange andre legger merke til, og når du er 40 og ser ut som om du er 30 så tror jeg ikke du kommer til å klage lenger :)

Men dette med trening er en veldig fin ting, og det er aldri for sent å begynne å bygge en muskuløs kropp, og etter en stund så er det ingen som engang vil legge merke til din tynne beinbygning. Tvert i mot, de vil legge merke til hvor muskuløs du er.

Good luck!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89452-er-jeg-unormal/#findComment-490039
Del på andre sider

Gjest motorPrøysen

Jeg er selv 26 og ser vel ut som jeg er omtrent 20 - blir fortsatt spurt om leg i ny og ne. Små hender har jeg også.

Har vært noe opphengt i dette, men ikke så voldsomt. Vi har vel alle et eller annet å henge oss opp i. Og jeg er enig med de andre her at det bare er å glede seg til å bli gammel. Faren min, som nå er seksti, holder seg godt. På bilder av ham da han er 30, ser han yngre ut enn jeg gjør nå. Broren min ser også yngre ut enn han er. For min egen del går jeg altså ut fra at dette er arv av utseende, og ikke hormonforstyrrelse. Når det gjelder mangel på mannlig testosteron så kan dette gi seg utslag i manglende seksuell lyst/evne, manglende kroppsbehåring/skjeggvekst o.l. Men at man ser ung ut skyldes jo ofte rett og slett at det er det utseendet man har arva, ikke noe unormalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89452-er-jeg-unormal/#findComment-490275
Del på andre sider

Jeg synes heller du skal være fornøyd med den kroppen du har blitt tildelt.

Vil du bli litt tykkere kan du jo begynne å trene, da viser musklene seg ganske fort.

Du er i alle fall ikke unormal. Jeg er en meget liten kvinne, men kjæresten min er neste ikke større enn meg (noe jeg er glad for, jeg vil ikke ha noe kjempe, passer ikke til meg). Hendene våre er omtrent like store , og han er bare noen få centimeter høyere, og han bruker str. 39/40 i sko og er ekstremt tynn. Men han sier selv han vil begynne og trene igjen for å få tilbake musklene han hadde for noen år siden.

Jeg kan også fortelle at da kusina mi var 33 år og høygravid, ble hun bedt om å vise legitimasjon for å komme inn på et diskotek med 18-årsgrense.

Tenk på at når du blir eldre, så kommer folk på din alder til å være misunnelig på deg fordi du ser så mye yngre ut.

Men er det virkelig et så stort problem at du føler du ikke kan leve normalt, kan du jo snakke med legen din om det vil være mulig å få en hormonsprøyte eller noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89452-er-jeg-unormal/#findComment-490374
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Det kan godt være.... Men du får ikke legen til å innrømme det. Det kan være du har tilstrekkelig med testosteron i kroppen men fremdeles lite. Har du da i tilleg få reseptorer i huden hjernen og musklene vil du nok ikke bli mere mann. Steroider er tingen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89452-er-jeg-unormal/#findComment-543058
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...