Gå til innhold

Definisjonen på bifil?

Anbefalte innlegg

Hei,har et spørsmål som jeg lurer på?

Hvordan definerer man at man er bifil?

1.Er det når man bare ser muligheten til å ha sex med begge kjønnene.

eller

2.må man kunne utvikle følelser for begge kjønnene også?

f.eks. en mann som er heterofil som har sex med en mann uten å ha følelser for han, er han egentlig bifil?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89491-definisjonen-p%C3%A5-bifil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er bifil hvis man tenner seksuelt på begge kjønn. En mann kan jo være glad i en grei og snill mannevenn uten at han tenner på han rent seksuelt. Men kjærlighet og seksuell tenning er to forskjellige ting.

Selv er jeg mann og blir kvalm av å tenke på å ha sex med menn, og den type personer er heterofile.

Gjest Pricilla

Hei Bjarne! : )

Når enkelte sier bifil mener de at vedkommende som er bifil tenner på begge kjønn, men forelsker seg/kan ha forhold til kun i det motsatte kjønn. Men er man bifil betyr det at man kan forelske seg og ha forhold med begge kjønn. Når man har sex med begge kjønn, og forelsker seg kun i motsatte kjønn kaller man det biseksuell. Disse begrepene blir brukt om hverandre..

Jeg f.eks. tenner på begge kjønn, men kunne aldri tenke meg å ha et forhold med ei jente - jeg er da bi seksuell, ikke bifil..

Annonse

Gjest selv bifil

tror det florerer flere definisjoner. Mange bruker ordet bilfil på en som tenner på begge kjønn og kan tenke seg å leve livet med en uansett kjønn. Mens biseksuell er en som kan tenke seg kun sex med begge kjønn. Uten å nødvendigvis bli forelsket i begge kjønn, eller ville leve livet med begge. Men spør du meg så er bifil og biseksuell det samme. For veldig mange hetrofile ønsker å prøve sex med begge kjønn engang eller to, men er like hetrofile. Sannelig ikek lett det der. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...